8°C Pochmurno z przejaśnieniami

Czas na realizację trudnych decyzji

szkolnictwo, realizację trudnych decyzji - zdjęcie, fotografia

Po wczorajszej komisji edukacji rady miasta, która jednogłośnie zaopiniowała zaproponowaną przez zarząd dzielnicy zmianę w odniesieniu do przyszłości Gimnazjum 15 mogę z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością stwierdzić, że na bazie tej szkoły zostanie powołane liceum. Zmieniając decyzję przychyliliśmy się do postulatów całej społeczności gimnazjum. Nie była to decyzja łatwa, ponieważ mamy obawy, że ambitny plan uruchomienia dwóch nowych liceów mimo wielkiego zapału gron pedagogicznych i rodziców jest obarczona dużym ryzykiem.  Jednak z drugiej strony bez wsłuchiwania się w różne opinię i pozostawanie głuchym na oczekiwania społeczne nie prowadzi do niczego dobrego.

Skutkiem tej decyzji jest rezygnacja z planu włączenia Gimnazjum nr 15 do Szkoły Podstawowej nr 264 im. Gabrieli Mistral, ul. Majewskiego 17 oraz utworzenia oddziałów dwujęzycznych w Szkole Podstawowej nr 264. Takie oddziały dwujęzyczne zostaną utworzone w Szkole Podstawowej nr 97 im. Leona Kruczkowskiego, ul. Spiska 1.

Teraz przed gimnazjami 15 i 16 stoi wielkie zadanie stworzenia szkół nie na papierze, lecz w rzeczywistości. Trzeba przygotować atrakcyjną formułę, dobrać i przygotować do nowych wyzwań nauczycieli oraz dostosować bazę. W imieniu władz dzielnicy chciałbym wszystkich zapewnić, że zrobimy wszystko, aby pomóc. Już w najbliższym czasie chcemy przygotować program promocji nowych placówek jak również zastanowić się wspólnie z dyrektorami, w jakie atrybuty merytoryczne i techniczne wyposażyć nowo powstające szkoły. Liczymy również na zaangażowanie i pomysłowość rodziców.

Chcemy również zaproponować atrakcyjną oferte klas dwujęzycznych w Szkole Podstawowej 97 na Spiskiej. Jak wynika z naszych analiz nowego prawa oświatowego do tego rodzaju klas muszą pójść dzieci, które w przyszłości planują naukę w liceach dwujęzycznych. To duże wyzwanie, z którym nie możemy zostawić samych nauczycieli szkoły ze Spiskiej.

Wierzę w powodzenie tych ambitnych planów i życzę dyrekcji, gronom pedagogicznym i rodzicom powodzenia w ich planach jednocześnie deklarując wszelką pomoc w ich urzeczywistnianiu.