Skuteczna reklama w Internecie, czyli... jaka?

Handel i usługi, Skuteczna reklama Internecie czyli - zdjęcie, fotografia

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak dużo firm działających w Internecie jest niewidocznych dla swoich klientów. Sieć rządzi się bowiem określonymi prawami i jedynie ich przestrzeganie zapewnia skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów.

Możliwości reklamowania się w sieci

Reklama w sieci postrzegana jest nieco szerzej niż w realnym świecie. Poza spotami promocyjnymi, czy wyświetlanymi banerami, ważnym działaniem z zakresu marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron internetowych. Działanie to obejmuje kilka składowych, które wspólnie prowadzić mają do zbudowania lepszej widoczności w sieci. Do elementów odpowiedzialnych za efektywne pozycjonowanie należą między innymi optymalizacja strony internetowej, dopasowanie jej treści do faktycznych zainteresowań określonej grupy docelowej i sprecyzowanie, jakie słowa kluczowe prowadzić mają do platformy. Im wyżej strona znajduje się w wynikach wyszukiwania, tym większy będzie ruch na stronę oraz wzrost konwersji, a tym samym sprzedaży produktów lub usług. 

Walka o czołową pozycję w wyszukiwarkach internetowych jest bardzo istotna, ponieważ większość osób poszukujących konkretnego hasła rzadko przechodzi na kolejne strony wyszukiwania i w większości przypadków kończy swoje poszukiwania na pierwszej z nich. Tym samym największe współczynniki wejść na stronę odnotowują te firmy, które wywalczyły wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Warto jednak pamiętać, by pozycjonowania jako formy reklamy internetowej nie podejmować się samodzielnie, lecz stawiać na pomoc specjalistów. Źle przeprowadzone pozycjonowanie może bowiem prowadzić do efektu odwrotnego, niż oczekiwany.

 Czym jest Google Ads?

Samo wypracowanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce niekiedy nie wystarcza. Choć pozycjonowanie jest jednym z podstawowych czynników do zbudowania świadomości marki wśród internetowych klientów, to warto by było ono wspierane przez dodatkowe formy reklamy. Takie zyskać można przez przystąpienie firmy do sieci Google Ads. Działania w ramach Google Ads pozwalają danej firmie kierować reklamę tylko do tych grup klientów, na jakich jej zależy.Możemy precyzyjnie określić według jakich kryteriów wybierani są odbiorcy reklamy - mogą oni być dobierani według wieku, zainteresowań, a nawet miejsca zamieszkania.

Przystąpienie do Google Ads jest bardzo korzystne zarówno dla firmy stawiającej pierwsze kroki w sieci, jak  i obecnej w niej od dłuższego czasu. Opłaty są pobierane jedynie wtedy, gdy klient faktycznie wejdzie w interakcję z określoną reklamą - może być to kliknięcie banera, w link sponsorowany lub obejrzenie materiału wideo. Dodatkowo sieć Google jest bardzo rozległa, co pozwala na wyświetlanie materiałów promocyjnych w bardzo szerokiej grupie witryn. Tym samym zwiększa się ilość potencjalnych klientów, do których dotrze reklama. Bardzo trudno jest samodzielnie wypracować zasięgi proponowane firmom przez Google.

Zyskujesz, kiedy się reklamujesz

Wymienione wcześniej propozycje reklamowania się w sieci oraz płynące z nich korzyści wykorzystywane są przez internetowe firmy działające w niemal każdej branży.

Dzięki skutecznej reklamie w Internecie zyskują one:

  • rozpoznawalność wśród potencjalnych klientów, dzięki budowaniu swojej pozycji w przeglądarkach, 

  • dostęp do wybranych grup klientów, którzy mogą być zainteresowani naszą ofertą, 

  • możliwość bieżącego monitorowania efektywności reklamy,

  • oszczędność pieniędzy, z uwagi na niskie koszty prowadzenia kampanii reklamowych w sieci, 

  • możliwość szybkiego dopasowania reklam do bieżących wydarzeń kulturowych i preferencji klientów.

Ciężko znaleźć jednoznaczne informacje na temat tego, jak wiele firm wciąż nie wykorzystuje potencjału internetowej reklamy i jest niewidoczna dla potencjalnych klientów. Samo przekonanie, że Internet oznacza nieograniczone możliwości sprzedaży lub zyskania usługobiorców nie wystarczy do ich finalnego pozyskania. Skuteczna reklama w sieci stanowi dla firmy zapewnienie, że potencjalni klienci doskonale zdają sobie sprawę z istnienia ich działalności, a stale optymalizowane działania promocyjne nieustannie poprawiają ich pozycję względem internetowych konkurentów w branży.

Skuteczna reklama w Internecie, czyli... jaka? komentarze opinie

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.




Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez iochota.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"