konsultacje, Zielona metamorfoza ulicy Raszyńskiej - zdjęcie, fotografia

Projekty zielonych metamorfoz zostaną wykonane dla blisko 80 dużych warszawskich ulic, w szczególności krajowych, wojewódzkich i powiatowych. Łącznie we wszystkich dzielnicach pojawi się około 18 tysięcy drzew. W ciągu dwóch lat na ten cel zostanie przeznaczone ponad 20 milionów złotych. Jedną z wytypowanych ulic jest ulica Raszyńska. Dlatego w budynku szkoły przy ulicy Raszyńskiej projektanci aranżacji spotkali się z mieszkańcami. Jak poinformowała zebranych mieszkańców pani projektant miasto bierze pod uwagę możliwość rozszerzenia prac na ulicę Krzyckiego czy skwer znajdujący się przy Teatrze Ochoty.

- W dużej mierze zależy to od aktywności mieszańców. Zachęcam do wysyłania maili w tej sprawie, ponieważ sprawa przynajmniej do 6 lutego jest otwarta. - powiedział burmistrz Grzegorz Wysocki (OWS) obecnymi spotkaniu.
Adres mailowy, pod który należy wnosić swoje postulaty i oczekiwania to konsultacje@zzw.waw.pl

Spotkanie miało na celu właśnie zidentyfikowanie oczekiwań mieszkańców. Uczestniczyło w nim dość spore grono mieszkańców pobliskich budynków. W spotkaniu wzięli udział oprócz cytowanego burmistrza Wysockiego (Ochocka Wspólnota Samorządowa), pani burmistrz Katarzyna Łęgiewicz oraz radni Andrzej Hajzik (Ochocka Wspólnota Samorządowa) i Marek Krukowski (PiS).

Projektanci zaprezentowali pewien zarys koncepcji, która sprowadza się do dużej ilości nasadzeń i wytyczenia alei spacerowej na pasie zieleni oddzielającego dwie jezdnie. Cała reszta na tym spotkaniu należała do mieszkańców, którzy po dyskusji z fachowcami mogli zostawić na wyłożonej mapie zapisane karteczki ze swoimi uwagami. Trzeba przyznać, że pomysł na taka formę przypadł wszystkim do gustu.
 
Najczęściej artykułowane potrzeby mieszkańców to obawa o zmniejszenie ilości miejsc parkingowych i o to czy dalej będzie można w tym miejscu wyprowadzać psy.
Podnoszono również kwestie drzew, które według zebranych są sadzone niechlujnie i w bardzo zakwaszonej ziemi. Postulowano również przesuniecie przystanku przy filtrach (w kierunku centrum) bliżej Filtrowej. Z całą pewnością spodobał się pomysł na wytyczenie kilku przejść dla pieszych i ewentualnie wyłączenia jednego z trzech pasów ruchu na potrzeby parkowania. Padł również pomysł zainstalowania toalety publicznej w okolicach placu Zawiszy.

W połowie lutego zebrane uwagi zostaną opublikowane w formie krótkich podsumowań. Na ich podstawie projektanci wpiszą zebrane głosy w koncepcję zazielenienia ulic. W pierwszej połowie marca koncepcję oceni komitet sterujący projektu. Następnie projektanci naniosą ostatnie poprawki. Później – w kwietniu – projekty ponownie opiniowane będą przez mieszkańców.

Ciekawostka jest to, że projekt będzie realizowany od końca. To znaczy, że po wykonaniu opracowania najpierw zostaną posadzone drzewa a następnie będzie realizowana reszta aranżacji. W ten sposób już na jesieni mamy szanse na nowe nasadzenia przy tej ulicy.

 

Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie

Kalendarz

Najbliższe imprezy
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez iochota.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"