Reklama

Bernard

Model człowieka pracującego od 8.00 do 16.oo nijak ma się dzisiaj do rzeczywistości.

 

Bernarda spotykam przed urzędem dzielnicy , stał zmarznięty i rozdawał ulotki.

Agitował do głosowania na jedno z ugrupować politycznych starających się o mandat.

Przez kilka minut tłumaczy mi jak działa Prawo Prasowe i jakie ma wady.

...ludzie myślą, że jesteśmy za piractwem, za nie łamaniem prawa autorskiego a to nie jest prawda - działamy  dokładnie odwrotnie. Chcemy w prawie prasowym uzupełnić  tzw. luki prawne, zmienić pewne punkty a inne usunąć, po to aby twórcy czuli się bezpiecznie i nie byli wykorzystywani.

Zdaniem Bernarda  dziennikarze, plastycy, fotografowie , graficy czy pisarze  są okradani przez swoich pracodawców. Ich prace stają się własnością firmy a nie autora.

... model  człowieka pracującego od 8.00 do 16.oo nijak ma się dzisiaj do rzeczywistości. Twórca pracujący dla kilku podmiotów nie może wykorzystać swoich wcześniejszych utworów.

Dla przykładu w ogromnej korporacji, która posiada kilka tytułów prasowych, dziennikarz, grafik pracuje niczym niewolnik. Jego prace są archiwizowane i wykorzystywane tylko przez te tytuły.

Autor nie może sprzedać  swojego materiału do innych gazety, ponieważ zbył się praw autorskich. Całą śmietankę spija wydawca.  Nie ma tzw. wierszówek, dziennikarz pracuje na etacie i ma stałą pensję.  Materiał często nie podpisany autorsko krąży po tytułach wydawnictwa  za darmo, autor nic z tego nie ma. Wybacz ale to nie sklepikarz  ani hydraulik  to jest twórca, intelektualny twórca

Osoby takie stają się mniej kreatywne a kreatywność w ich zawodzie to podstawa. Mamy zamiar działać na rzecz twórcy, chcemy aby autor od początku do końca był jedynym właścicielem utworu.

Mój rozmówca namawia wszystkich młodych artystów do budowania własnej marki, jeśli się ją ma, można narzucać swoje zasady a nie godzić się na twarde warunki pracodawcy.


Obejrzyj inne fotografię

Jeśli chcesz zrobić sobie profesjonalne zdjęcie i przedstawić się mieszkańcom Ochoty to skontaktuj się z nami ludzieochoty@gmail.com  tel. 527 257 067 

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do