Reklama

Kontraruch rowerowy według ZDM-u

03/12/2018 19:59

Otrzymałem w końcu odpowiedź od Zarządu Dróg Miejskich w sprawie petycji o kontr ruch rowerowy na Rakowcu. Przypominam, ze petycję podpisało blisko 800 Mieszkańców Rakowca. To, co przeczytałem w petycji już chyba ostatecznie przeświadcza mnie o tym, że ZDM ma swoją filozofię, jeśli chodzi o podejmowanie działań w naszym mieście i jest to filozofia tylko Zarządowi znana. 

W odpowiedzi czytamy m.in. ze cała sprawa to wynik realizacji wygranego projektu budżetu partycypacyjnego i sprowadza się do wprowadzenia dwukierunkowego ruchu rowerowego wraz z niezbędnym oznakowaniem i ma to marginalny wpływ na funkcjonowanie osiedla. Szkoda tylko ze ZDM nie dopisał faktu autointerpretacji projektu gdyż wymalowanie fragmentów pasów rowerowych czy ustawienie wysepek dla rowerzystów nie znalazło się w wygranym projekcie budżetu a było swojego rodzaju "samowolką" ZDM-u. 

W petycji, jako bardzo ważny argument przedstawiłem bezpieczeństwo rowerzystów mijających się z autami na wąskich uliczkach osiedla. Zaznaczyłem ze uliczki są po prostu za ciasne. W zamian wypisano same gołe cyfry dotyczące szerokości ulicy czy szerokości roweru.  Oczywiście specjaliści z ZDM-u mają odpowiedź na wszystko. W tym przypadku wyliczyli uwaga....szacunkowo na podstawie liczby Mieszkańców, że liczba podróży rowerem na całym osiedlu w godzinie szczytu nie przekracza 40, co oznacza 1 rower, co 1,5 minuty. Zatem sytuacja, w której dochodzi do mijania się roweru i samochodu występuje sporadycznie...lol i w ogóle, że wprowadzone zmiany nie stanowią zagrożenia ruchu drogowego. Muszę poznać klucz do takich wyliczeń..

Skoro w godzinie szczytu rzekomo przejeżdża tędy 40 rowerzystów to ilu podróżuje poza godzinami szczytu??!! Dla kogo w takim razie wymalowano to bezsensowne rozwiązanie za ponad 70 tys. złotych?! Przeciw likwidacji kontr ruchu postawiono argument gospodarności wydatkowania środków publicznych. A ja się pytam czy gospodarnie jest wydawać ponad 70 tys. na samym Rakowcu Płd. dla dosłownie  kilku osób korzystających z tego rozwiązania dziennie?!

Wyliczenia dotyczą także ułatwienia poruszania się rowerem dla Mieszkańców osiedla. Napisano, że  droga przejazdu rowerem skróciła się o ok 250 m i skróciła o 1,5 minuty...Czy wychodzimy na rower by zaoszczędzić 1, 5 minuty...?!

Na koniec napisano swojego rodzaju przykazanie rowerowego lobby. Czytam takie coś, cytuję:

"Przy dobrze rozwiązań na rzecz ruchu rowerowego należy dążyć do stosowania najbardziej adekwatnych form organizacji ruchu. W tym przypadku optymalną  formą jest dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerów po jezdni, BEZ DODATKOWEGO OZNAKOWANIA "

Czym w takim razie są wysepki i czerwone fragmenty kontr pasów, jeśli nie dodatkowym oznakowaniem?!

Można by tego wszystkiego uniknąć pytając  o zdanie mieszkańców poza budżetem partycypacyjnym, który jak wiemy ma wiele uchybień i niedociągnięć. 

Wystarczyło po prostu zamontować pionowe znaki drogowe dopuszczające ruch rowerów pod prąd tak jak było to w projekcie. 

Na zakończenie przytoczę wypowiedź Pana Mikołaja Pieńkosa ze spotkania, jakie w tej sprawie z Nim odbyłem. Przyznał On wtedy, że to rozwiązanie ma zakres głównie lokalny i jest skierowane do okolicznych Mieszkańców. To wszystko powiedział po tym, gdy wręczyłem Mu naszą petycję i powiedziałem w imieniu naszej lokalnej społeczności ze bardzo za to dziękujemy, nie potrzebujemy tego i damy sobie radę bez takich rozwiązań.

Po takich zagraniach idealnie widać jak bardzo Zarząd Dróg Miejskich liczy się ze zdaniem Mieszkańców. Pytanie jest jednak takie: czy to My jesteśmy dla ZDM czy to urzędnicy są dla Nas?

Sprawy oczywiście tak nie zostawię i będę dalej dążył do rozwiązania problemu zgodnie z wolą Mieszkańców osiedla. 

 

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2018-12-04 09:32:49

    proponuję do przyszłorocznego budżetu zgłosić projekt likwidacji kontraruchu. budżet jest mieszkańców a nie urzedników i najwyższa pora to zmienić.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-12-04 10:15:18

    Panie Król,zdaje się że tylko Panu nie pasuje . Jakie ma Pan wykształcenie , tak na marginesie pytam.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-12-04 15:36:32

    Bardzo dobrze że jest ktoś kto zajmuję się tym tematem. Popieram to co Pan robi, ale obawiam się że będzie bardzo trudno zmienić decyzję ZDMu. Na pewno będą wyznaczane kolejne kontrpasy rowerowe. Czy można coś zrobić z tym szaleństwem?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-12-04 20:28:58

    My dokładnie to samo przerobiliśmy na Mokotowie na ul. J. Dąbrowskiego, dokładnie rok temu, petycka z podpisami i te same odpowiedzi od ZDMu i p. Pieńkosa. Niestety nie da się tego kontra ruchu zlikwidować. Mimo protestu i pism do wszystkich świętych. W budżecie partycypacyjnym projekt likwidacji kontraruchu nie zostanie dopuszczony do głodowania, bo to by była niegospodarność, ursynów, z Dereniową już próbował. Ogólnie ZDM ma mieszkańców w d..., a ich polityka to Warszawa tylko dla rowerów.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-12-04 20:45:31

    Wspaniale,już Ochocianie działają.Po co komu samochody, autobusem czy rowerem to nie łaska ? Jak dobrze ze Ochocianie wygrali. Ależ piękny jest świat bez OWS u u władzy.Nawet komentarze tutaj Ochocianie przywrócili.kocham Was.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-12-04 20:46:09

    Wspaniale,już Ochocianie działają.Po co komu samochody, autobusem czy rowerem to nie łaska ? Jak dobrze ze Ochocianie wygrali. Ależ piękny jest świat bez OWS u u władzy.Nawet komentarze tutaj Ochocianie przywrócili.kocham Was.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Bartosz Jasik - niezalogowany 2018-12-04 22:21:32

    Popieram w całej rozciągłości. Trzeba zrobić wszystko żeby wprowadzane rozwiązania miały ręce i nogi, a przede wszystkim żeby były konsultowane z mieszkańcami przed wprowadzeniem w życie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-12-05 06:45:53

    to że komentarze sie pojawiły to nie zasługa ochocian tylko Wysockiego którego wyborcy wylali z wielkimm hukiem. liczy że internauci będą walili w obecny zarząd dzielnicy jak w bęben.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-12-05 07:03:52

    Przecież te pasy na Rakowcu pojawiły się na wiosnę. Panie Król gdzie PAN wtedy był? Wtedy rządził dzielnicą Pański kolega partyjny-Wysocki.Proszę napisać co on zrobił w tej sprawie. Słusznie ktoś napisał , wygrali Ochocianie i od razu widać poprawę . Samochody mogą spokojnie parkować 10 km od brzegów miasta.Tramwaj , metro i rowery miejskie to podstawa ekologii. Panie Król kim Pan jest z zawodu ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-12-05 18:27:55

    P.C Król jest po prostu "złotówą" i w/g CEIDG ma 3 licencje na taksówkę osobową.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2018-12-07 17:51:16

    Jako mieszkaniec Rakowca dojeżdżający do pracy w Mordorze rowerem od wczesnej wiosny do późnej jesieni, jestem za likwidacją wszelkich kontrpasów rowerowych na ulicach osiedla. To poroniony pomysł i pieniądze wyrzucone w błoto. Rowerzystom wystarczy praktyczna znajomość zasad Kodeksu Drogowego i ścieżki rowerowe wzdłuż głównych ulic dzielnicy. Obserwuję, iż połowa jak nie więcej z nich nie ma pojęcia jak poruszać się po ulicach, a kontrpas to prosta droga do wypadku ze skutkiem śmiertelnym lub trwałym kalectwem. Nie takie absurdy drogowe udało się likwidować i nowa władza może tu się wykazać w tej kwestii.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Magdalena 2019-01-29 13:30:55

    Wywalona kasa, a teraz jeszcze ktoś zarobi na likwidacji tych chorych malowanek. Jestem rowerzystką i nigdy po tych malowankach nie jeżdżę, bo to narażenie życia. Jestem też kierowca i rozumiem, że ludzie muszą tam parkować. Parkingów jest za mało i nie wolno ich likwidować pod pretekstem rzekomych żądań rowerzystów, bo to skłócanie ludzi i wyrzucanie pieniędzy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do