Reklama

Sękocińska 7 - małymi krokami do przodu

A tak naprawę kłopot całego kwartału ulic: Sękocińskiej, Kaliskiej i Joteyki. Nikt nie powiedział, że będzie łatwo. Czasem trzeba pójść pod prąd z odwagą, determinacją, szukając kompromisów, niestandardowych rozwiązań a jednocześnie cały czas poruszając się w granicach prawa. Kiedy wychodziliśmy że współwłasności przy Grójeckiej byli tacy co pukali się w głowę i mówił że to 1.5 roku ciężkiej pracy a tak mało Mieszkańców. Dla mnie nie było znaczenia ilu, bo to moi Sąsiedzi.

Tutaj podobnie. Przedwojenny budynek mieszkalny, w którym usytuowanych jest 17 lokali mieszkalnych, w tym 5 zostało sprzedanych na rzecz najemców, oraz jeden lokal użytkowy. Przekazanie zarządu i administrowania budynkiem przy ul. Sękocińskiej 7 współspadkobiercy byłych właścicieli nastąpiło na podstawie Zarządzenia nr 1777/2008 Prezydenta m.st. Warszawy z dnia 23 czerwca 2008r. Zarządzenie to zostało uchylone Zarządzeniem nr 1366/2016 Prezydenta m.st. Warszawy z 1.09.2016r., jednak Zarządzenie to nie zawierało żadnych postanowień w przedmiocie utraty ważności podjętych wcześniej czynności, ani nie zobowiązywało do występowania o zwrot wydanych wcześniej budynków.
Wydanie nieruchomości spadkobiercom byłych właścicieli nastąpiło po uzyskaniu zaświadczenia Biura Spraw Dekretowych potwierdzającego, że budynek spełnia warunki określone w art.5 Dekretu, a wnioskujący o wydanie spadkobierca reprezentuje wymaganą większość udziałów w roszczeniach do nieruchomości. Wspólnota nie zgadzała się z takim rozstrzygnięciem.
Sprawa powyższa poruszana była na wniosek Wspólnoty zarówno na Komisjach Rady Dzielnicy Ochota, sesjach jak też na posiedzeniu Komisji Rozwoju Gospodarczego i Cyfryzacji Rady m.st. Warszawy. Chcąc rozwiązać zgłaszany problem związany z zarządzaniem nieruchomością, występowaliśmy już wcześniej do Biura Spraw Dekretowych z zapytaniem o wskazanie możliwego sposobu rozwiązania tej trudnej sytuacji. Z informacji uzyskanych z Biura Spraw Dekretowych wynikało, że postępowanie dekretowe dotyczące tej nieruchomości zostało zawieszone postanowieniem Prezydenta m.st. Warszawy nr 28/SD/2022 do czasu ustalenia następców prawnych.

Zważywszy na brak możliwości szybkiego zakończenia postępowania dekretowego, rozważaliśmy i analizowaliśmy wystąpienie z powództwem o wydanie nieruchomości budynkowej w części wydanej spadkobiercom byłych właścicieli. Sytuacja Wspólnoty była coraz trudniejsza granicząca z bankructwem. Przygotowaliśmy pozew o wydanie niesprzedanej części budynku przekazanej w 2012 r. spadkobiercy dawnych właścicieli bez oczekiwania na rozstrzygnięcie sądowe. Uzyskaliśmy zabezpieczenie księgi wieczystej Zależało nam, by pomóc Mieszkańcom.


Drugim problemem tej nieruchomości była wyłączona przez to z użytkowania altana śmietnikowa. Przeniesiono wtedy wszystkich do jednej przy Kaliskiej. 11 wspólnot do jednego śmietnika to było trudne. Zrobiliśmy zebranie, powołaliśmy nowy Zarząd. Podjęto uchwałę o odbiorze śmieci przez bramę Sękocińskiej 7. Ktoś powie mały krok, ale już coś do przodu, po tylu trudnych latach. Zawsze to ulga dla Mieszkańców i duży krok w prostowaniu trudnych spraw.

Dziękuję za pracę i współpracę Wydziałowi Prawnemu i Zasobów Lokalowych

Czytaj również:














Aktualizacja: 05/04/2024 21:42
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do