Zarząd Dróg Miejskich – wyspecjalizowana jednostka m.st. Warszawy do spraw drogownictwa - w zakresie swoich działań wykonuje zadania związane z konserwacją, naprawą i wymianą słupków drogowych. Tylko w roku bieżącym ZDM ogłosił przetargi dotyczące: ■ naprawy w ilości do 25 tys. szt. obecnych słupków ustawionych w pasie drogowym pod zarządem ZDM, ■ demontażu istniejących słupków biało-czerwonych oraz montażu w to miejsce słupków żeliwnych w ilości 2173 sztuki, ■ montażu słupków o nowej technologii, tzw. „sprężynujących” w ilości 300 szt. Biorąc pod uwagę częstotliwość wymiany istniejących słupków na nowe ( z nowym wzornictwem ), zwiększającą się corocznie ilość montowanych słupków oraz konieczność ich konserwacji i napraw uważam, że słupkowy biznes to niezła gratka dla wyspecjalizowanych w tych dziedzinach firm i duże wyzwanie dla strażników miejskiej kasy. Szkoda, że polityka władz miasta zdecydowanie preferuje słupki – także w miejscach, gdzie ich nikt nie chce i tam, gdzie zamiast słupków można by było ustawić estetyczne kwietniki, bo przy tej okazji zarobić mogliby również ogrodnicy.