Reklama

Będzie strefa płatnego parkowania we Włochach.

25/11/2025 13:38

Jeżeli prace przygotowawcze będą przebiegały zgodnie z planem, to już za rok część dzielnicy Włochy zostanie objęta strefą płatnego parkowania niestrzeżonego (SPPN)

Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przygotował propozycje zmian w organizacji ruchu i parkowania dla części dzielnicy Włochy. Planowana przez ZDM strefa ma się zamknąć w obszarze ulic: Komitetu Obrony Robotników, dalej – Krakowiaków do linii kolejowej WKD i  linii kolejowej biegnącej od strony Dworca Zachodniego w stronę ul. Sasanki. SPPN nie jest na obecnym etapie planowana na niskim Okęciu i w części dzielnicy Włochy – od linii kolejowej WKD w stronę Bemowa i Ursusa.

W związku z planowaną SPPN, ZDM ogłosił konsultacje społeczne, które odbędą się:

● 3 grudnia (środa) w godz. 17.00-19.30 na YouTube (online),

● 15 i 16 grudnia w godz. 17.00-19.00 w Urzędzie Dzielnicy Włochy.

Uwagi do planowanej strefy można także zgłaszać na stronie: konsultacje.um.warszawa.pl oraz mailowo na adres: sppnwlochy@zdm.waw.pl

Konsultacje społeczne będą trwały do końca roku – 31.12.2025 r. 

Więcej informacji o planowanej SPPN można znaleźć na stronie ZDM Warszawa.

Strefa płatnego parkowania wzbudza zawsze sporo emocji i dyskusji. Zarówno wśród mieszkających na obszarach objętych SPPN, mieszkańców terenów, gdzie planuje się SPP oraz mieszkańców tych części miasta, gdzie nie ma SPP i nie planuje się jej wprowadzenia. Planowane obecnie powiększenie SPPN o najbardziej zaludnioną część dzielnicy Włochy wydaje się mieć swoje uzasadnienie. Mieszkańcy osiedli przy ul. 1 Sierpnia i osiedla przy Astronautów od wielu lat doświadczają problemów z parkowaniem. Dla wielu z nich – choć nie brakuje też przeciwników, wprowadzenie SPPN wydaje się jedyną szansą na lepszą organizację ruchu i parkowania w miejscu ich zamieszkania. Dlatego też warto wziąć udział w konsultacjach, wnosić swoje uwagi i zastrzeżenia do propozycji przedstawianych przez ZDM, gdyż tak naprawdę jest to jedyna możliwość, gdzie można mieć jakikolwiek wpływ na wypracowanie korzystnych rozwiązań komunikacyjnych w omawianym zakresie. Przykłady z innych części Warszawy, które są już objęte SPPN pokazują, że nie zawsze rozwiązania zastosowane przez ZDM są optymalnie najkorzystniejsze dla mieszkańców.  

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do