Jednym z priorytetów obecnej kadencji warszawskiego i ochockiego samorządu jest budowa linii tramwajowej z Dworca Zachodniego na Wilanów. W ostatnich dniach Tramwaje Warszawskie otrzymały decyzję środowiskową na budowę ochockiego odcinka tej trasy. Taka decyzja określa sposób prowadzenia inwestycji przy minimalizacji strat dla przyrody. Ciekawostką może być to, że nakazano w niej, by w zamian za wycięte drzewa posadzone zostały 164 drzewa o wysokości, co najmniej 5 m i o obwodzie pnia, co najmniej 25 cm. [middle1] Mocno zaawansowane są prace projektowe, jeśli chodzi o odcinek po mokotowskiej stronie (od Puławskiej, przez Spacerową, Belwederską, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej, do Branickiego w Miasteczku Wilanów). W ramach przetargu na zakup dwustu tramwajów przewiduje się, że 50 z nich ma obsługiwać linię z Dworca Zachodniego do Wilanowa. Budowa będzie kosztować 300 mln zł, a zakup taboru to kolejne 375 mln zł. Znaczną część tych wydatków pokryją dotacje z Unii Europejskiej. - Połączenie tramwajowe Ochoty z Mokotowem to jeden z priorytetów programowych Ochockiej Wspólnoty Samorządowej i stworzonej przez nas koalicji. W połączeniu z innymi naszymi priorytetami, przejazd tramwajem z nowobudowanego parku przy Dworcu Zachodnim, z przystankiem przy hali targowej usytuowanej na parterze budynku TBS u zbiegu Grójeckiej i Banacha i dalej aż do Wilanowa staje się coraz bardziej realna. – tak uzyskanie decyzji środowiskowej komentuje Grzegorz Wysocki, zastępca burmistrza dzielniicy Ochota, jeden z liderów ochockiej Wspólnoty. Pewnie na łamach Informatora . . jeszcze nie raz będziemy wracać do tej sprawy, ponieważ jest to jedna z ważniejszych inwestycji rozwojowych Ochoty.