Reklama

Tempo 30 - pies ma lepiej od kierowcy

W mieście powstała koncepcja ograniczenia prędkości przemieszczania się samochodem do 30 km na godzinę ( Tempo 30 ). To ograniczenie mają dotyczyć blisko 65% wszystkich dróg w naszym mieście. Aby wymusić stosowanie się do tych przepisów, ZDM proponuje zastosowanie na szeroką skalę szykany na tych ulicach. Wszyscy wiemy, co to oznacza. Pojawią się kolejne progi zwalniające, separatory i słupki. Ogłoszono już nawet konsultacje. Pisaliśmy o tym wczoraj.

Jak uczy doświadczenie miasto ogłasza konsultacje wtedy, kiedy ma gotowy pomysł i chce stworzyć pozory, że jest on zgodny z wolą mieszkańców. Zresztą gdzieś już przeczytałem, że ten pomysł powstał w odpowiedzi na wolę mieszkańców.
Nie trudno zgadnąć, kto jest inicjatorem tej koncepcji. Od wielu lat Zarząd Dróg Miejskich działa na zlecenie aktywistów miejskich. W taki sposób realizuje się pomysły kantraruchu na ulicach jednokierunkowych, zwężenia kluczowych ulic w naszym mieście czy wręcz karykaturalny model Strefy Płatnego Parkowania. Nie inaczej jest teraz. Miasto jest Nasze wraz z rodzimymi aktywistami Ochocianie donoszą:


Mimo infantylnej argumentacji reakcje na ten pomysł są dość jednoznaczne. Warto zacytować kilka z nich z kilkuset zamieszczonych w ostatni weekend na forach internetowych.



Liczba tego typu opinii jest niespotykana. Mam wrażenie, że pomysł rozpalił wielu mieszkańców do działania. Powoływanie się przy prezentacji projektu na wolę mieszkańców jest w moim przekonaniu dużym nadużyciem.
Poprosiłem o komentarz burmistrza Grzegorza Wysockiego odpowiedzialnego na Ochocie za infrastrukturę drogową.

Pomysł może szokować, ale dla mnie nie jest on zaskoczeniem. Ostatnio uczestniczyłem w spotkaniu w tej sprawie zorganizowanym przez Zarząd Dróg Miejskich, Centrum Komunikacji Społecznej oraz Biura Zarządzania ruchem Drogowym. Obecni na nim burmistrzowie nie pozostawili na suchej nitki. Pomysł jest ponoć nie tylko inspirowany przez mieszkańców, ale jak się okazuje jest priorytetem prezydenta. W obu przypadkach mam wątpliwości. Będziemy rozmawiać z mieszkańcami na ten temat. Po ich wysłuchaniu przedstawimy swoje stanowisko. W przeciwieństwie CKS nie rozpoczynamy tych konsultacji ze z góry ustaloną tezą. - Powiedział w rozmowie ze mną Grzegorz Wysocki.

Poczytałem sobie troszkę i wychodzi mi, że w zależności od rasy psy rozwijają prędkość od 30 do 100 km/h. Nie inaczej jest z kotami, które rozwijają średnio prędkość 48 km/h. Dlaczego o tym pisze? Ponieważ zastanawiam się jak im wytłumaczyć konieczność zastosowania się do ograniczeń proponowanych przez Ochocian i innych aktywistów. Wygląda na to, że w tym zakresie psy i koty będą miały lepiej niż kierowcy. A tak poważnie to szykuje się Armagedon grubo opłacony z naszej kieszeni.

Zapraszamy na wydarzenia:





Czytaj również:







Zobacz także:


Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    zzx 2022-10-24 19:25:38

    Na wielu ulicach nie da się szybciej jechać z powodów ogólnie wiadomych czyli wąsko, spowalniacze, kolarze, piesi łażący jak święte krowy jednak zwrócił bym uwagę na to iż progi zwalniające są uszkodzone i nikt nie ma zamiaru ich naprawić tak jest na Skorochód Majewskiego, dziury w jezdniach, które powinien na bieżąco naprawiać ochocki wydział infrastruktury to wszystko powoduje że strefa 30 jest stworzona w "naturalny" sposób.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do