Dowiedz się, jak Google Maps pomaga pozycjonować witrynę firmową [middle1] Zacznijmy od umiejscowienia biznesu na mapach Google. W pierwszej kolejności trzeba poinformować wyszukiwarkę, że istniejemy i funkcjonujemy pod konkretnym adresem . Dzięki temu internauci zobaczą nazwę naszej firmy nie tylko na mapie, ale też w organicznych wynikach wyszukiwania. Jeżeli bowiem wpiszą oni słowo kluczowe służące do lokalnego wyszukiwania (na przykład „cukiernia Wrocław”, wyświetli im się plan miasta z zaznaczonymi cukierniami. Nie będą to jednak wszystkie tego typu miejsca, ale tylko te, które zostały przez Google najwyżej ocenione. Aby znaleźć się w pierwszej trójce najlepszych cukierni we Wrocławiu, warto w pierwszej kolejności założyć profil firmowy w Google Maps. Jeśli dobrze dopracujemy go na samym początku, to później łatwiej będzie go pozycjonować. Tworząc zakładkę firmy, skupmy się przede wszystkim na dokładnym podaniu danych adresowych, godzin otwarcia, a także słów kluczowych precyzyjnie opisujących prowadzony przez nas biznes. Te ostatnie pomogą potencjalnym Klientom do nas dotrzeć. W celu lepszego zrozumienia usługi należy już na wstępie wyjaśnić, co kryje się pod pojęciami pozycjonowanie stron internetowych i SEO – Search Engine Optimization. Pozycjonowanie można zdefiniować, jako szeroki zakres działań , który ma na celu wypromowanie witryny internetowej w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami kluczowymi. A to oznacza, że pozycjonowanie stron www ma za zadanie sprawić, by dana witryna wyświetlała się, gdy ktokolwiek wpisze w Google dane słowa kluczowe. Każda osoba rozważająca pozycjonowanie powinna wiedzieć, że ok. 90% internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. To oznacza, że powodzenie biznesu uzależnione jest od uplasowania się w czołowych pozycjach organicznych wyników. Tylko zdeklasowanie rywali daje pewność, że ruch w witrynie znacząco wzrośnie, a to przełoży się finalnie na sprzedaż towarów lub usług. źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/ Jak już wcześniej wspominaliśmy, warto zadbać o swoją wizytówkę w Google Maps, gdyż dobrze wpływa to pozycjonowanie firmy w wyszukiwarce. Dobrym ruchem jest uzupełnienie wszystkich podanych pól, zawarcie w opisie najbardziej istotnych dla Klienta informacji. W tekst wplećmy słowa kluczowe , na które chcemy się pozycjonować. Pamiętajmy również o szacie graficznej wizytówki. Jeżeli posiadamy firmowe logo, także umieśćmy je w profilu. Stanie się ono znakiem rozpoznawczym i sprawi, że nasza wizytówka będzie o wiele lepiej zapamiętywana. Zdobądź Klientów dzięki widoczności firmy w mapach Google Założenie wizytówki Google Maps to dopiero pierwszy etap pozyskiwania Klientów. Teraz trzeba zadbać o to, aby zainteresowani użytkownicy widzieli nas w lokalnych wynikach wyszukiwania. W tym celu dobrze jest zoptymalizować profil firmowy . Jak to zrobić? Pierwszym pomysłem na pozycjonowanie wizytówki przedsiębiorstwa jest wzajemne linkowanie. Na naszej stronie firmowej zamieszczamy link do wizytówki, a na niej – odnośnik do witryny. W efekcie nie tylko zyskujemy wartościowe linki, ale też pomagamy potencjalnym Klientom w zapoznaniu się ze wszystkimi potrzebnymi informacjami. Profitem posiadania firmowej wizytówki jest również zyskiwanie opinii na temat naszego przedsiębiorstwa. Klienci mogą bowiem zamieszczać tam swoje oceny, opatrzone komentarzami. I chociaż liczba pozytywnych opinii nie wpływa na miejsce w rankingu Google , to mogą one zachęcić potencjalnego kontrahenta do podjęcia współpracy – jest więc o co walczyć. Pełny profil firmowy na Google Maps powinien też zawierać zdjęcia wysokiej jakości. Na powodzenie wizytówki wpływa także obecność firmy na portalach branżowych oraz dopracowana strona internetowa. Zwłaszcza ta ostatnia ma znaczenie, jeśli chodzi o pozyskiwanie Klientów. Nie wystarczy założyć wizytówki, żeby przyciągnąć do siebie ludzi. Także firmowa witryna powinna być zoptymalizowana pod kątem technicznym , wzbogacona o wartościowe treści i zbudowana w przejrzysty, przyjazny odbiorcy sposób. Dopiero wtedy możemy oczekiwać, że nasze starania docenią nie tylko użytkownicy, ale też wyszukiwarka Google.