Koncepcja budowy trasy tramwajowej pomiędzy Wilanowem a Bemowem, nie jest pomysłem nowym. Ponadto, przez wiele lat trasa tramwajowa z Wilanowa na Mokotów z powodzeniem funkcjonowała. Dla mnie, mieszkańca Ochoty najważniejszym odcinkiem na projektowanej trasie, jest odcinek pomiędzy ul. Rakowiecką, dalej przez Pole Mokotowskie, Banacha, Bitwy Warszawskiej do Dw. Zachodniego. Trzeba pamiętać, że w chwili obecnej połączenie dwóch dzielnic Warszawy - dwustutysięcznego Mokotowa i dziewięćdziesięciotysięcznej Ochoty odbywa się za pomocą trzech ulic (sic!) - Wawelskiej, Rostafińskich, Racławickiej. Z czego tylko na dwóch z nich (Wawelskiej, Racławickiej) funkcjonuje transport publiczny. Najwyższy czas ten stan zmienić. Sprawa budowy tramwaju w tym rejonie, nie jest nowa. Radni Ochoty, Mokotowa i Wilanowa wielokrotnie wskazywali na konieczność budowy trasy. Sporo wody w Wiśle musiało upłynąć zanim włodarze miejscy zaczęli zauważać potrzebę budowy tej trasy. W zeszłym roku w porozumieniu z koalicją Ochota na Tramwaj , jako przewodniczący Komisji Przestrzennej wystąpiłem do Urzędu m. St. Warszawy o wpisanie linii tramwajowej na odcinku Dw. Zachodni - ul. Rakowiecka, jako linii priorytetowej do realizacji. Ponadto na poparcie zasadności realizacji trasy na odcinku Banacha - Rakowiecka, wskazałem wpisanie linii tramwajowej do uchwalonego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Pola Mokotowskiego. Na stanowisko komisji przestrzennej i pismo koalicji Ochota na Tramwaj otrzymaliśmy odpowiedź Michała Olszewskiego z-cy Prezydenta m.st. Warszawy, który wskazał, że odcinki ochcockie planowanej trasy będą realizowane w drugim etapie i oznaczone są w dokumentach jako IIA (Bitwy Warszawskiej 1920 r. - Dw. Zachodni) II B (Banacha - Rakowiecka). Dowiedzieliśmy się również, że projekt został wytypowany do realizacji w Kontrakcie Terytorialnym na 7 pozycji. Wytypowanie projektu, nie zapewnia finansowania powyższej inwestycji, a jest jedynie intencją miasta do realizacji powyższego projektu. Warunkiem koniecznym do wpisania projektu do kontraktu terytorialnego i uzyskania funduszy unijnych jest posiadanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia na kolejne etapy realizacji inwestycji. Zgodnie z zapowiedzią z-cy Prezydenta m.st. Warszawy Michała Olszewskiego, dowiedzieliśmy się, że Tramwaje Warszawskie podjęły działania w celu uzyskania 3 decyzji środowiskowych (dwóch dotyczących Ochoty). Do dnia dzisiejszego nie wiadomo, czy Tramwaje Warszawskie złożyły wnioski o decyzje środowiskowe. Czy Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska te wnioski rozpatrzyła i oceniła? A także, jak będzie wyglądał dalszy los finansowania projektu po negocjacjach z Marszałkiem Województwa i Ministrem Infrastruktury i Rozwoju, w celu wpisania projektu do Kontraktu Terytorialnego. Powyższe pytania zadałem Panu Prezydentowi Michałowi Olszewskiemu. Liczę na to, że sprawy związane z realizacją tej inwestycji pójdą dużo szybciej, niż z wdrażaniem przez miasto ustawy śmieciowej .