Reklama

Co dalej z tramwajem przez Ochotę?

Sprawa budowy tramwaju w tym rejonie, nie jest nowa. Radni Ochoty, Mokotowa i Wilanowa wielokrotnie wskazywali na konieczność budowy trasy.

Koncepcja budowy trasy tramwajowej pomiędzy Wilanowem a Bemowem, nie jest pomysłem nowym. Ponadto, przez wiele lat trasa tramwajowa z Wilanowa na Mokotów z powodzeniem funkcjonowała. Dla mnie, mieszkańca Ochoty najważniejszym odcinkiem na projektowanej trasie, jest odcinek pomiędzy  ul. Rakowiecką, dalej przez Pole Mokotowskie, Banacha, Bitwy Warszawskiej do Dw. Zachodniego. Trzeba pamiętać, że w chwili obecnej połączenie dwóch dzielnic Warszawy - dwustutysięcznego Mokotowa i dziewięćdziesięciotysięcznej Ochoty odbywa się za pomocą trzech ulic (sic!) - Wawelskiej, Rostafińskich, Racławickiej. Z czego tylko na dwóch z nich (Wawelskiej, Racławickiej) funkcjonuje transport publiczny. Najwyższy czas ten stan zmienić.
Sprawa budowy tramwaju w tym rejonie, nie jest nowa. Radni Ochoty, Mokotowa i Wilanowa wielokrotnie wskazywali na konieczność budowy trasy. Sporo wody w Wiśle musiało upłynąć zanim włodarze miejscy zaczęli zauważać potrzebę budowy tej trasy. W zeszłym roku w porozumieniu z koalicją "Ochota na Tramwaj", jako przewodniczący Komisji Przestrzennej wystąpiłem do Urzędu m. St. Warszawy o wpisanie linii tramwajowej na odcinku Dw. Zachodni - ul. Rakowiecka, jako linii priorytetowej do realizacji. Ponadto na poparcie zasadności realizacji trasy na odcinku Banacha - Rakowiecka, wskazałem wpisanie linii tramwajowej do uchwalonego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Pola Mokotowskiego. Na stanowisko komisji przestrzennej i pismo koalicji "Ochota na Tramwaj" otrzymaliśmy odpowiedź Michała Olszewskiego z-cy Prezydenta  m.st. Warszawy, który wskazał, że odcinki ochcockie planowanej trasy będą realizowane w drugim etapie i oznaczone są w dokumentach jako IIA (Bitwy Warszawskiej 1920 r. - Dw. Zachodni) II B (Banacha - Rakowiecka). Dowiedzieliśmy się również, że projekt został wytypowany do realizacji w Kontrakcie Terytorialnym na 7 pozycji. Wytypowanie projektu, nie zapewnia finansowania powyższej inwestycji, a jest jedynie intencją miasta do realizacji powyższego projektu. Warunkiem koniecznym do wpisania projektu do kontraktu terytorialnego i uzyskania funduszy unijnych jest posiadanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia na kolejne etapy realizacji inwestycji. Zgodnie z zapowiedzią z-cy Prezydenta m.st. Warszawy Michała Olszewskiego, dowiedzieliśmy się, że Tramwaje Warszawskie podjęły działania w celu uzyskania 3 decyzji środowiskowych (dwóch dotyczących Ochoty). Do dnia dzisiejszego nie wiadomo, czy Tramwaje Warszawskie złożyły wnioski o decyzje środowiskowe. Czy Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska te wnioski rozpatrzyła i oceniła? A także, jak będzie wyglądał dalszy los finansowania projektu po negocjacjach  z Marszałkiem Województwa i Ministrem Infrastruktury i Rozwoju, w celu wpisania projektu do Kontraktu Terytorialnego. Powyższe pytania zadałem Panu Prezydentowi Michałowi Olszewskiemu. Liczę na to, że sprawy związane z realizacją tej inwestycji pójdą dużo szybciej, niż z wdrażaniem przez miasto "ustawy śmieciowej".
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2014-08-08 22:38:06

    Tak... Szkoda że nasz ratusz nie ma wizji na miarę Warszawy 2044... Szkoda...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2014-09-01 09:44:45

    Co za chory pomysł budowania linii tramwajowej na terenie Pola Mokotowskiego. Stale kursuję miedzy Ochota i Mokotowem naokoło parku ale nigdy nie pomyślałam, żeby dla wygodnictwa szpecić i niszczyć mikroskopijne, jak na skalę miasta, miejsca wytchnienia spracowanych warszawiaków.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2014-09-02 04:17:23

    Tunelem panie, tunelem.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do