Reklama

Internet jako narzędzie pozyskiwania klientów. Posłuchaj ekspertów i prowadź e-marketing zgodnie z aktualnymi trendami

Jak wykorzystać wszystkie dostępne kanały sprzedażowe do maksimum? Podobne pytania zadają sobie przedsiębiorcy właściwie z każdej branży, zwłaszcza w odniesieniu do internetu. Użytkownicy globalnej sieci to ponad 87% polskiego społeczeństwa, czyli blisko 26 milionów ludzi – większej bazy potencjalnych klientów nie sposób znaleźć. Jednak wyselekcjonowanie przedstawicieli grupy docelowej i dotarcie do nich ze swoją ofertą to już zupełnie inna para kaloszy. O tym, jak prawidłowo skorzystać z dostępnych możliwości biznesowych opowiedzą eksperci z rodzimej agencji interaktywnej INSEO.

Wyszukiwarka Google oferuje ogromny zasięg, ale tylko dla firm znajdujących się wysoko w rankingach

Własną stronę internetową, będącą elegancką wizytówką marki albo wirtualnym sklepem, czynnym online w trybie 24/7, dysponuje dziś niemal każde przedsiębiorstwo. Rzecz w tym, aby z serwisem mogło się zapoznać jak najszersze grono unikalnych użytkowników – zarówno tych potrzebujących konkretnego produktu lub usługi, jak również poszukujących wartościowych, sprawdzonych informacji na zbliżony do profilu działalności firmy temat. Co robią konsumenci w takich sytuacjach? Oczywiście wysyłają zapytania do Google, największej internetowej wyszukiwarki. A następnie odwiedzają jedynie niewielką część dopasowanych adresów, w 97,5% przypadków tych uwzględnionych na pierwszej stronie wyników. Jak zaznaczają specjaliści z INSEO, umieszczenie firmowej witryny na najbardziej eksponowanych miejscach wymaga żmudnej pracy nad wieloma aspektami. Począwszy od audytu SEO i wprowadzeniu niezbędnych poprawek w kodzie strony, poprzez konsekwentny content marketing oraz link-building, a skończywszy na dostosowanie serwisu do najnowszych wskazówek Google.

Aktualizacje algorytmów wymuszają stałe dostosowanie witryny www do nowych wytycznych jakościowych

Twórcy wyszukiwarki publikują podręcznik dla webmasterów, w którym opisują jak powinny być zbudowane nowoczesne strony internetowe. Poruszane są tutaj kwestie czysto techniczne, ale nie brakuje też wątków dotyczących zawartości. Witryny, które wpisują się w przedstawiony przez Google wzorzec, mają największe szanse na zajęcie czołowych miejsc w wynikach wyszukiwania. Oczywiście w wytycznych próżno szukać dokładnego wyjaśnienia czynników rankingowych, na podstawie których algorytmy układają zaindeksowane strony w kolejności od najbardziej pożytecznych. To, jak wyszukiwarka rozpoznaje intencje użytkowników i personalizuje wyniki dla każdej osoby, pozostaje w sferze domysłów. Specjaliści z branży SEO przeprowadzają mnóstwo testów, aby poznać zasady rządzące wynikami organicznymi, często dochodząc do konstruktywnych wniosków. Bez tej wiedzy pozycjonowanie będzie prowadzone po omacku, bardziej szkodząc firmie niż jej pomagając.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do