Wyszukiwarka Google oferuje ogromny zasięg, ale tylko dla firm znajdujących się wysoko w rankingach [middle1] Własną stronę internetową, będącą elegancką wizytówką marki albo wirtualnym sklepem, czynnym online w trybie 24/7, dysponuje dziś niemal każde przedsiębiorstwo. Rzecz w tym, aby z serwisem mogło się zapoznać jak najszersze grono unikalnych użytkowników – zarówno tych potrzebujących konkretnego produktu lub usługi, jak również poszukujących wartościowych, sprawdzonych informacji na zbliżony do profilu działalności firmy temat. Co robią konsumenci w takich sytuacjach? Oczywiście wysyłają zapytania do Google, największej internetowej wyszukiwarki. A następnie odwiedzają jedynie niewielką część dopasowanych adresów, w 97,5% przypadków tych uwzględnionych na pierwszej stronie wyników . Jak zaznaczają specjaliści z INSEO , umieszczenie firmowej witryny na najbardziej eksponowanych miejscach wymaga żmudnej pracy nad wieloma aspektami. Począwszy od audytu SEO i wprowadzeniu niezbędnych poprawek w kodzie strony, poprzez konsekwentny content marketing oraz link-building, a skończywszy na dostosowanie serwisu do najnowszych wskazówek Google. Aktualizacje algorytmów wymuszają stałe dostosowanie witryny www do nowych wytycznych jakościowych Twórcy wyszukiwarki publikują podręcznik dla webmasterów, w którym opisują jak powinny być zbudowane nowoczesne strony internetowe. Poruszane są tutaj kwestie czysto techniczne, ale nie brakuje też wątków dotyczących zawartości. Witryny, które wpisują się w przedstawiony przez Google wzorzec, mają największe szanse na zajęcie czołowych miejsc w wynikach wyszukiwania . Oczywiście w wytycznych próżno szukać dokładnego wyjaśnienia czynników rankingowych, na podstawie których algorytmy układają zaindeksowane strony w kolejności od najbardziej pożytecznych. To, jak wyszukiwarka rozpoznaje intencje użytkowników i personalizuje wyniki dla każdej osoby , pozostaje w sferze domysłów. Specjaliści z branży SEO przeprowadzają mnóstwo testów, aby poznać zasady rządzące wynikami organicznymi, często dochodząc do konstruktywnych wniosków. Bez tej wiedzy pozycjonowanie będzie prowadzone po omacku, bardziej szkodząc firmie niż jej pomagając.