pomniki i ekspozycje, priorytety - zdjęcie, fotografia

Zauroczony priorytetami programowymi koalicji rządzącej Ochotą zacząłem się zastanawiać skąd troska o pomnik Barykady Września? "…Renowacja pomnika Barykada Września – do 31 sierpnia 2019 roku…." Do tej pory przedstawicieli "Ochocian" nie widziałem podczas wielu lat odbywających się uroczystości przy tym pomniku. Dopiero w tym roku ujrzałem jednego i to uczestniczącego chyba tylko ze względu na późniejsze odsłonięcie tablicy prof. Bartoszewskiego. W programie wyborczym tego ugrupowania była wpisana renowacja pomnika. Widać, że w umowie koalicyjnej z tak trudnymi partnerami byli skuteczni. Platforma Obywatelska raczej do tej pory nie słynęła z gestów patriotycznych - dopiero parę lat temu zaczęli nieśmiało uznawać miejsce Reduty Ordona a Nowoczesna nie była raczej nigdzie widoczna. Skoro stali się tak opiekuńczy (ze względu na 80 rocznicę) to mam, jako stroskany mieszkaniec pilniejsze i bardziej ambitne zadania. Jedną z nich jest dokończenie starań poprzedników o budowę prawdziwego centrum pamięci przy Reducie Ordona. Drugim miejscem, jakim powinno się szybko zająć są forty Szczęśliwickie przy ulicy Śmigłowca. To wstyd, ze większość dzielnic w Warszawie mających w swoim obrębie takie zabytki wyremontowały je i oddały na miejsca kultury a u nas nawet w planach nie widać jakiegoś rozwiązania. W programie wyborczym "Ochocian " owszem był punkt-"…Ocalenie i uporządkowanie Reduty Ordona. Stworzenie w historycznym miejscu pamięci ogólnodostępnego terenu zieleni o charakterze edukacyjno-kulturalnym." Może nie tryskam analitycznym myśleniem, ale jakoś dziwnie brzmi miejsce pamięci, jako ogólnodostępny teren zielony o charakterze edukacyjnym. Czyżby miałoby być tam pole chryzantem i będzie już miejscem, pamięci? Strach pomyśleć, co dalej nas czeka i jak będzie wyglądała renowacja Barykady Września. Jeszcze czarniej widzę przyszłość Fortów Szczęśliwickich - miejmy nadzieję, że mylę się, ale niecałe już pięć lat minie dość szybko i będziemy tylko zwodzeni pięknymi słówkami. Będą konsultacje, wizualizacje, sprzeczne projekty i jak prezydentowi Warszawy starczy kasy (po spełnieniu swoich obietnic) to może uda się tylko wykupić teren, który poprzednik sprzedał. Czekają nas ciekawe czasy, czuję, że będą to czasy gdzie taki jak ja widzący w większości "mniejsze pół szklanki" będzie miał co opisywać.

Moje priorytety komentarze opinie

  • Gość - niezalogowany 2018-12-04 06:11:10

    Panie Jurku.Do tej pory nie było lepiej.Ows jak dorwał się do władzy to tylko zieleniak i zieleniak i fotki z burmistzynia z teczki z co na Pradze nna taczkach została wywieziona..Zieleniak z Cempingami odwdzięczył się w wyborach.Nie sądzę że będzie lepiej, będzie tak samo. Mentalność społeczeństwa nie zmieniła się, więc My wszyscy nawet Pan mamy burmistzynie z teczki zawód burmistrz,nawet wywiezienie na taczkach z Pragi tej Pani nie pomogło.Bedzie burmistrzem i koniec.Narod pozwala,narod ma na co zagłosował.

  • gość 2018-12-04 12:49:13

    poczytaj ile "reklama" zieleniaka kosztuje. stawiam że na 2019 nie będzie projektu reklamowania zieleniaka i wiele innych rzeczy na siłę promowanych przez panów z byłego zarządu dzielnicy jakoś dziwnie zniknie.

  • Jerzy Pawlonek 2018-12-04 19:22:46

    Gość 1 Trudno polemizować -mogło się tak wydawać (sam też odcierpiałem- artykuły o Zieleniaku i "Pawlonkowych wiaderkach" się nie przebiły) ale były też i pozytywne działania . Potańcówki, Pan Tadeusz, Ochocka Parada Niepodległości , Palmiry ,Rajd do Pęcic, Przejazd Świeczkowy , neon Ochota na sto, przygotowanie szkół do reformy, Reduta Ordona , zbiórka dla Syriii oraz wiele innych poczynań . Wiem , połowa i tak za nasze pieniądze i dzięki pomysłom wielu nie związanych z władzą pomysłom ale nie było chyba najgorzej - zawsze można było by lepiej.Teraz mogę przewidywać ,ze będzie inaczej i pewnie może być podobnie gdyż Ci co wygrali w kampanii przedstawiali podobne priorytety. Gość 2 . Zieleniak powinien sam się reklamować cenami i jak będzie konkurencyjny to nie trzeba będzie sztucznie wmawiać ,że jest najlepszy .Na razie przeżywa trudny okres -wiaderka na placu, często psujące się drzwi ale mimo tego rozwija się (jak ?-nie wiem -nie siedzę pod stołem księgowej)

  • gość 2018-12-04 20:13:53

    Panie Jerzy. Proszę popatrzeć na koszty jakie generuje zieleniak. Na sposób gospodarowania - przykład na czasie - projektory zakupione chyba 2 lata temu ( kasa wydatkowana) a użycie dopiero teraz na rocznicę stulecia na dodatek te cudne maszty zmniejszyły liczbę miejsc postojowych o co najmniej 2. O "instalacji" elektrycznej na placu targowym nie napisze bo za cos takiego grozi kryminał gdyby kogoś popieścił prąd. Dla mnie reklama zieleniaka jest za bardzo nachalna - wyborcy dali temu wyraz w głosowaniu.

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez iochota.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"