Reklama

Ochota - zarządcy nieruchomości w czasach zarazy

Czas epidemii to również ciężki czas dla zarządców nieruchomości. Od ich pracy też dużo zależy. Większość administracji pracuje i zachowują się bardzo podobnie.

Ograniczono kontakt bezpośredni z mieszkańcami.
- Jedyne biuro, jakie jest otwarte to siedziba naszej spółdzielni przy ulicy Pruszkowskiej. Oczywiście przyjmujemy interesantów tylko w sprawach niecierpiących zwłoki. Administracje osiedli są zamknięte dla interesantów,. Co nie oznacza, że nie pracują.- powiedziała nam pani Małgorzata Maroszek prezes WSM Ochota.

Wszelkie sprawy zarządcy starają się załatwiać drogą telefoniczną i mailową.
- Jesteśmy w trakcie dorocznych zebrań właścicieli wspólnot mieszkaniowych. Już od kilku lat mamy przyjęte uchwały dotyczące głosowania internetowego. Teraz je w pełni wykorzystujemy. Oczywiście nie ma mowy o odbywaniu zebrań w sposób tradycyjny. Nasze zarządy albo zarządzają głosowania obiegiem lub przesuwają zebrania na późniejszy czas. Jest to zgodne z rozporządzeniem, które zostało wydane ostatnio w tej sprawie. Oczywiści osoby niemające dostępu do Internetu swoje głosy oddają wrzucając je do skrzynek administracji znajdujących się na klatkach - wyjaśnia pani Aldona Sałyga prezes ADM Felix.

Ważna sprawą jest dbanie o dezynfekcje budynków.
- Przecieramy codziennie albo nawet kilka razy dziennie wszystkie elementy na klatkach, które dotykają nasi mieszkańcy. Są myte klatki płynem, który jest wzmacniany środkami dezynfekującymi - mówi pani Agnieszka Chrzanowska prezes Spółdzielni Mieszkaniowej "Oświata-Ochota".
Na początku radzono sobie sposobami domowymi. Rozcieńczano zwykły spirytus spożywczy.
- Teraz nasi dozorcy maja specjalistyczne środki. Teraz już są specjalne specyfiki dostarczone przez hurtownie. Dezynfekujemy kompleksowo budynki. Na szczęście dość szybko firmy dostosowały się do tego rodzaju usług i jest to dzisiaj możliwe praktycznie od zaraz na telefon. - informuje pani Sałyga

Zarządcy wstrzymali wszelkie niekonieczne prace.
- Wykonujemy tylko niezbędne awarie. Przeglądy techniczne, prace remontowe oraz drobne naprawy muszą poczekać. To jest kwestia nie narażania ludzi, ale również musimy oszczędzać pieniądze. Nie wiemy, w jakiej sytuacji finansowej będą nasi mieszkańcy. Musimy liczyć się ze wzrostem zaległości czynszowych. Mamy nadzieje, że sytuacja nie będzie taka zła, ale ostrożności w tych czasach nie za wiele.

Zarządcy włączyli się również w pomoc dla swoich mieszkańców.
- Uruchomiliśmy pomoc sąsiedzką. Kojarzymy telefonicznie tych, którzy mogą pomóc z tymi mieszkańcami, którzy potrzebują pomocy. - robimy to nie tylko z potrzeby serca, ale mamy informacje, że pojawiają się oszuści, którzy biorą zaliczkę na zakupy i znikają. - opowiada nam pani prezes Chrzanowska.
- Mamy kilka osób, którym pomagamy. Wielkim wsparciem jest dla nas i chyba dla wszystkich mieszkańców Ochoty Hala Banacha, która świadczy zakupy dla ludzi starszych. To wielka pomoc. Pozdrawiamy prezesa Idzikowskiego i całą załogę Hali - mówi dla odmiany prezes Aldona Sałyga z Felixa.
Pani prezes Maroszek ma zamiar rozwieszać ogłoszenia o zakupach w Hali na klatkach.
- Też mamy potwierdzenia o oszustach. Ręce opadają. Jednak to się zdarza. Ale nie brakuje ofiarnych ludzi, którym za waszym pośrednictwem bardzo dziękuję. - mówi pani prezes Maroszek
My tez dziękujemy administracją, sprzątaczką i konserwatorom. Bez was nie damy rady.

UWAGA!
Hale Banacha uruchomiły dostawy artykułów na telefon. Usługa ta dotyczy seniorów z terenu Ochoty. Zamówienia składać należy w godzinach 8-13 od poniedziałku do piątku. Realizowane będą tego samego dnia, natomiast złożone w godzinach 13-16 -  następnego dnia roboczego . Minimalna wartość zamówienia to 50 zł.  Można zamawiać artykuły pod numerami telefonów 22 822 92 75 lub 22 823 66 71

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do