Ograniczono kontakt bezpośredni z mieszkańcami. - Jedyne biuro, jakie jest otwarte to siedziba naszej spółdzielni przy ulicy Pruszkowskiej. Oczywiście przyjmujemy interesantów tylko w sprawach niecierpiących zwłoki. Administracje osiedli są zamknięte dla interesantów,. Co nie oznacza, że nie pracują.- powiedziała nam pani Małgorzata Maroszek prezes WSM Ochota. Wszelkie sprawy zarządcy starają się załatwiać drogą telefoniczną i mailową. - Jesteśmy w trakcie dorocznych zebrań właścicieli wspólnot mieszkaniowych. Już od kilku lat mamy przyjęte uchwały dotyczące głosowania internetowego. Teraz je w pełni wykorzystujemy. Oczywiście nie ma mowy o odbywaniu zebrań w sposób tradycyjny. Nasze zarządy albo zarządzają głosowania obiegiem lub przesuwają zebrania na późniejszy czas. Jest to zgodne z rozporządzeniem, które zostało wydane ostatnio w tej sprawie. Oczywiści osoby niemające dostępu do Internetu swoje głosy oddają wrzucając je do skrzynek administracji znajdujących się na klatkach - wyjaśnia pani Aldona Sałyga prezes ADM Felix. Ważna sprawą jest dbanie o dezynfekcje budynków. - Przecieramy codziennie albo nawet kilka razy dziennie wszystkie elementy na klatkach, które dotykają nasi mieszkańcy. Są myte klatki płynem, który jest wzmacniany środkami dezynfekującymi - mówi pani Agnieszka Chrzanowska prezes Spółdzielni Mieszkaniowej Oświata-Ochota . Na początku radzono sobie sposobami domowymi. Rozcieńczano zwykły spirytus spożywczy. - Teraz nasi dozorcy maja specjalistyczne środki. Teraz już są specjalne specyfiki dostarczone przez hurtownie. Dezynfekujemy kompleksowo budynki. Na szczęście dość szybko firmy dostosowały się do tego rodzaju usług i jest to dzisiaj możliwe praktycznie od zaraz na telefon. - informuje pani Sałyga Zarządcy wstrzymali wszelkie niekonieczne prace. - Wykonujemy tylko niezbędne awarie. Przeglądy techniczne, prace remontowe oraz drobne naprawy muszą poczekać. To jest kwestia nie narażania ludzi, ale również musimy oszczędzać pieniądze. Nie wiemy, w jakiej sytuacji finansowej będą nasi mieszkańcy. Musimy liczyć się ze wzrostem zaległości czynszowych. Mamy nadzieje, że sytuacja nie będzie taka zła, ale ostrożności w tych czasach nie za wiele. Zarządcy włączyli się również w pomoc dla swoich mieszkańców. - Uruchomiliśmy pomoc sąsiedzką. Kojarzymy telefonicznie tych, którzy mogą pomóc z tymi mieszkańcami, którzy potrzebują pomocy. - robimy to nie tylko z potrzeby serca, ale mamy informacje, że pojawiają się oszuści, którzy biorą zaliczkę na zakupy i znikają. - opowiada nam pani prezes Chrzanowska. - Mamy kilka osób, którym pomagamy. Wielkim wsparciem jest dla nas i chyba dla wszystkich mieszkańców Ochoty Hala Banacha, która świadczy zakupy dla ludzi starszych. To wielka pomoc. Pozdrawiamy prezesa Idzikowskiego i całą załogę Hali - mówi dla odmiany prezes Aldona Sałyga z Felixa. Pani prezes Maroszek ma zamiar rozwieszać ogłoszenia o zakupach w Hali na klatkach. - Też mamy potwierdzenia o oszustach. Ręce opadają. Jednak to się zdarza. Ale nie brakuje ofiarnych ludzi, którym za waszym pośrednictwem bardzo dziękuję. - mówi pani prezes Maroszek My tez dziękujemy administracją, sprzątaczką i konserwatorom. Bez was nie damy rady. UWAGA! Hale Banacha uruchomiły dostawy artykułów na telefon. Usługa ta dotyczy seniorów z terenu Ochoty. Zamówienia składać należy w godzinach 8-13 od poniedziałku do piątku. Realizowane będą tego samego dnia, natomiast złożone w godzinach 13-16 - następnego dnia roboczego . Minimalna wartość zamówienia to 50 zł. Można zamawiać artykuły pod numerami telefonów 22 822 92 75 lub 22 823 66 71