Reklama

Pierwsza Stefa Dobroczynności w Polsce w CH Blue City

27/05/2014 16:49

Już 1 czerwca w warszawskim centrum handlowym Blue City zostanie otwarta Strefa Dobroczynności. To pierwszy punkt handlowy, który zainauguruje powstanie ogólnopolskiej sieci, oferującej wyroby przedsiębiorstw społecznych. Inicjatywa realizuje nowoczesne i efektywne podejście do idei dobroczynności oraz aktywizacji osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.

Przewodnią myśl Stref Dobroczynności stanowi połączenie maksymalnie efektywnej pomocy kierowanej do potrzebujących z wykorzystaniem ich talentów. W ramach projektu w całej Polsce otwierane będą stoiska sprzedaży produktów przedsiębiorstw społecznych. W ofercie punktów handlowych znajdą się starannie wyselekcjonowane towary wysokiej jakości, wykonane przez członków spółdzielni socjalnych, Zakładów Aktywności Zawodowej, Warsztatów Terapii Zajęciowej oraz podopiecznych organizacji III sektora.

Inicjatorem i pomysłodawcą projektu jest Fundacja Satoris – Fundacja Czynnej Filantropii, organizacja pozarządowa działająca na rzecz osób niepełnosprawnych i rozwijania działalności ekonomicznej wykluczonych. Inicjatywa jest realizowana w ramach współpracy z jedną z największych firm ubezpieczeniowych w Polsce: PZU.

– Strefy będą realizować ideę konstruktywnej dobroczynności – wyjaśnia Katarzyna Podhorska, rzecznik Stref Dobroczynności – Staramy się działać na rzecz aktywizacji zawodowej osób w trudnej sytuacji bytowej. Dzisiaj postrzega się ich jako biernych zawodowo, niechętnych podejmowaniu jakichkolwiek działań w celu polepszenia swego losu. Strefy otwierają nowe rejony sprzedaży i przyczyniają się do tworzenia i utrzymania miejsc pracy. Konstruktywna dobroczynność poprawia sytuację potrzebujących w sposób trwały i kompleksowy, wspierając ich przedsiębiorczość i kreatywność.

Oferta Stref Dobroczynności wpisuje się w ogólnoświatowy trend świadomej konsumpcji i sprawiedliwego handlu (fair trade) oraz rosnącego zainteresowania przedmiotami wykonanymi ręcznie, przewyższającymi pod względem estetyki i jakości produkty wytwarzane masowo. Istotnym celem Stref jest wspieranie zasad wkraczającej do Polski ekonomii społecznej – przedsiębiorczości, której ważnym obszarem jest rozwiązywanie problemów społecznych, zysk zaś jest istotnym, ale nie najważniejszym efektem działania.

Otwarcie Strefy Dobroczynności w Blue City to dopiero początek. Kolejne będą dostępne w najbliższym czasie także w innych centrach handlowych. Dzięki temu stworzona zostanie szeroka sieć dystrybucji promująca ideę konstruktywnej dobroczynności i etycznych wyborów konsumenckich.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do