Z wyszukiwarki korzysta średnio ponad 25 milionów internautów w Polsce. To ogromna grupa potencjalnych klientów [middle1] Oczywiście nie każdy z tych użytkowników będzie zainteresowany akurat Twoją ofertą. Dlatego należy rywalizować o wysoką pozycję wyłącznie na te frazy, które mogą przynieść realny zysk. Analiza realnego potencjału w tym zakresie to podstawowy element profesjonalnego audytu firmowej strony internetowe, jaki wykonują specjaliści SEO. Niektóre wyszukiwania są zbyt ogólne, by małe przedsiębiorstwa o ograniczonym zasięgu mogły rywalizować z wielkimi korporacjami, dysponującymi nieporównywalnie większym budżetem na reklamę. Eksperci z agencji ESEO zaznaczają, że dla ogromnej części firm najlepszym rozwiązaniem będzie pozycjonowanie lokalne . Poprzez optymalizację treści, założenie darmowej wizytówki Google Moja Firma oraz szereg innych działań trzeba pomóc wyszukiwarce w wyświetlaniu witryny odpowiednim odbiorcom. Wejście na stronę użytkownika z innego kraju, województwa czy miasta podbije statystyki, ale niekoniecznie da szansę zdobycia klienta. Według ekspertów ds. e-marketingu 90% użytkowników ma lepsze zdanie o firmach, które są wyżej w Google Dzięki wyszukiwarce internetowej dochodzi do ok. 80% wszystkich transakcji sprzedażowych, jakie zawierają biznesy o zasięgu lokalnym. Wpływ pozycjonowania na poziom przychodów jest zatem niepodważalny. Podobnie wyglądają dane na temat postrzegania firm przez konsumentów . Jeżeli strona marki pokazuje się na górze rankingów Google, odbiorcy w naturalny sposób się z nią oswajają. W momencie, kiedy muszą dokonać zakupowego wyboru, chętniej sięgną po produkt albo usługę, z którą już wcześniej się zetknęli. Miejsce w TOP 3 internetowych rankingów gwarantuje doskonałą ekspozycję, na dodatek pokazuje przewagę nad branżową konkurencją . Google wyświetla strony z organicznych wyników wyszukiwania w takiej kolejności, że witryny uznane przez algorytmy za najbardziej przydatne trafiają na samą górę. Więcej informacji o tym, jakie czynniki są brane pod uwagę przy układaniu list, można znaleźć na stronie https://www.eseo.pl/pozycjonowanie-stron/ – warto również zapoznać się z fragmentami na temat optymalizacji serwisu www pod wytyczne Google.