Na temat spektaklu: [middle1] Jest to autorski dramat zainspirowany książkami Josepha Hellera „Paragraf 22” i „Closing Time”. Opowieść, która zawiera wiele zwrotów akcji oraz buduje napięcie. Co więcej, zwraca się wprost do wrażliwości widza oraz kieruje jego emocje na swoistą wyprawę szlakiem strachu o własne życie… „PARADOX” : SCENARIUSZ, REŻYSERIA, SCENOGRAFIA: KRZYSZTOF PULKOWSKI MULTIMEDIA I OPRAWA MUZYCZNA: MAREK OLEKSY WYSTĘPUJE: KRZYSZTOF ROGACEWICZ PROJEKT PLAKATU: BOGUMIŁA TWARDOWSKA-ROGACEWICZ Czas trwania 70 min. Data spektaklu: 15 października 2022, godz. 18:00 Miejsce spektaklu: Sala Nova Jeleniogórskiego Centrum Kultury, ul. 1 Maja 60, Jelenia Góra BILETY : w cenie 40 zł do nabycia na: https://bilety.jck.pl/index.php/repertoire.html?id=228 Partnerzy: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Miasto Jelenia Góra Osiedlowy Dom Kultury w Jeleniej Górze Spektakl współfinansowany z budżetu Samorządu Województwa Dolnośląskiego. O aktorze: Krzysztof Rogacewicz Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu (1991). W latach 1992 – 98 grał na scenach Teatru Animacji oraz Teatru C.K.Norwida w Jeleniej Górze. Od 1995 roku aktor niezależnego teatru MASKA w Jeleniej Górze. Od lat obecny na ekranie filmowym i telewizyjnym. Fragmenty recenzji: Rogacewicz specjalizuje się w najtrudniejszej formie teatru – monodramie. Po raz kolejny udowadnia, że robi to doskonale – potrafi skupić na sobie uwagę widowni. Śmieszy, wzrusza, drażni, każe słuchać i reagować. W tak trudnym tekście ani na moment nie traci panowania nad nim, nad sobą i nad widownią. Wielkie gratulacje! To rzadkie osiągnięcie. Urszula Liksztet, Nowiny Jeleniogórskie, nr 26, 29.06.2021 Bohater monodramu jest z jednej strony wojskowym, kimś, kogo doświadczyła wojna, komu należy się niejako z urzędu szacunek, a z drugiej wariatem, osobą zupełnie niepoważną, mówiącą nielogicznie. Kogo więc oglądamy na scenie? Lotnika z traumą wojenną czy błazna? Nie wiadomo. „Paradox” został bowiem tak skonstruowany, że obie możliwości wydają się przez cały czas w równym stopniu prawdopodobne. Raz, słuchając bohatera, odnosi się wrażenie, że jego obserwacje na temat świata są niezwykle celne i błyskotliwe, a za chwilę wydaje się, że bredzi on zupełnie bez sensu. Powaga przeplata się w tym przedstawieniu z groteską, a mądrość z głupotą. Wszystko wzięte jest w cudzysłów, choć kontekst prezentacji jest jak najbardziej poważny – jest nim bowiem troska o ludzkie życie. Kamil Bujny, Teatr dla wszystkich, 30.11.2021