Budowa linii tramwajowej do Dworca Zachodniego, która ma w przyszłości usprawnić komunikację miejską w Warszawie, wkracza w kolejną, intensywną fazę. Na całej niemal długości nowej trasy trwają prace, co wymaga zmian w ruchu drogowym i komunikacji miejskiej, szczególnie w rejonie ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku. [middle1] Prace obejmą teraz odcinek od Szczęśliwickiej do Grójeckiej, gdzie ruch pojazdów zostanie skierowany na jedną jezdnię, a dla każdego kierunku dostępny będzie tylko jeden pas. Już w nocy z 14 na 15 listopada wytyczone zostaną objazdy, a z piątku na sobotę zamknięta zostanie jezdnia prowadząca w kierunku Grójeckiej. Zalecane trasy objazdowe dla kierowców obejmują między innymi ulice Grójecką, Dickensa, Drawską oraz Kopińską. Kierowcy jadący na Wolę i Bemowo będą mogli skorzystać z przejazdu przez plac Zawiszy i Towarową. Od czwartku 14 listopada, w godzinach wieczornych, rozpocznie się ustawianie nowej organizacji ruchu na ulicach Grójeckiej, Raszyńskiej i placu Zawiszy. Aby ułatwić przejazd, wprowadzono dodatkowe ułatwienia na skrzyżowaniach. Między innymi na Grójeckiej pojawi się możliwość skrętu w lewo w ulicę Dickensa, co usprawni ruch w kierunku Szczęśliwieckiej. Kierowcy z Grójeckiej będą mieli również dodatkowy pas do skrętu w lewo na plac Zawiszy, a na Raszyńskiej jednym z pasów przeznaczonych dotychczas do skrętu w lewo będzie można pojechać również na wprost, co ułatwi przejazd do Towarowej. Równocześnie wprowadzone zostaną zmiany w trasach autobusów linii 157 i 521. Linia 157 zostanie przekierowana na ulicę Szczęśliwicką, a linia 521 na ulicę Opaczewską i Szczęśliwicką w kierunku pętli Szczęśliwice. Pierwszym etapem prac na Bitwy Warszawskiej 1920 r. jest wymiana infrastruktury podziemnej – instalacji sanitarnych, gazowych oraz teletechnicznych, co stanowi przygotowanie do modernizacji sieci ciepłowniczej na długości 950 metrów. Roboty te będą prowadzone w kolejnych miesiącach poza sezonem grzewczym. Dopiero po ich zakończeniu wykonawca przystąpi do układania torowiska oraz przebudowy dróg. W poprzednich tygodniach na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r., w pobliżu ronda Zesłańców Syberyjskich, wybudowano większość ścian szczelinowych, które są elementem konstrukcji tunelu tramwajowego. W parku Pięciu Sióstr postawiono 100 metrów ścian, co stanowi około 33% planowanych prac. W Alejach Jerozolimskich trwają prace nad kolizjami z istniejącą infrastrukturą, równocześnie budowane są murki pod ściany szczelinowe. Całość tunelu powstaje metodą podstropową – od góry do dołu, co oznacza, że po zakończeniu budowy stropu możliwe będzie otwarcie jezdni, a prace będą kontynuowane pod ziemią. Zaawansowane są również prace nad przystankiem tramwajowym między Alejami Jerozolimskimi a torami kolejowymi. Za tę część inwestycji, będącą częścią modernizacji stacji Warszawa Zachodnia, odpowiada firma Budimex. Ukończono już strop między poziomami -1 i -2, a górny strop jest gotowy w około 35%. Całość konstrukcji przystanku ma być zakończona na przełomie listopada i grudnia. Wykonawca, konsorcjum ZUE i Fabe, przygotowuje się do kolejnych prac na całej długości trasy, w tym na skrzyżowaniu ulic Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha, co wymusi dalsze zmiany w ruchu tramwajowym. Prace obejmą także modernizację torowiska do pętli Banacha oraz na odcinku między placem Narutowicza a skrzyżowaniem z Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r., co wpisuje się w Warszawski Program Torowy – wieloletni projekt renowacji i rozwoju sieci tramwajowej w stolicy. Czytaj również: Zobacz także: Kradzież kieszonkowa w sklepie na Grójeckiej Zobacz także: Jak nierdzewna mogła skorodować? Zobacz także: Czy rowerzyści w parkach mają takie same prawa co spacerowicze? Zobacz także: Kiedy wreszcie skończą Pruszkowską? Zobacz także: Policja szuka świadków rozboju Zobacz także: Plac Narutowicza - Polska to My! Zobacz także: Podatek za garaż -zmiana zasad naliczania Zobacz także: Stojaki rowerowe z paradontozą Zobacz także: Poszukiwany mężczyzna Zobacz także: Uroczyste Obchody Święta Niepodległości na Ochocie Zobacz także: Sonda - czy popierasz jazdę rowerem na terenie parków? Zobacz także: Sprawa burmistrzów Glusman i Cyglera – dużo pytań i oczekiwanie na odpowiedzi Zobacz także: Mija kolejny rok a jak stawik był zarośnięty tak jest Zobacz także: Zapadnięta studzienka na Dickensa dalej się naprawia Zobacz także: Czyżby latarnie na Korotyńskiego już skończone? Zobacz także: Kolejne utrudnienia na Bitwy Warszawskiej i Jerozolimskich