Reklama

Bitwy Warszawskiej 1920 roku - kolejna strona ulicy zostaje zamknięta

Budowa linii tramwajowej do Dworca Zachodniego, która ma w przyszłości usprawnić komunikację miejską w Warszawie, wkracza w kolejną, intensywną fazę. Na całej niemal długości nowej trasy trwają prace, co wymaga zmian w ruchu drogowym i komunikacji miejskiej, szczególnie w rejonie ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku.

Prace obejmą teraz odcinek od Szczęśliwickiej do Grójeckiej, gdzie ruch pojazdów zostanie skierowany na jedną jezdnię, a dla każdego kierunku dostępny będzie tylko jeden pas. Już w nocy z 14 na 15 listopada wytyczone zostaną objazdy, a z piątku na sobotę zamknięta zostanie jezdnia prowadząca w kierunku Grójeckiej. Zalecane trasy objazdowe dla kierowców obejmują między innymi ulice Grójecką, Dickensa, Drawską oraz Kopińską. Kierowcy jadący na Wolę i Bemowo będą mogli skorzystać z przejazdu przez plac Zawiszy i Towarową.

Od czwartku 14 listopada, w godzinach wieczornych, rozpocznie się ustawianie nowej organizacji ruchu na ulicach Grójeckiej, Raszyńskiej i placu Zawiszy. Aby ułatwić przejazd, wprowadzono dodatkowe ułatwienia na skrzyżowaniach. Między innymi na Grójeckiej pojawi się możliwość skrętu w lewo w ulicę Dickensa, co usprawni ruch w kierunku Szczęśliwieckiej. Kierowcy z Grójeckiej będą mieli również dodatkowy pas do skrętu w lewo na plac Zawiszy, a na Raszyńskiej jednym z pasów przeznaczonych dotychczas do skrętu w lewo będzie można pojechać również na wprost, co ułatwi przejazd do Towarowej.

Równocześnie wprowadzone zostaną zmiany w trasach autobusów linii 157 i 521. Linia 157 zostanie przekierowana na ulicę Szczęśliwicką, a linia 521 na ulicę Opaczewską i Szczęśliwicką w kierunku pętli Szczęśliwice.

Pierwszym etapem prac na Bitwy Warszawskiej 1920 r. jest wymiana infrastruktury podziemnej – instalacji sanitarnych, gazowych oraz teletechnicznych, co stanowi przygotowanie do modernizacji sieci ciepłowniczej na długości 950 metrów. Roboty te będą prowadzone w kolejnych miesiącach poza sezonem grzewczym. Dopiero po ich zakończeniu wykonawca przystąpi do układania torowiska oraz przebudowy dróg.

W poprzednich tygodniach na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r., w pobliżu ronda Zesłańców Syberyjskich, wybudowano większość ścian szczelinowych, które są elementem konstrukcji tunelu tramwajowego. W parku Pięciu Sióstr postawiono 100 metrów ścian, co stanowi około 33% planowanych prac. W Alejach Jerozolimskich trwają prace nad kolizjami z istniejącą infrastrukturą, równocześnie budowane są murki pod ściany szczelinowe. Całość tunelu powstaje metodą podstropową – od góry do dołu, co oznacza, że po zakończeniu budowy stropu możliwe będzie otwarcie jezdni, a prace będą kontynuowane pod ziemią.

Zaawansowane są również prace nad przystankiem tramwajowym między Alejami Jerozolimskimi a torami kolejowymi. Za tę część inwestycji, będącą częścią modernizacji stacji Warszawa Zachodnia, odpowiada firma Budimex. Ukończono już strop między poziomami -1 i -2, a górny strop jest gotowy w około 35%. Całość konstrukcji przystanku ma być zakończona na przełomie listopada i grudnia.

Wykonawca, konsorcjum ZUE i Fabe, przygotowuje się do kolejnych prac na całej długości trasy, w tym na skrzyżowaniu ulic Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha, co wymusi dalsze zmiany w ruchu tramwajowym. Prace obejmą także modernizację torowiska do pętli Banacha oraz na odcinku między placem Narutowicza a skrzyżowaniem z Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r., co wpisuje się w Warszawski Program Torowy – wieloletni projekt renowacji i rozwoju sieci tramwajowej w stolicy.

Czytaj również:
















Źródło: #infoulice Aktualizacja: 14/11/2024 07:50
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do