Reklama

Metody na obniżenie kosztów w sklepie online, o których mogłeś nie słyszeć

Wszyscy właściciele sklepów internetowych wiedzą, że prowadzenie działalności w sieci może generować spore wydatki. Odpowiedni sprzęt, oprogramowanie czy wysyłka towarów wymagają niemałych nakładów finansowych. Na szczęście istnieją sposoby pozwalające na znaczne zmniejszenie kwot, które musimy przeznaczyć na działalność sklepu online. Co zatem należy zrobić, by zaoszczędzić pieniądze?

1. Zrezygnuj z papieru.

Korzystanie z ekologicznych rozwiązań może kojarzyć się z dużymi wydatkami, ale w przypadku działalności online ekologia po prostu się opłaca. Zrezygnuj więc z papierowych faktur i wysyłaj potwierdzenia transakcji mailem w formacie PDF. Także dokumentację sklepu możesz przenieść z tradycyjnych segregatorów do serwerów w sieci. Pozwoli to zaoszczędzić pieniądze przeznaczane na papier, koperty i tonery. Te pozornie drobne wydatki generują rocznie całkiem spore sumy. Nie należy więc rezygnować z możliwości oszczędzania nawet niewielkich kwot.

2.  Zastosuj outsourcing

Outsourcing to zlecanie zadań związanych z prowadzeniem firmy zewnętrznym podmiotom. Jeżeli nie czujesz się na siłach, by prowadzić dany segment swojej działalności możesz powierzyć jego rozwijanie doświadczonym osobom. Zlecenie działań związanych z marketingiem, oprogramowaniem lub obsługą klienta zewnętrznym przedsiębiorstwom pozwoli ci uniknąć generowania dodatkowych kosztów. Rozwój działalności nie musi wiązać się z wydawaniem pieniędzy na drogie szkolenia dla siebie i zespołu, zatrudnieniem specjalisty lub z podejmowaniem nieefektywnych działań na własną rękę. Wystarczy, że zlecisz część zadań innej firmie, a sam skupisz się na swojej specjalności.

3. Naucz się negocjować.

Porozmawiaj ze swoim dostawcą lub z przedstawicielem firmy kurierskiej, z którą masz zamiar współpracować. Liczba zamawianych i wysyłanych przez ciebie towarów stanowi w twoich rękach potężną kartę przetargową. Perspektywa stałej współpracy z takim przedsiębiorcą jak ty, może spowodować, że uzyskasz kilku-, a nawet kilkunastoprocentową obniżkę kosztów danej usługi. Udane negocjacje sprawią, że na twoim koncie bankowym pozostanie znacznie więcej pieniędzy.

4. Zredukuj koszty wysyłki.

Przy wysyłce dużej ilości towarów warto zadbać o ekonomiczny sposób ich pakowania. Najlepiej zamawiać pudełka u producenta, który ma w swojej ofercie tanie kartony dobrej jakości. Co istotne, część firm, np. Kartony24, oferują stałym klientom specjalne rabaty. Obniżkę cen można uzyskać także przy zamawianiu większej ilości opakowań. To z pewnością pozwoli zredukować kwotę przeznaczaną na wysyłkę towaru do klientów, a ponadto umożliwi dostosowanie wyglądu i rozmiaru pudełek do twoich potrzeb.

5. Zadbaj o bezpieczeństwo towaru.

Cięcie kosztów związane jest także z odpowiednim zabezpieczeniem towaru, który będzie musiał pokonać długą drogę zanim trafi do rąk klienta. W trakcie dostawy nasza paczka narażona jest na uszkodzenie. Trzeba zatem zadbać o staranne rozmieszczenie produktów w opakowaniu, a przedmioty kruche owinąć folią bąbelkową. Pamiętaj, że wszystkie rzeczy muszą być pakowane w pudełka o odpowiednim rozmiarze, inaczej tekturowe ścianki ulegną uszkodzeniu. Można temu zapobiec, zamawiając kartony na wymiar, które będą idealnie dopasowane do oferowanych przez nas produktów, nawet tych o niestandardowej wielkości. Dzięki stosowaniu odpowiednich technik pakowania wszystkie przedmioty będą bezpieczne podczas transportu, a my unikniemy dodatkowych wydatków związanych z reklamacjami składanymi przez klientów.

Jak widać, w przypadku prowadzenia sklepu internetowego redukcja kosztów może przybierać różne formy. Warto zadbać zarówno o odpowiednie rozwiązania formalne, jak i o tanią, ale dobrą jakościowo wysyłkę towaru. Wdrożenie nowych zasad w kilku segmentach działalności pomoże zaoszczędzić mnóstwo czasu i pieniędzy.  Obniżenie kosztów w sklepie online to dzisiaj konieczność.

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do