Dzisiaj kolejny raport z oceny jakości życia na Ochocie w odniesieniu do przeprowadzonych badań „Ocena jakości życia w dzielnicy Ochota” przeprowadzonych przez firmę ABR SESTA Market Research & Consulting (badanie zrealizowano techniką CAPI – Computer Assisted Personal Interviewing) na reprezentatywnej ze względu na wiek i płeć grupie dorosłych mieszkańców dzielnicy Ochota. [middle1] Przypomnijmy, – ogólnie respondenci wysoko ocenili jakość życia w dzielnicy, aż dziewięć na dziesięć osób ocenia ją dobrze. Tak uznało aż 93 % respondentów. Takie wyniki, oczywiście, cieszą. Chcemy, jednak, przedstawić więcej szczegółów. Ostatnio pisaliśmy o ławkach i koszach na podwórkach, a dzisiaj czas na inwestycje. – Czego najbardziej oczekują mieszkańcy dzielnicy? Jakie inwestycje są ich zdaniem najbardziej potrzebne? - Badani widzą to następująco: - zadaszenie Targowiska Zieleniak – 44 % - budowa linii tramwajowej Mokotów – Ochota – Wola – 36 % - budowa Parku Marii Skłodowskiej Curie – 34 % - budowa hali sportowej przy SP nr 264 – 19 % - budowa Muzeum Reduty Ordona – 18 % - budowa kompleksu szkolno – przedszkolnego przy ul. Włodarzewskiej – 16 % - pełnowymiarowe boisko piłkarskie – 14 % - zwężenie ul. Grójeckiej – 14 % - budowa budynku mieszkalnego na rogu ulic Banacha i Grójeckiej – 13 % - budowa nowego Komisariatu Policji – 11 % - inne – 6 % - żadena z powyższych – 3 % Wyraźnie widać, że zdecydowanie najwięcej zwolenników mają trzy pomysły: zadaszenie Targowiska Zieleniak, budowa linii tramwajowej Mokotów – Ochota – Wola oraz budowa Parku im. Marii Skłodowskiej Curie. Te projekty uzyskały zdecydowaną przewagę w oczach respondentów. W przypadku najpopularniejszego projektu - zadaszenia targowiska częściej popierały go kobiety niż mężczyźni (48 % vs 38 %), osoby w wieku 65+ (57 %). W grupie wiekowej 18 - 34 lata poparcie wyniosło 36 %, a w grupie 35 – 44 lata poparcie na poziomie 33%. Co ciekawe zadaszenie targowiska największą popularnością cieszyło się wśród osób najdłużej mieszkających na Ochocie (49 %), które nie mają niepełnoletnich dzieci (48 % vs 33 %) oraz okazjonalni kierowcy (48 % vs aktywni kierowcy 38 %). W przypadku budowy linii tramwajowej oraz Parku im. Marii Skłodowskiej Curie zarówno wiek, jak i płeć nie miały istotnego znaczenia. Czytaj również: Zobacz także: Budżet Obywatelski - wpłynęło dużo ciekawych projektów Zobacz także: Uroczystość pod pomnikiem Dobrego Maharadży Zobacz także: Sezon na łyżwy trwa Zobacz także: Ustalenia w sprawie przebudowy Parku M. Skłodowskiej Curie Zobacz także: Przeniesienie pomnika Gabriela Narutowicza Zobacz także: Badania na Ochocie - mieszkańcy chcą więcej ławek i koszy na śmieci Zobacz także: Konkurs na murale poświęcone Reducie Ordona