Pomysły zabrania kolejnego pasa ruchu kierowcom, wywołują politowanie, zwłaszcza, że na odcinku Grójeckiej pomiędzy ul. Wawelską a Niemcewicza dość często tworzą się korki, a właśnie na tych odcinkach proponowane są parkingi na jezdni i dodatkowe buspasy... Ponadto istniejący buspas na ulicy Grójeckiej spełnia swą rolę tylko częściowo, ponieważ autobusy na odcinku od Pl. Narutowicza do Pl. Zawiszy bardzo często blokowane są przez auta skręcające w prawo na kolejnych skrzyżowaniach. Taka sytuacja nie jest korzystna ani dla aut, ani dla autobusów. Czy jest możliwość rozwiązania obecnego „węzła gordyjskiego” i ułatwienie poruszania się mieszkańcom Warszawy? Uważam, że jest to możliwe poprzez zintegrowanie pasa autobusowego i tramwajowego w ciągu ulicy Grójeckiej (najlepiej od wiaduktu nad linią kolei radomskiej, aż do Pl. Zawiszy). Takie rozwiązanie będzie wartością dodaną dla pasażerów, komunikacji autobusowej która nie będzie musiała stać w korkach, a będzie poruszać się po wydzielonym pasie autobusowo – tramwajowym. Odbędzie się to także dla kierowców. Dodam też, że powyższe rozwiązanie ma szanse realizacji, ponieważ integracja pasów autobusowych i tramwajowych na odcinku Grójeckiej pomiędzy ulicą Korotyńskiego a Banacha jest wpisana w uchwalony plan zagospodarowania przestrzennego dla tego rejonu. Kolejnym plusem takiego rozwiązania jest integracja przystanków autobusowych i tramwajowych na Grójeckiej. Ile to razy trzeba było biegać pomiędzy przystankami z autobusu na tramwaj lub na odwrót aby zdążyć na wybrany przez nas środek transportu na al. Bitwy Warszawskiej 1920 r. albo na Placu Narutowicza. Czas z tym skończyć! Trzeba zapewnić mieszkańcom możliwość wygodnego korzystania z komunikacji miejskiej. Ponadto w obliczu planowanego wyłożenia planu zagospodarowania przestrzennego rejonu Placu Narutowicza, zapis o integracji pasów autobusowych i tramwajowych, powinien znaleźć się w treści uchwalanego planu. Liczę, że ww. plan z odpowiednim zapisem zostanie szybko uchwalony, a Plac Narutowicza szybko zmodernizowany, wraz z budową trambuspasa na Grójeckiej. Liczę również, że do pomysłu przychylnie odniesie się nowy dyrektor ZDM (zgodnie z hasłem - „sprawdzimy jakie są opcje”), wraz z Inżynierem ruchu drogowego m.st. Warszawy. Liczę również, na pozytywny odbiór pomysłu przez Zarząd Transportu Miejskiego, Tramwaje Warszawskie i Miejskie Zakłady Autobusowe. Od tego zacznijmy. Jestem optymistą, więc sądzę, że dalej powinno być już tylko lepiej, a trambuspas powstanie na Grójeckiej niedługo! zdjęcie: www.warszawa.wikia.com