Reklama

Ochota na trambuspas

Zakorkowana ul. Grójecka, jest zmorą pasażerów komunikacji autobusowej i kierowców.

Pomysły zabrania kolejnego pasa ruchu kierowcom, wywołują politowanie, zwłaszcza, że na odcinku Grójeckiej pomiędzy ul. Wawelską a Niemcewicza dość często tworzą się korki, a właśnie na tych odcinkach proponowane są parkingi na jezdni i dodatkowe buspasy...

Ponadto istniejący buspas na ulicy Grójeckiej spełnia swą rolę tylko częściowo, ponieważ autobusy na odcinku od Pl. Narutowicza do Pl. Zawiszy bardzo często blokowane są przez auta skręcające w prawo na kolejnych skrzyżowaniach. Taka sytuacja nie jest korzystna ani dla aut, ani dla autobusów. Czy jest możliwość rozwiązania obecnego „węzła gordyjskiego” i ułatwienie poruszania się mieszkańcom Warszawy?

Uważam, że jest to możliwe poprzez zintegrowanie pasa autobusowego i tramwajowego w ciągu ulicy Grójeckiej (najlepiej od wiaduktu nad linią kolei radomskiej, aż do Pl. Zawiszy). Takie rozwiązanie będzie wartością dodaną dla pasażerów, komunikacji autobusowej która nie będzie musiała stać w korkach, a będzie poruszać się po wydzielonym pasie autobusowo – tramwajowym. Odbędzie się to także dla kierowców. Dodam też, że powyższe rozwiązanie ma szanse realizacji, ponieważ integracja pasów autobusowych i tramwajowych na odcinku Grójeckiej pomiędzy ulicą Korotyńskiego a Banacha jest wpisana w uchwalony plan zagospodarowania przestrzennego dla tego rejonu. Kolejnym plusem takiego rozwiązania jest integracja przystanków autobusowych i tramwajowych na Grójeckiej. Ile to razy trzeba było biegać pomiędzy przystankami z autobusu na tramwaj lub na odwrót aby zdążyć na wybrany przez nas środek transportu na al. Bitwy Warszawskiej 1920 r. albo na Placu Narutowicza. Czas z tym skończyć! Trzeba zapewnić mieszkańcom możliwość wygodnego korzystania z komunikacji miejskiej. Ponadto w obliczu planowanego wyłożenia planu zagospodarowania przestrzennego rejonu Placu Narutowicza, zapis o integracji  pasów autobusowych i tramwajowych, powinien znaleźć się w treści uchwalanego planu. Liczę, że ww. plan z odpowiednim zapisem zostanie szybko uchwalony, a Plac Narutowicza szybko zmodernizowany, wraz z budową trambuspasa na Grójeckiej.

Liczę również, że do pomysłu przychylnie odniesie się nowy dyrektor ZDM (zgodnie z hasłem - „sprawdzimy jakie są opcje”), wraz z Inżynierem ruchu drogowego m.st. Warszawy. Liczę również, na pozytywny odbiór pomysłu przez Zarząd Transportu Miejskiego, Tramwaje Warszawskie i Miejskie Zakłady Autobusowe. Od tego zacznijmy. Jestem optymistą, więc sądzę, że dalej powinno być już tylko lepiej, a trambuspas powstanie na Grójeckiej niedługo!  

zdjęcie: www.warszawa.wikia.com

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do