Od dzisiaj na Ochocie zaczyna obowiązywać Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN). Decyzja ta wprowadzona została na mocy Uchwały Rady m. st. Warszawy nr LI/1570/2021 z 08.07.2021r. To bardzo ważna zmiana dla mieszkańców Ochoty. Jak będzie funkcjonować strefa? – Przyszłość pokaże. Po kilku dniach będzie można powiedzieć coś więcej. Kwestie związane z płatnym parkowaniem wzbudzały i wzbudzają wiele emocji. W zeszłym roku były przeprowadzone konsultacje z mieszkańcami Ochoty. Niestety, wiele sugestii, opinii, wskazówek nie zostało przez ZDM uwzględnionych. W związku z tym zwołane zostały dwie Sesje Rady Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy w sprawie płatnego parkowania. W pierwszej z nich nie uczestniczyli, nie wiedzieć czemu, przedstawiciele ZDM. Podczas drugiej zarówno członkowie zarządu dzielnicy Ochota, jak i radni nie szczędzili krytycznych uwag w stronę ZDM, w związku ze sposobem wdrażania SPPN. Każda ze stron została przy swoim, chociaż w trakcie wspólnych ustaleń udało się w niektórych przypadkach wypracować rozwiązania kompromisowe. Od dzisiaj w kwestiach parkowania w naszej dzielnicy znaleźliśmy się w nowej rzeczywistości. Na łamach Informatora Ochoty i Włoch będziemy informować o tym jak strefa funkcjonuje, z jakimi problemami spotykają się mieszkańcy. [middle1] Przypominamy, że już od miesiąca można na Ochocie wystąpić o abonament ZDM oraz Identyfikator ZGN. Pomimo wejścia w życie strefy można to zrobić nadal, do czego zachęcamy wszystkich, którzy nie zdążyli tego zrobić, a nie chcą ponosić niepotrzebnych opłat za parkometry. Poniżej szczegóły. Abonament ZDM: Urząd Dzielnicy Ochota (ul. Grójecka 17 A) w poniedziałki i piątki w godz. 9.00 – 20.00, wtorek, środa, czwartek 9.00 -10.00, sobota – 9.00 – 16.00 Urząd Dzielnicy Ochota (ul. Białobrzeska 26) w poniedziałki i piątki w godz. 9.00 – 20.00, wtorek, środa, czwartek w godz. 9.00 – 16.00, sobota - w godz. 9.00 – 16.00 Urząd Dzielnicy Ochota (ul. Pawińskiego 30) w poniedziałki i piątki w godz. 9.00 – 20.00, wtorek, środa, czwartek, w godz. 9.00 – 16.00, sobota – w godz. 9.00 – 16.00 Identyfikator ZGN: Zaleca się składanie wniosków drogą elektroniczną na adres e-mail: identyfikator@zgnochota.waw.pl . Zobacz także: Jak uzyskać identyfikator ZGN? - poradnik krok po kroku Oprócz tego wnioski o wydanie Identyfikatora ZGN można składać w wersji papierowej w siedzibie Urzędu Dzielnicy Ochota, ul. Grójecka 17 A, (parter) w godz. 8 – 18.00 w poniedziałki oraz od wtorku do piątku, w godz. 8.00 – 16.00, oraz w siedzibie ZGN Ochota, ul. Białobrzeska 11, od poniedziałku do piątku, w godz. 7:30 – 15.30. Wydawanie Identyfikatorów ZGN odbywa się w następujących punktach: Urząd Dzielnicy Ochota (ul. Grójecka 17 A) w poniedziałki w godz. 16.00 – 20.00, wtorek – piątek 16.00 -20.00, sobota – niedziela w godz. 10.00 – 18.00 Urząd Dzielnicy Ochota (ul. Białobrzeska 26) w poniedziałki, w godz. 16.00 – 20.00, wtorek – piątek, w godz. 16.00 – 20.00, sobota – niedziela, w godz. 10.00 – 18.00 Urząd Dzielnicy Ochota (ul. Pawińskiego 30) w poniedziałek, w godz. 16.00 – 20.00, wtorek – piątek, w godz. 16.00 – 20.00, sobota – niedziela, w godz. 10.00 – 18.00 Czytaj również: Zobacz także: ZDM razem z aktywistami zablokują wyjazd z osiedla Zobacz także: Czy epidemia wpłynie na zaplanowane wydarzenia? Zobacz także: Zadaszenie Zieleniaka jest możliwe w przyszłym roku Zobacz także: Formaliści z Zarządu Dróg Miejskich Zobacz także: Opaczewska się popsuła Zobacz także: Nowy wodociąg i nawierzchnia na ulicy Altowej