Reklama

Od dzisiaj Ochota jest w strefie płatnego parkowania

Od dzisiaj na Ochocie zaczyna obowiązywać Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN). Decyzja ta wprowadzona została na mocy Uchwały Rady m. st. Warszawy nr LI/1570/2021 z 08.07.2021r. To bardzo ważna zmiana dla mieszkańców Ochoty. Jak będzie funkcjonować  strefa? – Przyszłość pokaże. Po kilku dniach będzie można powiedzieć coś więcej. Kwestie związane z płatnym parkowaniem wzbudzały i wzbudzają wiele emocji. W zeszłym roku były przeprowadzone konsultacje z mieszkańcami Ochoty. Niestety, wiele sugestii, opinii, wskazówek nie zostało przez ZDM uwzględnionych. W związku z tym zwołane zostały dwie Sesje Rady Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy w sprawie płatnego parkowania. W pierwszej z nich nie uczestniczyli, nie wiedzieć czemu, przedstawiciele ZDM. Podczas drugiej zarówno członkowie  zarządu dzielnicy Ochota, jak i radni nie szczędzili krytycznych uwag w stronę ZDM, w związku ze sposobem wdrażania SPPN. Każda ze stron została przy swoim, chociaż w trakcie wspólnych ustaleń udało się w niektórych przypadkach wypracować rozwiązania kompromisowe. Od dzisiaj w kwestiach parkowania w naszej dzielnicy znaleźliśmy się w nowej rzeczywistości. Na łamach Informatora Ochoty i Włoch będziemy informować o tym jak strefa funkcjonuje, z jakimi problemami spotykają się mieszkańcy. 

Przypominamy, że już od miesiąca można na Ochocie wystąpić o abonament ZDM oraz Identyfikator ZGN. Pomimo wejścia w życie strefy można to zrobić nadal, do czego zachęcamy wszystkich, którzy nie zdążyli tego zrobić, a nie chcą ponosić niepotrzebnych opłat za parkometry. Poniżej szczegóły.

Abonament ZDM:

  • Urząd Dzielnicy Ochota (ul. Grójecka 17 A) w poniedziałki i piątki w godz. 9.00 – 20.00, wtorek, środa, czwartek 9.00 -10.00, sobota –  9.00 – 16.00
  • Urząd Dzielnicy Ochota (ul. Białobrzeska 26) w poniedziałki i piątki w godz. 9.00 – 20.00, wtorek, środa, czwartek  w godz. 9.00 – 16.00, sobota - w godz. 9.00 – 16.00
  • Urząd Dzielnicy Ochota (ul. Pawińskiego 30) w poniedziałki i piątki w godz. 9.00 – 20.00, wtorek, środa, czwartek, w godz. 9.00 – 16.00, sobota –  w godz. 9.00 – 16.00

Identyfikator ZGN:

 Zaleca się składanie wniosków drogą elektroniczną na adres e-mail: identyfikator@zgnochota.waw.pl.

Oprócz tego  wnioski o wydanie Identyfikatora ZGN  można składać w wersji papierowej w siedzibie Urzędu Dzielnicy Ochota, ul. Grójecka 17 A, (parter) w godz. 8 – 18.00 w poniedziałki oraz od wtorku do piątku, w godz. 8.00 – 16.00,  oraz w siedzibie ZGN Ochota, ul. Białobrzeska 11, od poniedziałku do piątku, w godz. 7:30 – 15.30.

Wydawanie Identyfikatorów ZGN odbywa się  w następujących punktach:

  • Urząd Dzielnicy Ochota (ul. Grójecka 17 A) w poniedziałki w godz. 16.00 – 20.00, wtorek – piątek 16.00 -20.00, sobota – niedziela w godz. 10.00 – 18.00
  • Urząd Dzielnicy Ochota (ul. Białobrzeska 26) w poniedziałki, w godz. 16.00 – 20.00, wtorek – piątek, w godz. 16.00 – 20.00, sobota – niedziela, w godz. 10.00 – 18.00
  • Urząd Dzielnicy Ochota (ul. Pawińskiego 30) w poniedziałek, w godz. 16.00 – 20.00, wtorek  – piątek, w godz. 16.00 – 20.00, sobota – niedziela, w godz. 10.00 – 18.00

Czytaj również:






Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    marekhemski@gmail.com 2021-11-15 15:09:35

    Wróciłem z działki, samochodów na parkingach trochę mniej. To co mnie najbardziej złości to mały obszar bezpłatnego parkowania. Mam starszych rodziców którzy nie dają rady przejść dłuższej trasy, tak więc każda wizyta u lekarza, fryzjera będzie dodatkowo płatna. Zastanawia mnie też jak mam zmierzyć czy zaparkowałem w promieniu 150m i jeszcze 100m od parkomatu ? Uważam za skandaliczne ustawienie tak małego zasięgu, a opłata 600 zł to zwykłe złodziejstwo.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do