Reklama

Pasy rowerowe na Dickensa .

20/12/2016 12:06

Opisując infrastrukturę rowerową na Ochocie nie mogłem ominąć ulicę Dickensa i pasy rowerowe w obydwu kierunkach na ulicy Dickensa .
Inwestycja  ta  tym razem jest przemyślana i mało szkodliwa dla kierowców i rowerzystów .
Na trasie w kierunku do Parku Szczęśliwickiego  nie ma znacznych problemów .
Droga jest spójna i z niewielką ilością miejsc niebezpiecznych .
Natomiast w drugą stronę jadąc do ulicy Grójecka  niestety ilość miejsc konfliktowych wzrasta wraz z nieroztropnością kierowców ,którzy to myśląc  ,że są silniejsi i im należy się więcej .
Bywają sytuacje że rowerzysta dojeżdżający  do ulicy Urbanistów jest w ostatniej chwili wyprzedzany przez samochód który to zaraz skręca w prawo zajeżdżając najnormalniej na świecie drogę rowerzyście.
Dalej bywa jeszcze gorzej – samochody zaparkowane (bez skrajni)czasami zbyt dużo wystające powodują wymuszenie na rowerzyście zmianę pasa poruszania się .
Gdy rowerzysta  zrobi to nieumiejętnie, jest winien w wypadku (jakby nie było pasa –winien kierowca),tak więc spora różnica w komforcie i bezpieczeństwie dla rowerzysty.
Zdarza się również niedostrzeganie jadącego rowerzysty i włączanie się do ruchu ,lub otwarcie drzwi przed rowerzystą .
Z „ręką na sercu” dojeżdżamy do przystanku autobusowego Dickensa 06  i tam kończymy jazdę albo zjeżdżając na chodnik(kontynuacje tylko w kierunku  północ –południe) albo jedziemy na zasadach ogólnych dalej prosto . I to już koniec tego dobrodziejstwa i na kontynuację przynajmniej ja nie liczę i tym co uważają że, powinno COŚ powstać-  doradzam żeby wreszcie nauczyli się jeździć na zasadach ogólnych. Nie jest to niemożliwe , a miasta nie da się od nowa przebudować  i wystarczy tylko do niego się troszeczkę dostosować.
Dodam jeszcze że na tych pasach istniejących zdarzało mi się zobaczyć  i takich "specjalistów rowerowych" co i pod prąd jechali - i co można powiedzieć o edukacji i kulturze takich znawców ?
 

Miejsce zdarzenia mapa Warszawa Ochota
Reklama

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do