Reklama

Badania na Ochocie - skąd czerpiemy wiedzę o Ochocie?

Jak się żyje na Ochocie. Co nam się podoba, a co nie? Odpowiedzi na te pytania są różne, ale dla zarządzających dzielnicą mają fundamentalne znaczenie. I w związku z tym przeprowadzono badanie w tym zakresie na reprezentatywnej próbie mieszkańców Ochoty. Zostało one przeprowadzone przez wyspecjalizowaną firmę. Wnioski – ogólnie nie jest źle! 

Respondenci wysoko oceniają jakość życia w dzielnicy Ochota (93% odpowiedziało zdecydowanie dobrze lub raczej dobrze). Spośród badanych obszarów doceniają poziom bezpieczeństwa i komunikację publiczną. Komunikacja miejska jest wskazywana jako największa zaleta dzielnicy. W dalszej kolejności wymieniano edukację i bezpieczeństwo, a także ofertę kulturalną. 

„Ocenę jakości życia w dzielnicy Ochota” przeprowadziła firma ABR SESTA Market Research & Consulting (badanie zrealizowano techniką CAPI – Computer Assisted Personal Interviewing) na reprezentatywnej ze względu na wiek i płeć grupie dorosłych mieszkańców dzielnicy Ochota.  

Dzisiaj o źródłach informacji o Ochocie. Sprawy dzielnicy są tematem rozmów w środowisku większości badanych. Wyniki wskazują na zróżnicowanie źródeł informacji w zależności od wieku (z wyjątkiem plakatów i innych materiałów drukowanych). Co czwarty badany (26%) wskazał trzy lub więcej źródła informacji. Osoby w wieku powyżej 65 lat istotnie częściej wskazywały na rozmowy i prasę drukowaną niż badani poniżej 44 lat. Z kolei młodsi respondenci częściej szukają informacji na stronach internetowych oraz w mediach społecznościowych. Przykładowo – 71 % respondentów w wieku powyżej 65 lat pozyskuje informacje o dzielnicy z rozmów z rodziną i znajomymi , a zaledwie 4 % z mediów społecznościowych. Z kolei wśród grupy w wieku od 18 lat do 34 lat rozkłada się to inaczej – aż 56 % respondentów pozyskuje informacje z mediów społecznościowych.

Szczegółowe wyniki kształtują się następująco:
-  rozmowy z rodziną lub znajomymi – 58 %
- plakaty, ulotki i inne druki – 33 %
- media społecznościowe – 28 %
- prasa lokalna drukowana – 27 %
- portale internetowe dotyczące Ochoty – 26 %
- strona internetowa urzędu dzielnicy – 13 %
- inne – 7 %
- nie szukam informacji o dzielnicy – 8 %

Ogólnie, okazuje się, jednak, że zdecydowanie najczęstszym źródłem wiedzy o dzielnicy są rozmowy z rodziną i znajomymi pomimo niezwykle dynamicznego rozwoju internetowych technologii przekazu.

 

Czytaj również:







 

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do