Zamówienie Tramwajów Warszawskich - wykonanie wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej - obejmuje sześć mniejszych koncepcji dotyczących sześciu etapów budowy. - wykonanie koncepcji trasy tramwaju szybkiego od ul. Kasprzaka do Dworca Zachodniego; - wykonanie koncepcji trasy tramwaju szybkiego od Dworca Zachodniego do węzła Bitwy Warszawskiej 1920 r./ Grójecka; - wykonanie koncepcji trasy tramwaju szybkiego od ul. Banacha do ul. Rakowieckiej przez ulice: Żwirki i Wigury, Rostafińskich (na obrzeżach Pola Mokotowskiego) i Boboli; - wykonanie koncepcji trasy tramwaju szybkiego od stacji metra Pole Mokotowskie do ul. św. Bonifacego przez ulice: Rakowiecką, Puławską, Goworka, Spacerową, Belwederską, Sobieskiego z rozgałęzieniami w ul. Gagarina i w ul. św. Bonifacego (do obecnej pętli autobusowej Stegny); - wykonanie koncepcji trasy tramwaju szybkiego od ul. św. Bonifacego do Południowej Obwodnicy Warszawy przez ul. Sobieskiego i al. Rzeczpospolitej z odnogą w ul. Branickiego; - wykonanie koncepcji torów odstawczych bądź pętli klasycznej w rejonie stacji metra Ratusz-Arsenał. Ta wielobranżowa koncepcja programowo-przestrzenna stanowi istotny krok do budowy trasy. Pomoże ona określić, jak dokładnie ma przebiegać trasa, jakie rozwiązania zastosować, gdzie mają być pętle tramwajowe. Po uzyskaniu koncepcji Tramwaje Warszawskie wystąpią o uzyskanie decyzji środowiskowej. Nowa trasa miałaby powstać w ciągu pięciu lat. Źródło: Tramwaje Warszawskie