rowery, Ulica Spiska udogodnienie - zdjęcie, fotografia
Jerzy Pawlonek - blog 13/02/2017 20:12

Od dłuższego czasu opisuję istniejącą infrastrukturę rowerową na Ochocie. Główne drogi dla rowerów już opisałem, pasy rowerowe też. Dzisiaj zajmę się dopuszczeniem do ruchu rowerów pod prąd na ulicy Spiskiej. Jako wieloletni uczestnik Warszawskiej Masy Krytycznej dostaję wiele zgłoszeń krytycznych od ludzi przeciwnych takim rozwiązaniom. Kilka dotyczyło ul. Barskiej i w tym temacie wyrazilem już swoją opinię na temat zasadności tworzenia takich udogodnień. W przypadku ulicy Spiskiej opinia jest zbliżona, czyli negatywna, co do potrzeby tworzenia takich usprawnień w ruchu rowerowym. Odezwą się teraz bardziej rewolucyjnie nastawieni działacze pro- rowerowi, że zdradzam priorytety walki o lepsze jutro dla rowerzystów. Wyjaśniam, niestety w czasach gdzie są ograniczone środki na wymyślanie niepotrzebnych (lub potrzebnych tylko garstce) inwestycji, to jest rozrzutność. W naszej dzielnicy są dużo bardziej pilniejsze potrzeby. Trzeba się na nich skupić a nie wymyślać na złość urzędnikom, którzy nie zawsze czują potrzeby rowerzystów. Tak to jest, jak do głosu dochodzą tak zwani „milenialsi”  (mocno pozytywni, lekko zadufani, skrajnie nieodpowiedzialni) i jedyne, co potrafią, to tylko wymagać od innych. Rozjeżdżali się po świecie, a Warszawy i okolic nie chcieli poznać, – bo to takie prymitywne i zaściankowe. Wprowadzają na siłę rozwiązania zapożyczone z Belgii, Holandii, Szwecji itp. Nie zawsze te rozwiązania są dobre dla naszych warunków. Zwracam uwagę, że Europa ma różne odcienie i nie należy ślepo wierzyć, że wszystko jest lepsze niż u nas. Wracając na Spiską, po wjeździe z Grójeckiej kierowcy nie są świadomi, że wjechali w ulicę z dopuszczeniem jazdy pod prąd dla rowerów. Znak mogący o tym informować stoi daleko (na wysokości płotu szkoły) i to za chodnikiem oraz żywopłotem. Mało widoczna tabliczka może być zignorowana przez kierowcę i jakie zdziwienie go napotyka jak zobaczy jadący rower na czołowe. Nie każdy kierowca kulturą tryska i jest to pewnie niezły punkt „integracyjny”. Od strony Alej Jerozolimskich nie wyobrażam sobie jak ma tam rowerzysta dotrzeć od strony Dw. Zachodniego? Jadąc Jerozolimskimi (skoro potrafił jezdnią) to i pewnie dla takiego Niemcewicza nie będzie straszna, do której i tak ulica Słupecka kieruje, (więc, po co miałbym jechać dalej, aby dotrzeć do Niemcewicza i do wylotu na Grójecką?) Jeszcze mogę zrozumieć okolicznych rowerzystów, ale z informacji dochodzących do mnie, więcej korzysta z takiego udogodnienia dostawców pizzy niż rowerzystów. Na zdjęciach widać na śniegu nawet ślady raczej skutera niż roweru. Rodzice dzieci uczęszczających do szkoły przyległej do kawałka wydzielonej drogi dla rowerzystów zgłaszają swoje obawy o zdrowie ich pociech. Włączenie się do ruchu z takiego wynalazku na ulicę Niemcewicza w godzinach szczytu wymaga nie lada umiejętności lub litości kierowców jadących po tej ulicy. Tak więc zaczynamy budować drugą Holandię na uliczkach takich jak Spiska, Mochnackiego, Sękocińska, Barska itp. Na reszcie dróg bardziej uczęszczanych mamy trzeci świat i prawo silniejszego. Na pewno nie jest to dobra kolejność w rozwoju ruchu rowerowego - to tak jakby budować dom zaczynając od dachu. Z takich rozwiązań cieszą się tylko urzędnicy miejscy, którzy wliczają sobie w średnią kilometrów do statystyk ich działalności i jest im to na rękę. Niestety przekaz idzie z urzędów do mediów, że jest wspaniale i bardzo wiele środków „utopionych” zostało na infrastrukturę, a na takie relacje tylko kierowcy czekają, aby udowodnić, że rowerzysta to jest tyran dla reszty społeczeństwa. Czyli wygrywamy marne kawałki, a przegrywamy istotne szlaki podróżowania po mieście. I o to chodzi? – konfliktować kierowców, pieszych i rozbudzać antagonizmy w mało istotnych sprawach kosztem tych, co potrafili się dostosować do istniejących warunków? Być rewolucjonistą dla bycia i udowodnienia, że więcej potrafię załatwić? Próżność wygrywa nad rozsądkiem?



Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Skup wszystkich samochodów na

Skup wszystkich aut na kasację płacimy gotówką odbiór własnym transportem wstępna wycena przez telefon wydajemy zaświadczenie o demontażu pojazdu


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez iochota.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"