Ubiegły rok okazał się najlepszym w historii naszego dworca. Obsłużyliśmy aż 3,3 miliona osób. Pozytywnym aspektem jest fakt, że rośnie liczba firm korzystających z naszej infrastruktury. Nasze wyniki jednoznacznie potwierdzają, że jesteśmy głównym dworcem zarówno krajowym, jak i międzynarodowym w stolicy i jednym z największych i najpopularniejszych węzłów komunikacyjnych w Polsce. – mówi Maciej Acedański, Prezes Zarządu Polonus S.A., operatora Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia. Mieszczący się przy Alejach Jerozolimskich 144 Dworzec Zachodni to najważniejszy punkt na komunikacyjnej mapie Warszawy oraz jeden z najpopularniejszych węzłów przesiadkowych w Polsce. Bliskie sąsiedztwo autobusów miejskich, a także pociągów dalekobieżnych i podmiejskich sprawia, że jest on niezwykle często i chętnie wybierany przez podróżnych. W 2019 roku z Dworca Autobusowego skorzystało 3,3 miliona osób, co stanowi nowy rekord w jego historii. Z infrastruktury dworcowej korzysta regularnie 200 przewoźników, którzy w swoje trasy odjechali ponad 135 000 razy w 2019 roku.Pomimo rosnącej popularności Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia jest on miejscem wyjątkowo bezpiecznym. Już po raz kolejny nie odnotowano żadnego poważnego incydentu, który stanowiłby zagrożenie dla zdrowia osób korzystających z obiektu. Pozytywnie rozwija się współpraca z MPT, profesjonalną i przyjazną dla pasażerów korporacją taksówkarską, która na stałe obsługuje przyjeżdżających do Warszawy pasażerów. Rosnącą popularnością cieszą się również wprowadzane udogodnienia, takie jak możliwość szybkiego zakupu biletu w zainstalowanych na hali dworca biletomatach. W 2019 roku sprzedaż w urządzeniach była o ponad 125% większa niż w poprzednim roku. Obok dworca autobusowego w 2018 roku został uruchomiony samoobsługowy parking na ponad 130 samochodów, wyposażony w system rozpoznawania tablic rejestracyjnych, dzięki czemu parkowanie aut osobowych jest szybsze i wygodniejsze. Do dyspozycji korzystających dostępna jest strefa Kiss and Ride, która umożliwia bezpłatne parkowanie przez 15 minut – czas potrzebny na przywiezienie lub odebranie bliskich wybierających się lub wracających z podróży. Z tej możliwości skorzystało w 2019 roku aż 170 000 pojazdów.