Kilkuosobowe zespoły audytorów badały bezpieczeństwo przejść pod kątem ok. 30 kryteriów. Wśród nich znalazły się kwestie związane z geometrią jezdni, organizacją ruchu oraz oświetleniem ulicznym. Na podstawie wyników audytu podejmowane są decyzje dotyczące zmian w infrastrukturze, co ma wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa. Rozwiązania te są różne, w zależności od lokalizacji i zidentyfikowanych problemów. [middle1] Najniższą ocenę (0 lub 1 pkt. w skali 0-5) oraz rekomendację podjęcia działań naprawczych otrzymało 31 przejść w 25 lokalizacjach. Poniżej przedstawiam najbardziej niebezpieczne lokalizacje i niektóre zalecenia audytorów: Krakowska/Lipowczana (wybudowana sygnalizacja świetlna) – zwiększenie czasu przejścia dla pieszych, umożliwiające pokonanie dwóch jezdni al. Krakowskiej jednoetapowo oraz zwiększenie strefy oczekiwania na przystankach tramwajowych. Krakowska/Tapicerska (trwa projektowanie sygnalizacji świetlnej) – zwiększenie strefy oczekiwania pomiędzy torowiskiem i jezdnią. KOR/Zarankiewicza (wybudowana sygnalizacja świetlna) – nadzór nad prędkością pojazdów (fotoradar) KOR/Radarowa (trwa projektowanie sygnalizacji świetlnej) – odsunięcie zjazdu od przejścia lub zmiana lokalizacji przejścia dla pieszych. Dźwigowa/Parowcowa – odsunięcie przejścia dla pieszych od skrzyżowania z ul. Parowcową, rozważenie instalacji sygnalizacji świetlnej. Bolesława Chrobrego/Popularna (planowana przebudowa na rondo) – zastosowanie sygnalizacji świetlnej. Popularna 71 – instalacja sygnalizacji świetlnej obejmującej całe skrzyżowanie. Techników/Płużańska – wykonanie zatoki autobusowej lub zmiana lokalizacji przystanku, wycięcie drzewa, zawężenie pasów ruchu. Chrościckiego/Świerszcza ; Chrościckiego/Głubczycka ; Chrościckiego/Tumska – odsunięcie przystanków autobusowych od przejść dla pieszych, budowa wysp – azylów, co drugie przejście. Łopuszańska/Czereśniowa – zwiększenie pola widoczności poprzez przesunięcie ekranów i usunięcie zieleni. Szyszkowa – modernizacja przejść dla pieszych, Łopuszańska 22 (przy stacji paliw Orlen) – uporządkowanie podłączenia obszaru usługowo – handlowego do ulicy Łopuszańskiej. Krańcowa – zwiększyć nadzór lub zastosować działania uniemożliwiające nielegalne parkowanie w okolicach stacji paliw BP oraz ul. Przerwanej. Na Skraju – zmiana lokalizacji przystanków autobusowych. Pełny audyt bezpieczeństwa przejść dla pieszych w dzielnicy Włochy dostępny jest na stronie: https://zdm.waw.pl/dzialania/audyt-bezpieczenstwa-przejsc-dla-pieszych/wlochy-audyt/ Audyt odbył się niespełna rok temu. To dobry czas do weryfikacji tych zaleceń. Liczymy tutaj nie tylko na raport pokontrolny, ale uwagi czytelników. Czytaj również: Zobacz także: Włochy zagrały dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Zobacz także: Rada Dzielnicy Ochota - radni proszą o pomoc prezydenta Rafała Trzaskowskiego Zobacz także: Podwyżka opłat za śmieci - ratusz nie chce rozmawiać z radnymi Ochoty Zobacz także: Czy radni dzielnicy Ochota poradzą sobie z blokowaniem ich pracy?