Reklama

Blue City pomaga seniorom

W czasie pandemii i przymusowego pozostawania w domu wiele starszych i chorych osób znalazło się w trudnej sytuacji. Dlatego to właśnie dla tej grupy lokalnej społeczności Blue City zorganizowało pomoc.

Pandemia jest dużym zagrożeniem dla seniorów, stąd zalecenie, aby szczególnie oni nie wychodzili z domów. Wśród osób starszych wielu potrzebuje konkretnych produktów, dlatego Ochocki Ośrodek Pomocy Społecznej przy wsparciu darczyńców stara się zapewnić im zaopatrzenie w żywność, środki higieniczne i ochronne.

- W dzielnicy Ochota seniorzy stanowią niemal 27 proc. wszystkich mieszkańców. Wielu z nich jest samotnych i schorowanych. Ośrodek Pomocy Społecznej ma ograniczone środki, za to niemałą bazę wiedzy, komu potrzebna jest pomoc. Gdyby nie wolontariusze, różne firmy i organizacje, wsparcie kierowane do naszych podopiecznych byłoby po prostu skromniejsze. Dzięki sponsorom i współpracujących z nami organizacjom możemy docierać z pomocą szybciej i do większej liczby osób. Jesteśmy wdzięczni wszystkim, którzy pomagają nam pomagać – mówi Rajmund Kowalczyk, Konsultant ds. współpracy ze środowiskiem lokalnym Ośrodka Pomocy Społecznej na warszawskiej Ochocie.

Na pomoc swoim „najstarszym sąsiadom” ruszyło Blue City, które u swojego najemcy - Poprawki Krawieckie zamówiło uszycie z bawełny medycznej 200 wielorazowych maseczek ochronnych z kieszonką na wymienny filtr i przekazało je Ośrodkowi w celu zabezpieczenia pracowników oraz seniorów. Do akcji Blue City dołączyły również drogerie Super-Pharm i Hebe, które dostarczyły Ochockiemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej najpotrzebniejsze środki higieniczne. Z inicjatywy współpracującej z Blue City agencji marketingu zintegrowanego Communication Unlimited, seniorom z Ochoty swoje produkty (papier toaletowy, ręczniki papierowe i chusteczki) przekazała firma Velvet Care.

- Od lat wspieramy lokalną społeczność, koncentrując swoje działania na najmłodszych. Teraz postanowiliśmy zająć się najstarszymi. W tym trudnym czasie pomoc i solidarność społeczna mają również bardzo duże znaczenie psychologiczne. Dzięki temu osoby znajdujące się w trudnym położeniu mogą poczuć, że nie są same – mówi Krzysztof Sajnóg, dyrektor marketingu Blue City. 

Centrum od 2013 roku współpracuje z Młodzieżowym Domem Kultury „Ochota” i finansuje  wydawany przez MDK miesięcznik dla młodzieży „Korniszon”. Wychowankowie tej instytucji bezpłatnie korzystają z wielu dostępnych w Blue City atrakcji, odwiedzają nowo otwarte miejsca, są zapraszani na organizowane wydarzenia. W Blue City odbywają się również lokalne finały WOŚP.

Czytaj również:

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do