Środowisko naukowców ,inżynierów i urbanistów uhonorowało troje laureatów dla rozwoju transportu w mieście. Byli to przedstawiciele metra Warszawskiego , pełnomocnik rowerowy przy Pani Prezydent Warszawy , oraz wce Prezydent Warszawy Pan Jacek Wojciechowicz. W dalszej części konferencji pochylono się nad zagadnieniami przestrzeni publicznej w miastach i ich centrach . Na wielu przykładach typu Chrzanowa, Jaworzna ,Gliwic, Lublina pokazano że można rozwijać miasto nie niszcząc przestrzeni zielonej i handlowej przy ulicach . Zajęto się również do tej pory niepopularnym zagadnieniem w naszym kraju ,czyli strefy ruchu uspokojonego . Przedstawiono wiele przykładów z wielu miast europejskich w których wprowadzenie takowych rozwiązań poprawiło jakość życia w mieście i nie przyczyniło się do przewidywanych klęsk transportowych . Przykład miasto angielskie - Leicester. Kraków pochwalił się nowymi rozwiązaniami ograniczającymi ruch samochodowy w centrum . Podsumowano zmiany w Warszawskiej skali - czyli ulicę Świętokrzyską i przyjęto informacje o założeniach do zmian komunikacyjnych Centrum Warszawy . Mówiono o wielu projektach i o najbliższym nam placu Narutowicza. Podsumowując , byłem na takowej konferencji już trzeci raz i widzę zmianę w poglądach większości architektów i urbanistów miejskich oraz otwartość na zmieniające się potrzeby w mieście . Nie szkoda było dnia urlopu wykorzystanego na ten cel , dziękuje organizatorom za możliwość uczestnictwa .