Koncepcja 1: Elewacja historyczna, nawiązująca do architektury Kolonii Staszica oraz budynku szkoły. Na elewacji użyto ozdobnych, dużych okien o podziałach widocznych nad głównym wejściem do szkoły. Cały budynek wykończono białym i jasno-szarym tynkiem o różnym uziarnieniu. Pilastry jako element nowy i niezwiązany z okoliczną architekturą wykończono blachą malowaną proszkowo. Elewacja przez swój historyzujący charakter nie spełnia wymogów konserwatorskich, zgodnych z Kartą Ateńską (nowe budynki lokalizowane w otoczeniu historycznych należy widocznie odróżniać, by dla każdego była widoczna różnica pomiędzy zabytkami a architekturą współczesną). Pionowe przeszklenia w proporcjach z istniejącej elewacji negatywnie wpływają na użytkowanie boiska (preferowane doświetlenia w układzie poziomym, na wysokości +2-7 metrów nad poziomem posadzki. Koncepcja 2: Elewacja podzielona na strefę dolną i górną. Dolny pas wykończony tynkiem odpowiada wykończeniu budynku szkoły oraz funkcjonalnie zapobiega oślepieniu zawodników światłami samochodów. Górna przeszklona część ma charakter zdecydowanie nowocześniejszy, co podkreślają słupy załamujące się i tracące regularny charakter. Same słupy zostałyby wykończone blachą malowaną proszkowo. Koncepcja 3: Elewacja nowoczesna, zainspirowana jednakże podziałami okien z budynku szkoły. Na elewacji powielono układ okna wejściowego, posiadającego 4 równe kwatery górne, oraz pionową kwaterę dolną odpowiadającą trzech jej wysokościom. Ten charakterystyczny układ wrysowano na elewację nowego budynku, a następnie rozrzeźbiono pojedyncze kwatery wysuwając je z elewacji wg. zasady, że największe wysunięcia powinny być najwyżej. W ten sposób utworzono wrażenie dynamizmu i ruchu na elewacji. W poziomym pasie część kwater wypełniono szkłem, doświetlającym salę sportową w sposób rozproszony i właściwy dla zawodów. Niewielkie powierzchnie poszczególnych okien są także ekonomiczniejsze â poważnie zmniejszają koszt przeszkleń. Wysuwane moduły utworzono z jednorodnych materiałów (preferowanie w białym betonie architektonicznym, ale jest możliwość zmiany na także płyty włókno-cementowe). Budynek będzie wyglądał ciekawie także w nocy (gdy podświetlą się pojedyncze kwatery). Koncepcja 4: Elewacja nowoczesna, ale współgrająca z historyczną. Mimo wyraźnie nowoczesnej struktury, utrzymano pionowe i poziome podziały, kolorystykę oraz przemieszanie przeszkleń zwartych z pionowymi, które są widoczne na elewacji budynku szkoły. Dzięki temu mimo nowoczesnemu charakterowi budynek nie dominuje nad budynkiem szkoły. Przeszklenia zachowano w górnej partii budynku i niejako „spływają” one na dół. Daje to ciekawy efekt zarówno w dzień jak i po zmroku. Ze względu na dużą ilość rozrzeźbień w elewacji konieczne jest dodatkowe zabezpieczenie kwater przez ptakami (proponujemy bardzo cienką siatkę pomiędzy kwaterami na poziomach powyżej wzroku). Budynek będzie wyglądał ciekawie także w nocy (gdy podświetlą się pojedyncze kwatery). Koncepcja 5: Elewacja nowoczesna, lekka. Mimo wyraźnie innego charakteru niż budynek szkoły, jej wykończenie zaprojektowano jako delikatne i nie narzucające się. Elewacja dwuwarstwowa, gdzie pierwsze widoczne są pionowe słupki rozchodzące się w sposób nieregularny, zagęszczone na bokach. Za nimi ustawiono monolityczną, jednolitą powłokę szklaną (z ukrytymi podziałami) gdzie płyty na dole i górze elewacji są nieprzezierne, po środku jednak umieszczono pas płyt barwionych na mleczno-biały kolor. Takie przeszklenie odpowiednio doświetli wnętrze rozproszonym światłem i zapobiega przegrzaniu budynku. Za płytami szklanymi umieszczono standardową konstrukcję z izolacją ścian lub pakiety szkła spełniające wymogi energooszczędności. Koncepcja 6: Wizja nowoczesna, mocno odmienna od okolicznej zabudowy, wywołująca kontrast. Mocne podziały wywołane przez czarne słupy, dzielące białą elewację. Budynek będzie mocno widoczny i rozpoznawalny, świadomie wywołując dysonans pomiędzy zachowawczą elewacją budynku szkoły. Kontrast nie tylko zwróci uwagę na budynek Sali sportowej, ale także samej szkoły która skonfrontowana z mocno formą będzie się odróżniać. Ze względu na lokalizację budynku (daleko od granicy działki, za wysoką zielenią) budynek nie będzie widoczny jednocześnie z główną elewacją szkoły, ale przez charakterystyczną formę będzie zwracał dużą uwagę z ulicy Wawelskiej. Budynek ze względu na poziome podziały wymaga zabezpieczenia przeciw gołębiom (kolce).