W ostatnim czasie duże kontrowersje wzbudziła sprawa rozszerzania Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN) na Ochocie. Mieszkańcy sprzeciwiali się wytyczaniu nowych miejsc postojowych i nowej organizacji ruchu. Problem jest istotny i wymaga wyjaśnienia. Wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego na Starej Ochocie nie jest tematem nowym. Mieszkańcy wielokrotnie zgłaszali propozycję utworzenia Strefy dla unormowania parkowania. Ich propozycje poparli ochoccy radni i burmistrzowie. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że parkowanie samochodów na Starej Ochocie jest dużym problemem. Problemem również na obszarze całej Ochoty, dzielnicy mocno zurbanizowanej. Utworzenie strefy SPPN musi być poprzedzone zmianą organizacji ruchu. Plan takiej reorganizacji jest w tej chwili wprowadzany w życie. Z jednej strony porządkuje ruch i parkowanie, a z drugiej strony wymusza zmniejszenie liczby miejsc postojowych na określonej powierzchni. Jest to spowodowane obowiązującymi przepisami prawa o ruchu drogowym. Zakazane jest na przykład parkowanie samochodów na łukach skrzyżowań, a taka sytuacja powtarzała się nagminnie. Z obserwacji z innych rejonów i dzielnic Warszawy, gdzie została wprowadzona strefa SPPN wynika, że będzie więcej miejsc postojowych dla mieszkańców, gdyż inni kierowcy nie będą parkować lub parkowanie będzie sporadyczne. Sytuacja komunikacyjna na terenie Starej Ochoty jest w fazie porządkowania. Na początku grudnia Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął wprowadzanie nowej organizacji ruchu w rejonie Starej Ochoty. Rozpoczęto oznakowanie ciągów komunikacyjnych i miejsc postojowych. Projekt nowej organizacji ruchu został przygotowany zgodnie z prawem o ruchu drogowym oraz obowiązującymi normami. Ponieważ przyzwyczajeń kierowców nie da się od razu zmienić, to dzisiaj spotykamy się z sytuacją konfliktową. Parkowanie odbywa się jak poprzednio, to znaczy gdziekolwiek, z lekceważeniem zupełnie nowej organizacji ruchu. W związku z powyższym służby miejskie interweniują i normalizują sytuację tak, aby wyegzekwować zachowania zgodne z przepisami. Mamy przeświadczenie, że wprowadzone zmiany, pomimo bieżących nieporozumień, przyniosą oczekiwane przez mieszkańców rezultaty. Otrzymaliśmy zapewnienie Zarządu Dróg Miejskich, że głosy mieszkańców dotyczące organizacji Strefy będą uwzględniane. Wszelkie zauważone niedogodności będą rozpatrywane i weryfikowane na bieżąco. Burmistrz Dzielnicy Ochota Maurycy Wojciech Komorowski