Na sesji dzielnicy Ochota rozpatrywano stanowisko wniesione przez radnych PiS w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących planowanej przebudowy ulicy Grójeckiej na odcinku od ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. do pl. Zawiszy. [middle1] Radni wnioskodawcy wnosili o przeprowadzenie konsultacji w formie protokołowanych otwartych spotkań z mieszkańcami oraz zbierania uwag mieszkańców na piśmie, w tym przekazywanych elektronicznie. W uzasadnieniu do wnoszonej uchwały czytamy: Planowana przez Zarząd Dróg Miejskich przebudowa ulicy Grójeckiej na odcinku od ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku do placu Zawiszy zakłada m.in. zwężenie ulicy Grójeckiej do dwóch pasów jezdni, wyznaczenie miejsc postojowych na obecnym prawym pasie jezdni lub w zatokach parkingowych, wytyczenie dwukierunkowej drogi dla rowerów oraz poszerzenie chodników i przystanków tramwajowych kosztem dotychczasowej liczby pasów ruchu ogólnego na jezdni. W ocenie części mieszkańców proponowane przez Zarząd Dróg Miejskich zwężenie ul. Grójeckiej na odcinku od ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku do pl. Zawiszy może spowodować poważne utrudnienia komunikacyjne dla mieszkańców Ochoty. Powyższe ograniczenie liczby pasów ruchu ogólnego znacząco zmniejszy przepustowość ulicy Grójeckiej, a w konsekwencji może przyczynić się do zwiększenia korków i zanieczyszczenia powietrza. Z drugiej strony część mieszkańców dzielnicy popiera postulat zwężenia ul. Grójeckiej po obu jej stronach na odcinku od ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. do Pl. Zawiszy. W tej sytuacji uważamy, że należy przeprowadzić konsultacje, które pozwolą wszystkim zainteresowanym mieszkańcom na przedstawienie swoich racji, co byłoby dobrym punktem wyjścia do podjęcia dalszych decyzji. Radny Łukasz Kwaśniewski reprezentujący klub PiS podkreślił, że chodzi o to, aby mieszkańcy mogli wypowiedzieć się na ten ważny temat przed podjęciem jakichkolwiek działań. Duża część mieszkańców ( ponad 3000) podpisała się pod petycja w tej sprawie przygotowaną przez Ochocką Wspólnotę Samorządową. Dlatego radna Dorota Stegienka w dyskusji stwierdziła, że jeśli ktoś zna Ochotę to wie, że o zwężeniu Grójeckiej można rozmawiać dopiero na końcu wielu inwestycji takich jak przebudowa placu Zawiszy, przebicie drugiej jezdni Alej Jerozolimskich, modernizacji skrzyżowania Wawelskiej z Grójecka czy budowie tramwaju wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej. - Nie wyobrażam sobie, aby decyzje zostały podjęte przez ratusz bez zapytania mieszkańców czy chcą zwężenia ulicy Grójeckiej - powiedziała na sesji Dorota Stegienka. Radny Łukasz Gawryś z Ochocian próbował przekonać wnioskodawców i OWS, że przecież konsultację będą przeprowadzone przez Zarząd Dróg Miejskich w trakcie projektowania zmian i należy poczekać na przygotowanie projektu koncepcyjnego. Wspierała go w tej argumentacji pani burmistrz Maria Środoń ( Ochocianie) twierdząc, że nie można konsultować czegoś, czego jeszcze nie ma. - My chcemy zapytać się mieszkańców czy chcą zwężenia Grójeckiej a nie konsultacji jak to zrobić. - ripostowała radna Stegienka wspierana przez Łukasza Kwaśniewskiego. Koalicja Obywatelska, która rządzi dzielnicą i miastem już tradycyjnie nie zajmowała stanowiska stwierdzając, że wypowie się w głosowaniu. ( tak jest praktycznie na każdej sesji prawie we wszystkich sprawach). Po dyskusji Koalicja Obywatelska wypowiedziała się w głosowaniu wspierając wniosek Ochocian w sprawie odrzucenia tej uchwały i tym samym uchwała nie przeszła. Tak, więc jak zapowiedziała pani burmistrz Środoń konsultacje odbędą się po wakacjach i będą dotyczyły koncepcji inwestycji a nie zasadniczego pytania czy w ogóle, jako mieszkańcy jej chcemy. - Już raz ZDM wydał pieniądze na koncepcję budowy podziemnego parkingu na Spiskiej, który powszechnie, gremialnie i zdecydowanie odrzuciliśmy. Jestem pewna, że tak będzie i tym razem. Tylko, po co wydawać na to 400 tys. złotych - skomentowała dyskusję po sesji radna Stegienka. Rzadko się zdarza, aby radni odrzucali propozycję zorganizowania konsultacje. Ta inwestycja będzie przepychana na siłę. Jednak mam wrażenie, że miasto nawet nie przypuszcza, jaki rozmiar protestu przybierze sprzeciw mieszkańców.