Przedwakacyjna inwestycja w Warszawie

Beata Grześkowiak - blog 01/07/2016 10:50
CZE 22
Poleczki 23 godz: 16:00

Blisko 3000 m2 powierzchni magazynowej na trzech kondygnacjach i ponad 640 boksów różnej wielkości, dostępnych o każdej porze dnia i nocy – w Warszawie został właśnie otwarty największy w Polsce magazyn self storage. Inwestycję zrealizował znany biznesmen, Lesław Moritz, twórca takich marek, jak AMEXPORT czy Servisco, udziałowiec Central European Entertainment (zarządzającej marką Subway), a od grudnia 2015 r. pełniący również funkcję Prezesa Zarządu Kangu Self Storage.

Intensywna urbanizacja w krajach rozwiniętych oraz konsumpcyjny styl życia sprawiają, że rynek magazynów samoobsługowych dynamicznie się rozwija. Jak wynika z analizy europejskiego stowarzyszenia branży self storage, FEDESSA, w Europie znajduje się już około 2600 obiektów self storage o łącznej powierzchni 7,5 mln m2. Trend ten nie omija także naszego kraju, czego dowodem jest rozwój sieci magazynów samoobsługowych.

Popularność magazynów typu self storage w naszym kraju rośnie zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i firm. Pomimo sporego nasycenia rynku w tym zakresie, dla biznesmenów są one szansą na osiągnięcie szybkiego zwrotu z inwestycji – wskazuje Jacek Trębecki z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. 

 Niesłabnący sukces inwestycji

Magazyny samoobsługowe dostępne są w coraz większej liczbie dużych miast w Polsce. Obiekty Kangu Self Storage, firmy, która otworzyła magazyn w Warszawie, znajdują się już w Szczecinie, Poznaniu i Wrocławiu. Sukcesy dotychczasowych inwestycji zachęcają prezesa firmy, Lesława Moritza, do podejmowania działalności w nowych lokalizacjach.

Zdecydowaliśmy się na otwarcie nowego obiektu właśnie w stolicy, ponieważ dostrzegamy tu olbrzymi potencjał dla rozwoju branży self storage. Widzimy, że zapotrzebowanie na tego typu usługi stale rośnie, czego dowodem jest blisko 100 zapytań, jakie jeszcze przed otwarciem otrzymaliśmy od potencjalnych klientów z Warszawy – tłumaczy Lesław Moritz, Prezes Zarządu Kangu Self Storage. – Magazyny samoobsługowe cieszą się popularnością nie tylko wśród klientów indywidualnych, ale także firm. Są przydatne np. w czasie przeprowadzki czy remontu, jednak przedsiębiorcy coraz częściej wykorzystują je także do archiwizowania ważnych dokumentów czy przechowywania zaopatrzenia i materiałów reklamowych – dodaje.

Rosnąca urbanizacja i konsumpcja

Jak wynika z danych organizacji FEDESSA, w chwili obecnej mieszkańcy miast stanowią 72% całej populacji w Europie. Prognozuje się, że do 2020 roku odsetek ten wzrośnie do 80%. Jednocześnie zmniejsza się powierzchnia mieszkaniowa przypadająca na jedną osobę. Konsumpcyjny styl życia sprawia, że ludzie posiadają coraz więcej rzeczy, jednocześnie jednak nie posiadają wystarczająco dużej przestrzeni na ich składowanie. Self storage może być dobrym rozwiązaniem dla osób, którym brakuje miejsca w domu na bezpieczne przechowanie np. sprzętu sportowego czy ubrań zimowych, stanowiąc alternatywę dla strychów, piwnic czy garaży.

W państwach Europy Zachodniej magazyny samoobsługowe pojawiły się już w latach 80-tych. Po nasyceniu tamtejszego rynku, moda na self-storage dotarła również do krajów byłego Bloku Wschodniego. – Polska oraz Czechy były pierwszymi krajami w Europie Środkowo-Wschodniej, w których powstały duże sieci magazynów self storage. Polski rynek magazynów samoobsługowych jest obecnie największy spośród europejskich krajów rozwijających się – wskazuje Paola Barazza ze stowarzyszenia FEDESSA. – Rynki rozwijające się oferują olbrzymi potencjał dla rozwoju tego typu usług, szczególnie w dużych miastach. Wielu mieszkańców, ale też firm poszukuje dodatkowej przestrzeni dla przechowywania swoich rzeczy, jednak nie zawsze zdają sobie oni sprawę z istnienia usługi self storage. W najbliższym czasie największym wyzwaniem wśród operatorów magazynów samoobsługowych będzie zbudowanie wśród odbiorców świadomości, że istnieje rozwiązanie spełniające każde ich zapotrzebowanie – dodaje.

Elastyczne rozwiązanie

Na powierzchni blisko 3000 m2 warszawskiego magazynu Kangu Self Storage w Warszawie znajduje się ponad 640 boksów o powierzchni od 1 m2 (dla osób chcących magazynować przedmioty sezonowe i niewielkie artykuły) do nawet 20 m2, wyodrębnionych dla tych, którzy potrzebują większej przestrzeni magazynowej. Do jego budowy wykorzystano łącznie ok. 89,2 ton stali. Obiekt jest monitorowany przez całą dobę (co zapewnia bezpieczeństwo przechowywanych rzeczy).

Przestrzeń w magazynie samoobsługowym można wynająć na okres minimum 2 tygodni, a każdy wynajmujący może liczyć na szereg dodatkowych udogodnień. – Do dyspozycji klientów jest bezpłatny dostęp do wózków platformowych i paletowych, a także sklep z materiałami opakowaniowymi, np. kartonami, taśmami, czy foliami zabezpieczającymi. W budynku znajdują się również windy towarowe, a na zewnątrz także winda przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych – mówi Lesław Moritz.

Nowy magazyn Kangu Self Storage mieści się przy ulicy Poleczki 23 na warszawskim Ursynowie.

Przedwakacyjna inwestycja w Warszawie komentarze opinie

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.




Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez iochota.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"