Reklama

Rekord świata absurdu

05/03/2020 05:42

Czy za wywóz pojemnika 1100 litrowego śmieci można zapłacić 918 zł. Tak nawet trzeba, ponieważ tak stanowi uchwała w sprawie poboru opłat za wywóz śmieci w Warszawie.

O segregacji śmieci, ilości frakcji i opłat było już wiele artykułów. Od paru miesięcy trwa dyskusja, że uchwała Rady Warszawy jest niedopracowana. Ja powiedziałabym, że jest napisana na kolanie. Rozwiązania wybrane przez radnych, którzy przegłosowali uchwalę są rozwiązaniami nieprzystającymi do XXI wieku. W dobie, gdy informatycy potrafią pisać programy, które wynoszą na orbitę statki kosmiczne jest śmieszne, że w 2 milionowej stolicy dużego Państwa europejskiego, jakim jest Warszawa Prezydent Miasta nie znalazł fachowców do napisania programu, który w bardziej sprawiedliwy zróżnicowany sposób umożliwiałby naliczanie opłaty za śmieci. A może właśnie o to chodzi, aby uderzyć w najsłabszych, którzy nie potrafią się bronić. Najlepiej przerzucić koszty na mieszkańców. Emeryt prowadzący jednoosobowe gospodarstwo musi zapłacić tyle samo, co rodzina 10 osobowa.

A jak wygląda sytuacja przedsiębiorców, którzy wynajmują lokale od miasta w budynkach wielorodzinnych? Ich sytuacja jest jeszcze trudniejsza. Opłaty naliczane są od m2 bez względu, jaką działalność prowadzą. I tak wystarczy podać tylko kilka naliczeń.

Przedsiębiorca, który ma biuro o powierzchni 300m2 do tej pory płacił 65zł miesięcznie za śmieci teraz musi zapłacić 300x 1,35zł tj. 405zł miesięcznie. Szkoła tańca, która właściwie też nie produkuje śmieci dzierżawi dużą powierzchnię np. 600m2 też płaciła 65zł miesięcznie a teraz na nowych zasadach będzie płaciła 810zł miesięcznie wzrost kosztów jest 11 krotny.  A sklep np. spożywczy czy restauracja, które mają taką samą powierzchnię jak biuro czy szkoła tańca, wytwarzające wielokrotnie więcej śmieci będą płacić tyle samo.

Na koniec rodzynek. Kaplica prawosławna św. męczennika archanioła Grzegorza na Ochocie funkcjonuje razem z coraz bardziej znanym Muzeum Ikon i kilkoma organizacjami pozarządowymi i zajmuje w budynku mieszkalnym powierzchnie1360 m2. Zgodnie z uchwałą Rady Miasta ma za śmiecie zapłacić 1836 zł. Dla ułatwienia dodam, że nigdy nie wytworzyła więcej niż dwa duże kontenery typu Bóbr śmieci. Jak łatwo obliczyć po nowych stawkach wyjdzie 918 zł za jeden kontener ( stawka jaką płacą inni przedsiębiorcy w budynkach wolnostojących to 54,17 zł). Jestem przekonana, że nie jest to rekord absurdu w naszym mieście, jaki nam urząd miasta zgotował.

Zarządcy nieruchomości i urzędnicy w ZGN po prostu się śmieją z absurdu, ale różnym organizacjom i przedsiębiorcom nie jest do śmiechu.

Barbara Laszczkowska
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    zzx 2020-03-05 08:10:36

    chciałem zwrócić uwagę że zarządcy i administratorzy wcale sie nie śmieją tylko zastanawiaja się dlaczego wice przezydent opowiada bajki w sprawie śmieci ( i nie tylko). samo ustawienie przetargu na wywóz odpadów bez ogłoszenia rzetelnego konkursu ofert jest skandaliczne. popieranie miejskiej spólki (MPO) gdzie dyrektor zarabia w/g oświadczenia majątkowego ponad 300 tyś zł. jest skandalem ( nie sprawdzałem ile zarabia obecny bo mnie trafia ....) i za to w/g urzędników miejskich mamy zapłacić my mieszkańcy. tłumaczenie Olszewskiego mnie ( i nie tylko) nie przekonują.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do