Reklama

Renesans szkół zawodowych

W piątek, 24 listopada br., 11 warszawskich szkół zawodowych podpisało z pracodawcami porozumienia o współpracy, w ramach których będą m.in. szkolenia, autorskie programy, a także stypendia dla najlepszych.

Podpisanie porozumień odbyło się w trakcie kongresu „Warszawskie szkoły zawodowe dla rynku pracy”. O perspektywach rozwoju edukacji zawodowej i rynku pracy dyskutowali eksperci i praktycy – przedstawiciele szkół, pracodawców, Uniwersytetu Warszawskiego, urzędu pracy, a także goście z Wielkiej Brytanii i Niemczech.

Porozumienia zawarły m.in. szkoły z Ochoty. Zespół Szkół Samochodowych i Licealnych nr 1 z INTER-TEAM Sp. z o.o., Zespół Szkół im. inż. S. Wysockiego, d. „Kolejówka” z PKP Intercity S.A. a także z Tramwajami Warszawskie Sp. z o.o.

W ramach porozumień pracodawcy m.in. zorganizują dodatkowe kursy i szkolenia dla nauczycieli i uczniów, sfinansują pomoce dydaktyczne, dzięki nim będą prowadzone autorskie programy dostosowujące kształcenie do potrzeb pracodawców. Sa możliwe również stypendia finansowe dla najzdolniejszych uczniów.

Dzięki współpracy z pracodawcami prowadzonej bezpośrednio przez szkoły zawodowe (około 30 porozumień), praktyki odbywają się w nowoczesnych firmach. Warszawskie szkoły powiększyły również swoją ofertę o nowe zawody. Pozytywnym akcentem, a także potwierdzeniem powyższego jest fakt, iż już 1/3 absolwentów gimnazjów wybiera szkołę zawodową (2006 – 1/4 uczniów). Dziś do techników uczęszcza 17 848 młodych ludzi, a do 33 szkół branżowych I-go stopnia i ostatnich roczników zasadniczych szkół zawodowych – 1675.

W ramach Europejskiego Tygodnia Umiejętności Zawodowych zorganizowano również w Zespole Szkół nr26 przy ulicy Urbanistów prezentacje osiągnięć naszych ochockich szkół zawodowych. Można było zapoznać się z technologią druku 3D i innymi nowościami informatycznymi w naszych szkołach. Zorganizowano również spotkanie z absolwentami szkoły, którzy obecnie mają duże osiągnięcia na rynku pracy.  

Reklama

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do