Reklama

SPPN na Ochocie - nasze wnioski i spostrzeżenia z konsultacji

Od wielu lat, jako całe środowisko zabiegaliśmy aby Ochotę przyłączyć do Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. Ma ona wiele zalet. Największą jest to, że daje możliwość parkowania mieszkańcom a utrudnia znacznie parkowanie osobom nie mieszkającym w naszej dzielnicy. Jednak wytyczenie SPPN nie może być okazją do ideologicznej walki z ludźmi, którzy posiadają samochód, chcą je trzymać w pobliżu domu i poruszać się nimi, wtedy kiedy uznają to za niezbędne. Inne podejście od lat reprezentują ruchy miejskie i ich aktywiści, z którymi w tym zakresie stanowczo się nie zgadzamy. Projekt, jaki przedstawił Zarząd Dróg Miejskich jest zły, ponieważ nie spełnia oczekiwań większości mieszkańców i w wielu miejscach jest zbieżny ze sposobem myślenia Ochocian i innych aktywistów. Dlatego podjęliśmy wysiłek wielotygodniowych rozmów z mieszkańcami i projektantami. Konsultowaliśmy problemy z wieloma specjalistami. Przeszliśmy dziesiątki kilometrów ochockich ulic i podwórek. Dziś publikujemy nasze wnioski i propozycje konkretnych rozwiązań. Chcielibyśmy podziękować za zaangażowanie radnym: Barbarze Laszczkowskiej, Dorocie Stegience, Czarkowi Królowi i całemu klubowi „Zawsze z Ochotą". Nasza praca nie byłaby możliwa bez współpracy z wieloma Wspólnotami Mieszkaniowymi i konkretnymi ludźmi. Jesteśmy pod wrażeniem otwartości i chęci pomocy pracowników ZDM. Mamy nadzieję, że zostanie ona podtrzymana w formułowaniu ostatecznej wersji raportu Niestety nie możemy wyróżnić tutaj Zarządu Dzielnicy, który podczas konsultacji był wielkim nieobecnym. Nasz raport jest pewną wizją zarówno o charakterze ogólnym, jak i szczegółowym, bez którego uwzględnienia nie widzimy możliwości dalszego wspierania tego projektu. Zapraszamy do lektury.

UWAGI OGÓLNE
1. Abonament powinien być przypisany do całego rejonu, aby dać mieszkańcom możliwości znalezienia miejsca do zaparkowania.( patrz p.6)
2. Strefy parkowania wyłącznie z identyfikatorem mieszkańca (znak B-39).
3. Wnosimy o ograniczenie prawa do abonamentu SPPN na Ochocie dla osób zameldowanych na pobyt czasowy w hotelach, hostelach i akademikach. Skoro rodzina stałych mieszkańców dzielnicy może korzystać tylko z jednego abonamentu na pierwszy samochód w cenie 30 zł rocznie, to nie do przyjęcia jest, by takie uprawnienie przysługiwało np. tysiącom zakwaterowanych na Ochocie studentów, których samochody – używane tylko okazjonalnie – zajmują znaczną część miejsc postojowych w okolicy, utrudniając mieszkańcom parkowanie w sąsiedztwie domów.
4. Na ulicach (klasy lokalnej i dojazdowej) należy zastanowić się nad sensownością funkcjonowania przejść dla pieszych, a tym samym konieczności zachowania zasady zakazu parkowania w odległości 10 metrów od nich. Dzięki temu zmniejszy się także liczba znaków drogowych, których nadmiar rozprasza uwagę i niepotrzebnie zajmuje przestrzeń przechodniom i parkującym.
5. Podwórka i drogi wewnętrzne powinny służyć tylko dla mieszkańców. Wszystkie miejskie tereny wewnętrzne zamknięte powinny mieć na wjazdach ustawione znaki B-1 (zakaz ruchu) z oznaczeniem, że nie dotyczą osób z identyfikatorem mieszkańca. Podwórka i uliczki, które pełnią lokalne funkcje komunikacyjne, powinny być oznakowane zakazem postoju z wyłączeniem mieszkańców posiadających identyfikator.
6. Należy rozważyć zmianę stref z uwagi na przywilej parkowania dla mieszkańców w danej strefie.
Ochota ma być podzielona na obszary, w których każdy uprawniony będzie mógł parkować na kartę abonamentową wydaną na tę strefę (abonament strefowy).
Wstępne propozycje wyglądają w sposób następujący:

Ten podział wydaje się niefunkcjonalny. My proponujemy podział na trzy strefy, które są naturalne i historycznie często stosowane. Są nimi: Stara Ochota, Szczęśliwice i Rakowiec.

UWAGI SZCZEGÓŁOWE

1. Ulica Radomska - strona parzysta
Pionowe oznakowanie miejsc do parkowania nie będzie zakazywać parkowania ukośnego a oznakowania poziomego nie będzie( w postaci linii) nie będzie. Jeśli taki wariant nie wchodzi w grę to należy wytyczyć miejsca możliwego parkowania zgodnie z przepisami, w których nie ma możliwości wyznaczenia miejsc postojowych
(oznaczenie na planie ...........)

2. Ulica Radomska - strona nieparzysta
Przy budynku Radomska 23 wytyczyć miejsce możliwego parkowania zgodnie z przepisami, w których nie ma możliwości wyznaczenia miejsc postojowych
(oznaczenie na planie ...........). Na odcinku przy altance śmietnikowej należy dobudować 40 cm powierzchni utwardzonej co pozwoli wyznaczyć drugie miejsce postojowe.


3. Ulica Nieborowska
Należy zmienić oznakowanie pionowe (B-31) tak, aby pierwszeństwo przejazdu było dla ruchu od strony ulicy Białobrzeskiej



4. Ulica Częstochowska (na odcinku Białobrzeska - Grójecka)
Należy ustanowić na tej ulicy ruch jednokierunkowy w kierunku Grójeckiej na odcinku Białobrzeska -Dorotowska co pozwoli wyznaczyć miejsca parkingowe z parkowaniem ukośnym po stronie parzystej i równoległe po stronie nieparzystej. Należy zlikwidować przejście dla pieszych za skrzyżowaniem z Dorotowską (patrząc od Białobrzeskiej) co pozwoli na ograniczenie ilości słupków i zwiększenie ilości miejsc postojowych. Na odcinku od Dorotowskiej - Grójeckiej należy pozostawić ruch dwukierunkowy.


5. Ulica Dorotowska
Należy ustanowić na tej ulicy ruch jednokierunkowy w kierunku Siewierskiej na odcinku Białobrzeska -Rokosowska co pozwoli zachować miejsca parkingowe na skrzyżowaniu Baśniowej i Dorotowskiej przy zastosowaniu segregatora ruchu. Na odcinku Siewierska - Rokosowska w kierunku Rokosowskiej należy też ustanowić ruch jednokierunkowy co pozwoli zachować miejsca do parkowania przy Rokosowskiej 1 i na wprost tego budynku.


Należy zlikwidować dwa przejścia dla pieszych na tej ulicy co spowoduje ograniczenie liczby słupków a tym samym zwiększy możliwości wytyczenia dodatkowych miejsc parkingowych.

6. Ulica Baśniowa
Postawić zakazy postoju dla samochodów dostawczych powyżej 3,5 tony


7. Ulica Przemyska
Przy wjeździe na Białobrzeską należy zastosować segregator ruchu tak, aby można było wytyczyć na wysokości wyjazdu miejsca do parkowania równoległego. Na krótkim odcinku do wjazdu na teren Straży Miejskiej należy zachować ruch dwukierunkowy jednak dalej powinien być ruch jednokierunkowy ( obojętnie, w którą stronę) tak aby można było na tej ulicy wytyczyć miejsca możliwego parkowania zgodnie z przepisami, w których nie ma możliwości wyznaczenia miejsc postojowych.



8. Ulica Opaczewska
Po obu stronach na całym odcinku ulicy od Grójeckiej do Szczęśliwickiej można wyznaczyć płatne miejsca do parkowania ukośnego. Według naszych pomiarów potwierdzonych również podczas wizji lokalnej z przedstawicielami ZDM jest to możliwe.




9. Ulica Białobrzeska (odcinek Opaczewska - Dickensa)
Na tym odcinku po stronie nieparzystej są dwa chodniki. Jeden bezpośrednio przy jezdni a drugi równoległy w odległości 12 m. Należy zlikwidować ten chodnik przy jezdni i wytyczyć na jego całej długości płatne miejsca parkingowe.



10. Ulica Dobosza
Należy na całej długości ulicy wytyczyć ruch jednokierunkowy w kierunku ulicy Piotrkowskiej. Pozwoli to na zachowanie możliwości wytyczenia miejsc parkingowych po obu stronach ulicy oraz pozwoli na zlikwidowanie planowanych słupków przy wjeździe od Szczęśliwickiej, co da kolejne miejsca postojowe. Przy budynku nr 5 należy wytyczyć miejsca do parkowania prostopadłe, ponieważ jest tam miejsce.

Jednocześnie w pełni popieramy wnioski przedstawione przez pana radnego Cezarego Króla
https://iochota.pl/artykul/sppn-na-rakowcu--czy/1103333


oraz Wspólnotę Mieszkaniową Racławicka 512
https://iochota.pl/artykul/za-taki-sppn-dziekujemy/1103763

Opracowali:
Barbara Laszczkowska, Dorota Stegienka, Grzegorz Wysocki.

 

CZYTAJ RÓWNIEŻ: 

 

 

 

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do