W ramach „konsultacji” ZDM twierdzi , że wprowadzając sppn nie likwiduje żadnego miejsca. Z informacji udzielonych przez ZDM z 10076 obecnie istniejących miejsc postojowych na Ochocie po wprowadzeniu sppn pozostanie 9546. Co to oznacza dla Mieszkańców? [middle1] Oznacza to LIKWIDACJĘ 530 miejsc postojowych na Ochocie . Jednocześnie ZDM pominął informację, że likwidacja tych 530 miejsc postojowych w głównej mierze dotknie obszary 3 (część Starej Ochoty), 4 (Szczęśliwice) i 5 (Rakowiec) ponieważ w obszarach 1 i 2, na których SPPN już działa, miejsca postojowe (wg ZDM kontrowersyjne) przy okazji wprowadzenia SPPN były i są sukcesywnie (z)likwidowane. Dokumentacja przedstawiona w ramach „konsultacji” zawiera bardzo wiele błędów/oszustw polegających na zawyżaniu liczby miejsc postojowych poprzez umieszczanie ich (miejsc) na drzewach, latarniach itd. lub przez podawanie liczby miejsc na pasach postojowych z nieuwzględnieniem wymaganych prawem wymiarów ( długość miejsca postojowego równoległego do jezdni to 6m, np. Bohdanowicza 2 wg ZDM jest 7mp, zgodnie z przepisami powinno być tylko 6). Przykład Grójecka 69. Z obecnie istniejących 7 mp, po wyznaczeniu miejsca dla osoby niepełnosprawnej w miejscu zgodnie z projorgruchu (obok tego miejsca, ze względu na jego szerokość, nie będzie możliwości zaparkowania drugim samochodem) pozostanie 6 mp (5 ogólnodostępnych + 1 mp dla osoby niepełnosprawnej). Wg ZDM liczba miejsc postojowych WZROŚNIE do 8. Dodatkowo parkomat przed budynkiem Grójecka 69 został oznaczony jako Grójecka 71/73. Przykład Grzeszczyka 4. W ramach „konsultacji” ZDM przedstawił dwa różne arkusze 48. Na górnym dozwolone parkowanie na placyku Grzeszczyka 2/4 na dolnym zakaz parkowania. Różnica 10 miejsc postojowych. ZDM nie jest w stanie udzielić odpowiedzi, który arkusz jest obowiązujący/docelowy. Uwaga: w zaktualizowanych (podmienionych) dokumentach na stronie https://zdm.waw.pl/dzialania/konsultacje-spoleczne/jaka-strefa-platnego-parkowania-na-ochocie/ dla arkusza 48 wprowadzono zgodną organizację ruchu na Grzeszczyka 2/4 (dozwolone parkowanie na placyku). Konsekwentnie samochody wg ZDM mogą parkować na wprost chodnika pomiędzy Grzeszczyka 4 a Przedszkolem (koniec fioletowej linii, miejsca tylko dla Mieszkańców). Co więcej zgodnie z proponowaną organizacją ruchu, na placyku, w zatoce od strony przedszkola będą mogli parkować tylko Mieszkańcy (na podstawie identyfikatora) , w zatoce po drugiej stronie parkować będą mogli wszyscy, bezpłatnie. Jak widać ZDM nie tylko nie ma pojęcia o przepisach ruchu drogowego, znak B-35 zakaz postoju (w odróżnieniu od B-39 strefa ograniczonego postoju) dotyczy tylko części placu po stronie po której ustawiony jest znak, ale co gorsze, ZDM swoją niekompetencję przekłada na likwidację ISTNIEJĄCYCH i UTWORZONYCH ZGODNIE Z PRAWEM miejsc postojowych. Miejsca postojowe, nawet te LEGALNE są likwidowane, bo taka jest polityka. Dlaczego zlikwidowano miejsca postojowe w zatokach na Mołdawskiej, Sąchockiej, Racławickiej? A dlaczego zlikwidowane zostały miejsca postojowe (szt.6) na ul. Baleya na wysokości B14? Bo śmieciarka nie przejedzie. Osobną kwestię stanowi brak jasnej odpowiedzi na pytanie co stanie się ze „społecznymi” parkingami (tereny Miasta/Skarbu Państwa) wzdłuż ulicy Racławickiej (Racławicka 129/131, dwa parkingi z wjazdem od ul. Sąchockiej, czy z parkingami Spółdzielni Mieszkaniowych (np. na Baleya). Nietrudno sobie wyobrazić, że po wprowadzeniu SPPN na Rakowcu z dnia na dzień parkingi te (miejskie) mogą zostać (czytaj zostaną) zlikwidowane. Wprowadzenie sppn powinno być analizowane kompleksowo. ZDM nie jest w kwestii parkingów „społecznych” jednostką decyzyjną, niestety zarówno Burmistrz Dzielnicy Ochota jak i Prezydent m.st. Warszawy wiążącej deklaracji udzielić nie chcą/nie potrafią/nie mają bladego pojęcia o sprawie. Od 4.01.2021r. w Warszawie wchodzi w życie nowy regulamin dotyczący zasad działania SPPN w Warszawie. https://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/765005CD-F2E9-489A-B8CF1BC68700CF8F/1565385/tekstujednoliconyuchNrXXXVI10772008douchNrXXXVII I1.docx I tak: Dla Mieszkańców Racławickiej 152 przedstawia się to następująco: W odległości 150m od budynku znajdują się 4 parkomaty („w rejonie DO 8 parkomatów”). Dla Mieszkańców Bohdanowicza 2 sytuacja jest znacznie ciekawsza: W odległości 150m od budynku znajduje się 1 parkomat (1 to również do 8 „w rejonie DO 8 parkomatów”). Parkomat (oznaczony jako Bohdanowicza 21) przy przejściu dla pieszych na wysokości Bohdanowicza 4 leży na granicy 150m (zgodnie z mapami google zlokalizowany jest w odległości większej niż 150m od budynku Bohdanowicza 2). W pierwszej fazie „konsultacji” ZDM nie umieszczał na mapach lokalizacji parkometrów. Dlaczego, skoro wprowadzono dodatkowe kryterium odległościowe w sposób istotny ograniczające FAKTYCZNE możliwości parkowania w ramach abonamentu? Patrz przykład Bohdanowicza 2. Brak jest informacji jak liczone będzie 150m od miejsca zameldowania, jak liczone będzie 100m (jak ma to zmierzyć Mieszkaniec) od lokalizacji parkometru, co w przypadku kiedy Mieszkaniec posiadający abonament zaparkuje w odległości 101m od parkometru? Możemy się jedynie domyślać. Z godnie z uchwałą: § 8. 1. Ustala się opłatę dodatkową za każdorazowe nieuiszczenie opłaty za postój pojazdu samochodowego w SPPN, w wysokości 250 zł, Na „konsultacjach” nie udzielono również odpowiedzi wprost, co będzie jeżeli w obszarze sppn w ramach abonamentu nie będzie wolnych miejsc postojowych? Przedstawiciel ZDM Michał Lejk na to pytanie udzielić odpowiedzi nie chciał. Zapewnienia o tym, że ZDM robi wszystko aby do takich sytuacji na Ochocie nie dochodziło można uznać jedynie za całkowitą kompromitację ZDM w zestawieniu z faktem, że po wprowadzeniu sppn na Woli i Pradze liczba miejsc postojowych w strefie wynosiła 6800 a liczba wydanych abonamentów przekroczyła 9000. Liczba miejsc postojowych 6800, liczba abonamentów 9000. W takiej sytuacji, zgodnie z uchwałą albo właściciel abonamentu pomimo posiadania abonamentu zmuszony będzie wnieść opłatę za każdą godzinę postoju albo : § 8. 1. Ustala się opłatę dodatkową za każdorazowe nieuiszczenie opłaty za postój pojazdu samochodowego w SPPN, w wysokości 250 zł, Tak wygląda parkowanie w ramach abonamentu na Woli gdzie sppn wprowadzono kilka miesięcy temu: Jednocześnie ZDM „mimochodem” poinformował o trwających pracach nad zmianą regulaminu funkcjonowania sppn. Nie zostały przedstawione żadne zapisy szczegółowe proponowanego rozwiązania (np. projekt uchwały) co już samo w sobie powinno dać Mieszkańcom powód do wstrzemięźliwości w wyrażaniu optymizmu, po drugie, prowadzenie rzetelnych i uczciwych konsultacji w sytuacji jednoczesnego analizowania diametralnie różnych zasad działania sppn jest przejawem totalnej niekompetencji ZDM lub celowego działania na szkodę Mieszkańców. Odpowiedzi nie doczekało się również pytanie: „dlaczego jeden abonament (30zł/rok) jest przyznawany na lokal a nie na Mieszkańca”. Uchwała Rady m.st. Warszawy dotycząca opłaty za śmieci, stwierdza, że w przypadku budynków wielolokalowych gospodarstwo domowe tworzą wszyscy mieszkańcy danego lokalu. Wprowadza to ( abonament na lokal a nie Mieszkańca) nie tylko różne traktowanie (nierówność podmiotów wobec prawa) np. współmałżonków (rodzica z dorosłym dzieckiem) którzy są zameldowani pod jednym adresem, są właścicielami swoich samochodów, są podatnikami w Warszawie ale pośrednio faworyzuje Mieszkańców nowych budynków z garażami podziemnymi którzy posiadają dwa samochody w gospodarstwie domowym. Dlaczego „starzy” Mieszkańcy mają ponosić odpowiedzialność za błędy w polityce transportowej i planowaniu przestrzennym Miasta? Wisienką na torcie niekompetencji ZDM stał się Budżet Obywatelski. Zgodnie z regulaminem Budżetu Obywatelskiego: Korzystanie z efektu realizacji nieodpłatnie dla Mieszkańców… https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/projekt/15636?user=Guest https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/projekt/15639?user=Guest Jak (nie)zgodnie z prawem ZDM chce pobierać opłatę za miejsca postojowe na Racławickiej i Sierpińskiego? Podsumowanie. Konsultacje. Pomimo zapewnień ZDM i Urzędu Dzielnicy Ochota konsultacje (uczciwe, rzetelne, ogólnodostępne) na temat wprowadzenia (*) strefy płatnego parkowania niestrzeżonego na Ochocie NIE ODBYŁY się. Odbyły się pseudokonsultacje. *Już sama ulotka ma na celu utwierdzenie Mieszkańców Ochoty w przeświadczeniu, że nie mają PRAWA decydować o wprowadzeniu sppn na Ochocie a jedynie mogą się wypowiedzieć o kształcie tej strefy. Niestety podobną narrację wprowadzają radni dzielnicy Ochota, także ci (teoretycznie i jedynie z nazwy) opozycyjni, stawiając Mieszkańców niejako przed faktem dokonanym. W ramach pseudokonsultacji na terenie Rakowca Południowego Mieszkańcy nie otrzymali żadnych ulotek( wg ZDM dla Ochoty wydrukowano ich 30000 szt.), nie rozwieszono plakatów. W dzień rozpoczęcia „konsultacji” tj. 26.10.2020 Kierowniczka Bibliotek Baleya 9 o 16:30 dowiedziała się od Mieszkańca, że rozpoczęły się konsultacje a także, że biblioteka dla obszaru 5 jest punktem konsultacyjnym. Mina pani Kierownik i dwóch pracownic, bezcenna. Jedyny plakat powieszony na drzwiach do biblioteki, na Baleya 9 był całkowicie niewidoczny (ciemnozielony, format mniejszy niż A4, za ciemną szybą, obok jakiegoś ogłoszenia na białej kartce). Odpowiedzialne za całą sytuację Katarzyna Łęgiewicz (burmistrz dzielnicy ,PO), Maria Środoń (wiceburmistrz nadzór nad ZGN i GGKO które miało kolportować plakaty, Ochocianie Sąsiedzi ), Monika Beuth-Lutyk (rzecznik dzielnicy, nadzorująca konsultacje) nie poniosą żadnych konsekwencji swojego nieróbstwa/celowego działania na szkodę Mieszkańców (bo za takie należy uznać działania dezinformacyjne Zarządu Dzielnicy Ochota – Platforma Obywatelska+Ochocianie Sąsiedzi). Pani rzecznik nie tylko nie była w stanie skontaktować się z którąkolwiek Wspólnotą na Rakowcu Południowym, ale publicznie pozwoliła sobie również na insynuację, że na rozwieszanie plakatów nie dostała zgody od WSM Ochota. Pani rzecznik najwyraźniej nie ma pojęcia, że zgoda taka nie jest wymagana ponieważ na większości budynków WSM Ochota na zewnątrz, na klatkach wiszą korkowe tablice służące do rozwieszania plakatów. Pani rzecznik nie była również w stanie wyjaśnić jak to się stało, że na bazarku na Mołdawskiej (podlega pod ZGN Ochota, Środoń) plakatów również nie powieszono. Tam pewnie też „nie uzyskała zgody”. W ramach Obszru 5 Rakowiec odbyło się JEDNO spotkanie konsultacyjne za pośrednictwem youtube a następnie na platformie zoom. W części na youtube przedstawiciel ZDM Michał Lejk prezentował przez godzinę wyniki „miarodajnych pomiarów” wykonywanych w wakacje (których przed spotkaniem ZDM nie chciał udostępnić Mieszkańcom do analizy, kłopotliwych pytań zwłaszcza merytorycznych należy unikać), przez kolejne pół godziny odpowiadał na pytania , najczęściej na pytania własne lub pytania które ciągle powtarzały się przy okazji innych obszarów. Wartość poznawcza tej części była znikoma. https://www.youtube.com/watch?v=HPKQV1-Z6pI W godzinnej części na zoom (w czasie której co 10s wyświetlał się komunikat, że nie wolno jej nagrywać ze względu na RODO) poruszano sprawy punktowe związane z konkretnymi lokalizacjami i proponowanymi w nich zmianami w organizacji ruchu. Wartość poznawcza tej części była przeciętna. Kwestie istotne dla Mieszkańców. Wprowadzenie strefy płatnego parkowania niestrzeżonego na Ochocie na obecnym etapie ma na celu nie tylko (choć jest to cel podstawowy) dostarczenie dodatkowych wpływów do budżetu Miasta (nieudolny prezydent miasta zwiększa podatki nałożone na Mieszkańców, opłaty parkingowe w strefie SPPN są podatkiem a nie opłatą za usługę rynkową, charakter opłat parkingowych jako daniny publicznej potwierdził Trybunał Konstytucyjny) ale także ma na celu „inwentaryzację” Mieszkańców posiadających samochody. Mając wiedzę ilu Mieszkańców samochód posiada można w prosty sposób tych Mieszkańców (i ich rodziny) OKRADAĆ (prowadzić „odpowiednią” politykę fiskalną) lub (w sytuacjach ekstremalnych) zmusić poprzez zwiększanie kosztów utrzymania samochodu do jego pozbycia się. Jak? Likwidacja kolejnych miejsc postojowych->twierdzenie, że samochodów jest nadal za dużo- >podnoszenie opłat za parkowanie, zabudowa wszelkich możliwych terenów nowymi budynkami mieszkalnymi->zwiększenie liczby osób posiadających samochody-> twierdzenie, że samochodów jest nadal za dużo… (i patrz kilka zdań wyżej) , podnoszenie abonamentu z 30zł/rok na 30zł/miesiąc na 100zł/mc na 300zł/mc na…., zmiany w regulaminie sppn np. abonament przysługuje nie w obrębie 8 parkometrów, a w obrębie 4 potem 2 potem 1, nie w obrębie 150m tylko 100m potem 50m itd. Sytuacja z sppn jest bardzo zbliżona do opłaty za śmieci. Przed wprowadzeniem ustawy o czystości i porządku w gminach opłata za wywóz śmieci wynosiła 1800zł/mc/budynek, po wprowadzeniu/nowelizacji ustawy w 2013 wzrosła do 2200zł/mc/budynek, kolejne zmiany sposobu naliczania opłaty za śmieci doprowadziły do sytuacji w której koszty (opłata ryczałtowa za lokal) wzrosły do 7700 zł/mc/budynek (w przypadku planowanej opłaty ryczałtowej za m2 lokalu mieszkalnego opłata wyniosłaby około 5200zł/mc/budynek, więc ustanowiono stawkę opłaty bardziej niekorzystną dla Mieszkańców). Pod pretekstem sprzeciwu społecznego na niesprawiedliwą opłatę od lokalu (kto ją przegłosował?) kolejny raz zmieniony został (kto go przegłosował?) sposób naliczania opłaty za śmieci od zużycia m3 wody (ze stawką maksymalną dopuszczoną ustawą tj. 12,73 zł/m3). Koszty z 7700zł/mc/budynek wzrosną do około 10000zł/mc/blok czyli 120000zł/rok za budynek. Czy zmiana opłaty rocznej z 25000zł na 120000zł przełożyła się na jakość obsługi i częstotliwość wywozu śmieci? A czy wprowadzenie sppn na Ochocie przełoży się na jakość/możliwość parkowania? Tak przełoży się, a dokładniej pogorszy warunki parkowania. Na „dzień dobry” mamy likwidację około 10%-15% miejsc postojowych, niestety często w miejscach newralgicznych (np. w okolicy wieżowców). Likwidowane są nawet legalne miejsca pod pretekstem bezpieczeństwa ruchu drogowego bez wskazania przyczyn to uzasadniających (statystyki zdarzeń drogowych). Likwidowane są miejsca postojowe przez zamianę parkowania ze skośnego na równoległe. Wprowadzenie parametru odległościowego 150m od miejsca zameldowania i 100m od parkometru – zmniejszenie dostępności liczby miejsc dla Mieszkańców posiadających abonament. Kara 250zł za parkowanie poza strefą w ramach abonamentu. Kara/podatek 1200zł/rok za posiadanie samochodu. Brak rozwiązań całościowych a przede wszystkim przyszłościowych: Brak spójnej i wiarygodnej informacji na temat parkingów „społecznych”/spółdzielczych, brak informacji na temat planów budowy parkingów wielopoziomowych (zgodnie z mpzp 2 lokalizacje na Rakowcu Południowym) , brak informacji co w przypadku przebudowy Racławickiej (odcinek Mołdawska Grójecka - Noworacławicka)- pociągnie to za sobą likwidację WSZYSTKICH parkingów „społecznych” wzdłuż Racławickiej i Noworacławickiej oraz likwidację wszystkich zatok postojowych (po stronie budynków) w obrębie Bohdanowicza 4 Racławicka 156. Budowa Noworacławickiej spowoduje zabudowę ulicy kolejnymi blokami mieszkalnymi po stronie południowej (od strony torów) ale również zabudowę ulicy (3 nowe bloki) od strony istniejących budynków w ciągu Racławicka 150 Racławicka 156. Nowi Mieszkańcy=poważne problemy dla obecnych Mieszkańców. Brak JAKIEJKOLWIEK wiarygodności obecnego prezydenta Warszawy i rady miasta, nikt nie da gwarancji, że po wprowadzeniu sppn zasady jej funkcjonowania nie ulegną natychmiastowej zmianie w kierunku niekorzystnym dla Mieszkańców strefy. Nie należy również zapominać o związku wprowadzenia sppn ze spadkiem cen mieszkań, spadkiem atrakcyjności mieszkań pod wynajem czy o kosztach wizyt dla znajomych, rodziny, dostawców, pracowników usług itp. Po godzinie 20 problemy z parkowaniem jak były tak będą, tyle, że większe. A dla wielu Mieszkańców parkowanie skończyć się może również opłatą dodatkową, jedyne 250zł w promocji. W związku z przesunięciem(wyjaśnienie na dole) terminu konsultacji do 20 listopada zapraszamy Państwa, Mieszkańców Ochoty do wyrażenia swojego zdania i przesłania stosownej informacji na adres: sppnochota@zdm.waw.pl lub wypełnienie formularza w ramach konsultacji: https://survey123.arcgis.com/share/b237b395af89403ea18e8ffb932265a6?fbclid=I wAR3l-wcr_5QFIUQMOq89_h1oI3EGz7hslO3dAiGI-aYveIfFNR1nayleurcb głaszam uwagę-> ogólną ->wpis w polu tekstowym Podsumowanie kosztów zabawy zdm w sppn: Przed otwarciem ofert Zamawiający podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, w wysokości 300 000,00 zł brutto w tym: na część I Żoliborz - 150 000,00 zł na część 2 Ochota- 150 000,00 zł Ostatecznie ... Żoliborz cena ofertowa brutto: 894 210,00 zł Ochota cena ofertowa brutto: 956 448,00 zł , Razem 1 949 658 zł (2mln zł) Cena instalacji 250 parkomatów i ich dzierżawa przez 42 m-ce około 15 mln zł Przetarg na 250 szt. parkometrów z terminem instalacji (wszystkie w NOWYCH lokalizacjach )50 dni od daty podpisania umowy (tak aby poszerzona strefa zaczęła działać od 4.01.2021) nie wypalił bo nie było chętnych na dostawę i montaż parkometrów w tak krótkim terminie. Unieważnienie przetargu zdm sprzedaje teraz jako wsłuchanie się w głosy Mieszkańców o wydłużenie konsultacji do 20.11 CZYTAJ RÓWNIEŻ: Zobacz także: SPPN na Rakowcu - czy ustalenia zostaną dotrzymane? Zobacz także: SPPN na Opaczewskiej - oznakowanie sposobu parkowania musi być jednoznaczne Zobacz także: SPPN - czy muszą być dwa równoległe chodniki na Białobrzeskiej? Zobacz także: SPPN na ulicy Dobosza - czy można coś zmienić? Zobacz także: Płatne parkowanie na Ochocie - pora na konsultacje Zobacz także: SPPN - konstruktywne spotkanie z przedstawicielami ZDM Zobacz także: Groźny wypadek na wysokości Gwiaździstej Zobacz także: Informacje TV Dami - wydanie 12 listopada 2020