Komisja Oświaty rady dzielnicy Włochy w dniu 14 lutego br. obradowała przy udziale licznie zgromadzonych rodziców dzieci ze Szkoły 227, zaniepokojonych dalszym losem klas sportowych w tej szkole, a także sposobem zarządzania szkołą, co – zdaniem rodziców obniża standardy nauczania ich dzieci. Przybyli także nauczyciele z tej szkoły oraz zainteresowani tematem radni, którzy nie są członkami Komisji Oświaty. [middle1] Najważniejszy z zarzutów dotyczył wygaszania klas sportowych poprzez zaniechanie naboru dzieci do klas pływackich. Potwierdził to obecny na posiedzeniu komisji dyrektor szkoły 227 Michał Plewa, który poinformował, że w roku szkolnym 2019/2020 nie będzie przeprowadzony nabór do klas pierwszych o profilu sportowym, ze względu na znikome zainteresowanie chętnych. Dyrektor Plewa poinformował, że podczas spotkań z rodzicami w czterech przedszkolach na terenie dzielnicy, tylko jedna osoba wyraziła zainteresowanie ewentualną nauką swojego dziecka w klasie sportowej. Inny zarzut - podnoszony przez rodziców - to zbyt mała ilość zajęć pozalekcyjnych dla dzieci. Dyrektor Plewa poinformował, że w ofercie szkoły w chwili obecnej są zajęcia muzyczne i sportowe oraz koło pozalekcyjne dla uczniów klas 7 i 8, którzy mają problemy w nauce. Pozostałe tematy, które przedstawiali rodzice, nie znalazły potwierdzenia w odpowiedziach dyrektora szkoły. Obecny na posiedzeniu komisji zastępca burmistrza Sebastian Piliński zobowiązał się, że wraz z pracownikami merytorycznymi urzędu dzielnicy przyjrzy się procedurom naboru do klas sportowych w szkole 227 i znajdzie sposobność, aby do tego tematu powrócić. Obrady komisji na temat szkoły 227 będą wznowione w dniu 21 lutego. Trochę dziwi fakt znikomego zainteresowania rodziców możliwością nauczania dzieci w klasie sportowej o profilu pływackim. Warszawskie pływalnie pękają w szwach, a dzieci i młodzież stanowią zdecydowaną większość klientów. Uczniowie klas pływackich mają w ramach zajęć lekcyjnych możliwość bezpłatnej nauki i doskonalenia pływania przez 3 lata, trzy razy w tygodniu. Należy zaznaczyć, że jednym z głównych walorów szkoły 227 od wielu lat jest jej kameralność i doskonała lokalizacja. Zastanawiałbym się również nad przyczyną tak małej oferty szkoły w zakresie zajęć pozalekcyjnych. Znam wiele szkół podstawowych, gdzie tematyczne kółka zainteresowań, warsztaty i inne zajęcia pozalekcyjne są prowadzone po lekcjach przez odpowiednio motywowanych nauczycieli tych szkół z pełnym zaangażowaniem uczniów. Być może dalsze obrady Komisji Oświaty z udziałem rodziców, nauczycieli i władz dzielnicy pozwolą na wypracowanie rozwiązań służących jak najlepszemu funkcjonowaniu szkoły 227.