Reklama

Trasa N-S wywoła duży konflikt ratusza z mieszkańcami

21/06/2022 03:30

Trwają prace nad dwoma najważniejszymi miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego na Ochocie. Jeszcze w lipcu mamy nadzieję, że Rada Warszawy przyjmie plan okolic Placu Narutowicza, a plan okolic Placu Zawiszy wkracza w ostatnią fazę konsultacji. Zupełnie nieoczekiwanie przy tej okazji dowiedzieliśmy się, że powraca stary pomysł. Ma być budowana Trasa N-S zamiast dokończenia Obwodnicy Śródmiejskiej.

Przy okazji dyskusji nad tymi planami powróciła dyskusja nad przyszłością Obwodnicy Śródmiejskiej. Dokończenie budowy bezkolizyjnej Obwodnicy Śródmiejskiej radykalnie zmniejszyłoby ruch na centralnym odcinku Alej Jerozolimskich, ale także na Świętokrzyskiej czy Alei Solidarności. Kierowcy podążający z Mokotowa na Żoliborz, z Ochoty na Pragę, czy z Woli na Grochów wybieraliby ruch obwodowy i odciążyliby mosty: Poniatowskiego, Świętokrzyski czy Śląsko-Dąbrowski. Podczas dyskusji podniósł tę sprawę radny Rady Warszawy pan Piotr Żbikowski, stwierdzając, że w obu planach nie ma mowy o bezkolizyjnych przejazdach zarówno z ulicy Towarowej na Raszyńską, jak i z Raszyńskiej w kierunku pomnika Lotnika oraz w przeciwnym kierunku.



Moje wielkie zdziwienie wzbudziła przy tej okazji wypowiedź pana Mateusza Wiącka z Zespołu Analiz Transportowych i Komunikacyjnych Biura Architektury i Planowania Przestrzennego na Komisji Przestrzennej dotyczącej opiniowania Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego placu Narutowicza w dniu 7.06.22. Zacytuję ją prawie dosłownie:

W kwestii obwodnicy i przekształceń komunikacyjnych to chciałbym zauważyć, że przy sporządzaniu planu mamy do czynienia z jakimiś korkami, ale plan nie jest na dziś, ale na określony horyzont czasowy i planując trzeba patrzeć na to co jest na zewnątrz. A na zewnątrz obowiązuje studium gdzie jest zaplanowana budowa trasy N-S i najnowsze analizy z roku 2016 potwierdzają, że jej realizacja ma odciążyć ruch z alei Prymasa Tysiąclecia o około 1600 pojazdów na godzinę i właśnie ta trasa może pełnić rolę obwodnicy. Celem jest uspokojenie ruchu na Ochocie. Dlatego pierwszą rekomendacją jest budowa trasy N-S. Dalsza realizacja wewnętrznej obwodnicy Śródmiejskiej mija się z celem, ponieważ ta trasa nie będzie już spełniać funkcji obwodnicy.

Tak, więc, jak wynika z wypowiedzi przedstawiciela Ratusza zostanie porzucona w większości gotowa obwodnica Śródmiejska na rzecz trasy N-S. Nawiasem mówiąc, mam wątpliwości co do wiarygodności "badań" przeprowadzanych przez Zespół Analiz Transportowych i Komunikacyjnych, które są bardzo często robione pod określoną tezę. Stwierdzenie radnego Piotra Żbikowskiego w artykule opublikowanym na naszych łamach, że
 

Część tzw. aktywistów miejskich skupionych wokół Miasto Jest Nasze (także nasi rodzimi „Ochocianie”) czy Zielonego Mazowsza oraz niektórzy urzędnicy miejscy uważają, że warszawianki i warszawiaków należy zmusić do rezygnacji z samochodów i „przesadzić” siłą na rowery i do tramwajów, a najlepszym bodźcem będzie zwężenie ulic we wszystkich centralnych dzielnicach miasta.

nie jest w tej materii odkrywcza.

Zapowiedź aktywacji starego pomysłu budowy Trasy N-S jest zła z wielu względów. Po pierwsze - niczego nie zmieni, jeśli chodzi o odciążenie części śródmiejskiej Warszawy. Po drugie - budowa trasy kosztem obwodnicy śródmiejskiej to kolejna szykana dla kierowców, a nie rozwiązanie problemu. Po trzecie - pas rezerwy przewidzianej na tę trasę jest wyśmienitym terenem inwestycyjnym, dzięki któremu miasto mogłoby podreperować budżet. W reszcie po czwarte - Trasa N-S przyniesie wręcz niewyobrażalne uciążliwości mieszkańcom Rakowca oraz osiedlom zbudowanym w osi ulicy Włodarzewskiej.

Dziwi milczenie na komisji w tej sprawie radnego Lecha Baryckiego z Platformy Obywatelskiej, który praktycznie w każdej kampanii obiecuje mieszkańcom osiedli na Włodarzewskiej, że osobiście będzie zwalczał pomysł, który niedługo skończy 100 lat.

Może się mylę, ale nadchodzi duży konflikt społeczny, który chcą sprowokować ruchy miejskie i stojący za nimi Ratusz. My, jako władze dzielnicy z całą pewnością będziemy twardo stać za mieszkańcami.

Zapraszamy na wydarzenia:



Czytaj również:








 

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    jerzy_2005@vp.pl 2022-06-21 21:05:16

    czyli do wyboru mamy N-S lub blokowiska ? Czyli wybór pomiędzy dżumą a cholerą. A może by zaproponować władzom Warszawy aby poszukały sobie lepszej dzielnicy do reperowania swojego budżetu, w ostateczności Ochota jest i tak zbyt mocno zagęszczoną dzielnicą.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Michał5 2022-07-26 19:45:49

    ,,należy zmusić do rezygnacji z samochodów i „przesadzić” siłą na rowery" Zmusić to sobie mogą, mózgi do myślenia. Likwidują i zmieniają linie autobusowe, że już wymuszają czekanie w celu przesiadki. Ludzie przesiądą się. Za kierownicę :) Może kilka minut dłużej, za to deszcz nie moczy :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do