Na spotkaniu byli obecni przedstawiciele policji, straży miejskiej, Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami oraz urzędnicy odpowiedzialni za wydawanie koncesji na sprzedaż alkoholu. Mieszkańcy byli zainteresowani kwestią monitoringu. Postulowano przyłączenie kamer w budynkach do sieci policyjnej. Jak wynika z relacji komendanta policji nie ma takiej możliwości, ponieważ instalowany monitoring we wspólnotach nie spełnia wymogów technicznych. Jednak większość spotkania została zdominowana kwestiom udzielania zezwoleń na sprzedaż alkoholu. Zarządcy, zresztą jak wszyscy mieszkańcy, są zaniepokojeni wzrostem ilości punktów sprzedaży oraz stanem bezpieczeństwa wokół nich. - Będziemy ograniczać zarówno czas sprzedaży jak i ilość punktów. Oczywiście musimy działać w obrębie prawa, które nas obowiązuje. Mieszkańcy musza również wiedzieć, że zgodę na sprzedaż w lokalach znajdujących się w budynkach mieszkalnych wydaje się na podstawie pozytywnej opinii zebrania wspólnoty mieszkaniowej – komentuje tą sprawę Krzysztof Kruk zastępca burmistrza. Kolejne spotkanie wspólnot odbędzie się we wrześniu i będzie poświęcone kwestii lokatorów w budynkach komunalnych.