Reklama

Zakończono modernizację Harfowej, Lutniowej i części Lirowej!

We wtorek, 6 czerwca odbył się oficjalny odbiór zadania inwestycyjnego pod nazwą „Modernizacja ul. Harfowej i ul. Lutniowej". W ramach tego zadania został również przebudowany fragment ulicy Lirowej. Pomimo, że zadnie miało w swojej nazwie modernizację, faktycznie była to budowa ulic. Prace polegały nie tylko na wybudowaniu nowej nakładki asfaltowej, ale wymieniono również wszystkie instalacje i dodano nowe oświetlenie ulic.

Symboliczny odbiór prac odbył się na skwerku u zbiegu ulic Harfowej i Lutniowej. Udział wzięli w nim Burmistrz Ochoty Dorota Stegienka oraz jej zastępcy Grzegorz Wysocki i Sławomir Umiński, przedstawiciele wykonawcy – firmy WOD-KAN-BRUK sp. z o,o.

Mieszkańcy Ochoty (zwłaszcza okolic remontowanych ulic) długo czekali na ten moment. Wielokrotnie pisaliśmy o tym przy okazji remontu ul. Włodarzewskiej i uruchomienia kursów autobusów linii 208 w kierunku Grójeckiej. Teraz dzielnica spełniła wszystkie wymagania i nic nie stoi na przeszkodzie, aby ZTM wprowadził te kursy. O pespektywie uruchomienia linii napiszemy wkrótce.

Przypomnijmy jednak, że nie wszystko przebiegało łatwo. Na podstawie wykonanej w 2021 r, dokumentacji rozstrzygnięte zostało postępowanie przetargowe na roboty i …, zaczęły się pojawiać przysłowiowe „schody”. – Żeby przystąpić do prac należało podpisać tzw. umowę kolizyjną z Innogy STOEN Operator – właścicielem sieci urządzeń energetycznych. Kolizja występuje, gdy aktualna lokalizacja sieci elektroenergetycznej NN i SN (linie kablowe, linie napowietrzne, złącza/węzły kablowe, przyłącza napowietrzne, słupy) lub stacji transformatorowe będące w posiadaniu i w eksploatacji Innogy Stoen Operator Sp. z o.o. uniemożliwiają realizację inwestycji Klienta. W ramach realizacji usunięcia kolizji po stronie Klienta (czytaj inwestora) jest kompleksowa realizacja prac (w tym m.in. opracowanie dokumentacji projektowej, realizacja prac w terenie pod odpłatnym nadzorem Innogy Stoen Operator) oraz pokrycie kosztów związanych z usunięciem tej kolizji.

Niestety, zanim doszło do podpisania umowy kolizyjnej z Innogy STOEN Operator upłynęło dużo czasu. Dodatkowo, między innymi, w związku z wprowadzeniem na Ochocie Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego należało zmienić koncepcję organizacji ruchu.

Inwestycja objęła przebudowę ul. Harfowej do ul. Grójeckiej o zmiennej szerokości. Na odcinku od ul. Włodarzewskiej do ul. Lutniowej przekrój zmienny o dwóch pasach ruchu szerokości 3,25 m (jeden z pasów na początkowym odcinku stanowi zatokę autobusową) i dalej o jednym pasie ruchu szerokości 4,5 m (z miejscowym poszerzeniem na łuku). Na całej długości ulicy Harfowej jest kontrapas rowerowy o szerokości 1,5m. Chodniki mają szerokość min. 2 m po obu stronach ul. Harfowej.

Przebudowa ulicy Lutniowej na odcinku od ul. Lirowej do ul. Harfowej polegała na budowie jezdni o szerokości 5,5 m o pasach ruchu po 2,75 m oraz chodnikami o szerokości min. 2 m.

Lirowa na odcinku od ul. Lutniowej do ul. Grójeckiej została zaprojektowana z jezdnią o szerokości 6 m o pasach ruchu po 3 m oraz obustronnymi chodnikami. W ramach inwestycji wykonano też nowe trawniki z nowymi nasadzeniami.

Wykonawca rozpoczął prace w 2022 r. Wykonano w sumie ok 1 kilometra dróg plus chodniki. Koszt inwestycji to 8,5 mln złotych.

Czytaj również:





Zobacz także:









 

 

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do