ZDM i koalicyjni radni szykują na Grójeckiej Armageddon!

29/11/2018 19:56
komunikacja, koalicyjni radni szykują Grójeckiej Armageddon! - zdjęcie, fotografia
LIS 28
godz: 21:41

Jeszcze kurz powyborczy nie opadł, a Zarząd Dróg Miejskich ogłosił, że szykuje się do przebudowy ulicy Grójeckiej. Z jednej strony to nic dziwnego, ponieważ po ostatnich wyborach w Radzie Dzielnicy Ochota została zawarta koalicja pomiędzy klubem radnych z Koalicji Obywatelskiej a klubem radnych Ochocian Sąsiadów.

W porozumieniu programowym czytamy, że obie strony deklarują współpracę w kadencji 2018 – 2023 i wolę pełnego współdziałania w zakresie wyznaczonych priorytetów, w tym pierwszym priorytetem jest: „Zmodernizowanie pl. Narutowicza wraz z rewitalizacją ulicy Grójeckiej na odcinku od pl. Zawiszy do ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. poprzez m.in. zmianę przekroju Grójeckiej do 2x2, przeniesienie parkowania na jezdnię, nasadzenia zieleni i budowę dróg dla rowerów po obu stronach Grójeckiej, a także przebudowę niebezpiecznego skrzyżowania z Wawelską i Kopińską (…)”.

Rewitalizacja oczywiście będzie równała się zwężeniu ulicy i będzie zapewne przypominała ostatnie „sukcesy” ZDMu na Ochocie jak przebudowa Al. Jerozolimskich wraz z nieszczęsnym wyjazdem z ulic Spiskiej (z którego ZDM po bardzo ostrych protestach i kilku groźnych wypadkach szybko się wycofał). Pozostałe elementy rewitalizacji praktycznie nie mają większego znaczenia, ponieważ ZDM wraz z radnymi z Ochocian proponuje to co zwykle:

parkowanie równoległe na jezdni, kosztem parkowania prostopadłego (czyli kolejne ograniczanie miejsc parkingowych, w tym jak najbardziej ograniczenie miejsc dla mieszkańców Starej Ochoty – ul. Grójeckiej i ulic w najbliższej okolicy Grójeckiej – Niemcewicza, Filtrowa, Słupecka, Barska, Mochnackiego, Winnicka, Radomska, Baśniowa). Operację tą zawsze ZDM i aktywiści miejscy wspierają hasłem „nowych miejsc parkingowych” i „likwidacją miejsc nielegalnych”.

Najczęściej tymi nielegalnymi wg ZDM miejscami są miejsca na chodniku (obecnie są to jak najbardziej legalnie wyznaczone miejsca). Jeśli zamiast zlikwidowanych powiedzmy 100 miejsc "nielegalnych" wg ZDM, zaproponujemy 60 NOWYCH miejsc parkingowych, to już widzimy o jakie "zwiększenie" nowych miejsc parkingowych chodzi.

Ponadto Zarząd Dróg Miejskich w Informacji z otwarcia ofert, na "Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadań budżetu partycypacyjnego" z dnia 27.11.2018, podaje błędną informację jakoby projekt: „Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Grójeckiej na odc. od ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. do pl. Zawiszy” był projektem zwycięskim w Budżecie Partycypacyjnym. Po sprawdzeniu wyników czterech ostatnich edycji budżetu partycypacyjnego i zwycięskich projektów, trzeba jednoznacznie stwierdzić, że takiego projektu nie ma.

Dlaczego Zarząd Dróg Miejskich posunął się do takiego wybiegu? Może chodziło o to aby taki projekt, nie był konsultowany z mieszkańcami. Jak wiadomo projekty z Budżetu Partycypacyjnego nie podlegają konsultacjom społecznym, bo za takie uważa się budżet partycypacyjny.

Ponadto budowa w ciągu ulicy Grójeckiej Drogi Dla Rowerów nie jest konieczna, ponieważ w chwili obecnej rowerzyści mogą poruszać się na zasadach ogólnych ulicą Grójecką, a także przejechać przez dzielnicę ulicami o znacznie mniejszym ruchu samochodowym (równolegle do ul. Grójeckiej, np. Białobrzeską, Kaliską, Tarczyńską, Asnyka). Poza tym ciekawe czy ZDM ww. drogę rowerową planuje na jezdni czy też „wygospodaruje” ją na chodniku?

Jedyne czemu można by kibicować w przypadku przebudowy Grójeckiej, to nowe nasadzenia, zastąpienie słupków żywopłotami i krzewami. Wszystkie z wyżej wymienionych prac można wykonać bez zwężania ulicy i doprowadzenia do konfliktu z kierowcami. O priorytetach dla tramwajów, lepiej nie pisać, bo przy okazji każdego kolejnego remontu ulic i sygnalizacji świetlnej tramwaje zamiast przyspieszyć jeżdżą tak samo, a czasami wolniej.

Argumenty radnych z ugrupowania Ochocianie Sąsiedzi (a tak naprawdę Zielonego Mazowsza z 2014 – praktycznie to ten sam projekt) do przebudowy z Grójeckiej są jak zwykle takie same, zmniejszenie ruchu na ul. Grójeckiej po przebudowie Alej Jerozolimskich. Na chwilę obecną nie znalazłem, żadnych wiarygodnych pomiarów ruchu (nie mówię tu o pomiarach robionych przez samych zainteresowanych zwężeniem ulicy), które jednoznacznie by to potwierdzały. Oprócz tego poważny wypadek na odcinku wyjazdowym z miasta w Alejach Jerozolimskich na poziomie Spiskiej czy Niemcewicza powoduje natychmiastowe zakorkowanie odcinka wyjazdowego ul. Grójeckiej od strony Pl. Zawiszy w kierunku Bitwy Warszawskiej. Po to właśnie są tam trzy pasy aby ten odcinek się nie korkował i stanowił możliwość skutecznego objazdu Al. Jerozolimskich w sytuacjach wyjątkowych, a także w miarę skuteczną możliwość wyjazdu z Ochoty i Warszawy. Zwężenie ulicy to oczywiście utrudni a wręcz uniemożliwi.

Kolejnym problemem, pojawiającym się w kontekście zwężenia Grójeckiej jest skrzyżowanie z ul. Wawelską, które stoi zakorkowane praktycznie codziennie. Obecnie, tylko dlatego, że Grójecka posiada trzy pasy, zachowuje jeszcze jakąkolwiek przepustowość. Wystarczy zwęzić jeszcze Grójecką aby doprowadzić do zakorkowania całą Grójecką na odcinku od Pl. Zawiszy do Wawelskiej. Mieszkańcy na pewno będą zachwyceni. Drodzy aktywiści, czy w swoim szale antysamochodowym zastanawialiście się, jakie może przynieść to rezultaty? Czy działacie z pełną premedytacją razem z ZDM w celu zaszkodzenia jak największej grupie mieszkańców poruszających się po Ochocie jak i całym mieście autami?

 

Fot. Bartek Przybysz - Mordor na Domaniewskiej, Korek na Grójeckiej i Wawelskiej

Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez iochota.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"