W poniedziałek, 13 października, na ulice Grójecką i w aleję Krakowską wrócą tramwaje. Po kilku miesiącach prac torowisko zostanie ponownie otwarte aż do pętli P+R Al. Krakowska. Zamknięty pozostanie jedynie odcinek torów na ulicy Banacha. Na swoje stałe trasy powrócą tramwaje linii 9 (Gocławek/Wiatraczna – P+R Al. Krakowska), 15 (Marymont-Potok – P+R Al. Krakowska) oraz 27 (Marymont-Potok – Cmentarz Wolski). Na tory wróci także linia 14 , kursująca między Miasteczkiem Wilanów a placem Narutowicza. [middle1] „Jedynka” nadal będzie kursowała pomiędzy pętlami Annopol/Żerań Wschodni a placem Narutowicza lub P+R Al. Krakowska, „siódemka” pojedzie trasą Kawęczyńska-Bazylika – plac Narutowicza, a linia 25 będzie dojeżdżać z Annopola do placu Starynkiewicza. W związku z powrotem tramwajów zakończą kursowanie zastępcze autobusy linii Z-9 i Z-14 , a autobusy 124, 703, 706, 707, 711, 715, 721, 728 i 733 ponownie będą dojeżdżały do pętli przy parkingu P+R w Alei Krakowskiej. Przerwa w ruchu tramwajów była spowodowana budową nowego węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu ulic Grójeckiej, Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 roku – to część inwestycji związanej z budową tramwaju do Dworca Zachodniego. Spora część tzw. gwiazdy tramwajowej jest już gotowa. Tramwaje Warszawskie wykorzystały przerwę również na generalny remont torów na ulicy Grójeckiej – od placu Narutowicza do skrzyżowania z Banacha – oraz na naprawę torowiska w alei Krakowskiej i przy pętli P+R Al. Krakowska, a także przejazdów samochodowych przy ulicach 1 Sierpnia i Bakalarskiej. Od poniedziałku kierowcy odzyskają wszystkie pasy ruchu na Grójeckiej między placem Narutowicza a ulicą Baśniową. Tramwajarze będą jeszcze prowadzić prace wykończeniowe przy torowisku, co może miejscami powodować jego zwężenie. Jesienią wyremontowany odcinek torów zostanie zazieleniony rozchodnikiem – te prace nie wpłyną już na ruch tramwajów. Na skrzyżowaniu z Banacha nadal będzie obowiązywać ruch po jednej jezdni, a ulica Banacha pozostanie odcięta od Grójeckiej. Przerwa w ruchu tramwajów do pętli Banacha potrwa do końca roku. Czytaj również: Zobacz także: XVI International Ochota Blues Festival za nami Zobacz także: Nocna sprzedaż alkoholu - Ochota też chce pilotażu Zobacz także: VII Warszawska Olimpiada Seniorów za nami Zobacz także: Koalicja Obywatelska broni przegranej sprawy wbrew mieszkańcom Zobacz także: Powakacyjne spotkanie Hip-hop szansą Zobacz także: Majewskiego 15 - chdnik ekologiczny czy ścieżka sensoryczna? Zobacz także: Temperatury powoli spadają a ceny ostro rosną Zobacz także: Pawińskiego dalej nieskończone Zobacz także: Kierunek Pęcie Zobacz także: „Z drogi śledzie” przepełniony autobus jedzie Zobacz także: Na Majewskiego placyk dla dzieci robi się do kitu Zobacz także: Co z halą sportową na Skrze? Radni nie przyszli na sesję! Zobacz także: W Forcie Szczęśliwice po staremu Zobacz także: Koncert Gwiazd za nami Zobacz także: Sparta Ochota – klub, w którym rodzą się mistrzynie siatkówki Zobacz także: Bo we mnie jest taniec