Zwężenie Grójeckiej jest jednym z tematów wzbudzających dużo dyskusji i kontrowersji wśród mieszkańców Ochoty. Zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy zwężenia mają swoje argumenty i ciężko ich przekonać. Potwierdzają to badania przeprowadzone w dniach 03-13.12.2021 przez pracownię ABRA SESTA metodą wywiadu kwestionariuszowego bezpośredniego z użyciem tabletu na próbie 502. mieszkańców Ochoty. [middle1] Zobacz także: Badania na Ochocie - czy chcemy zwężenia ul. Grójeckiej? Sprawa budzi duże kontrowersje. Wystarczy poczytać dyskusję pod publikacjami na ten temat, aby przekonać się, że obie strony sporu okopały się na swoich pozycjach. Muszę się przyznać, że na postawione pytanie miałbym kłopot odpowiedzieć. Jestem zdecydowanym przeciwnikiem wszelkich działań utrudniających życie kierowcom zarówno w sferze samego przemieszczania się, jak i parkowania. Dlatego hasło zwężenia Grójeckiej traktuję, jako idące w kierunku ideologicznego, nieprzemyślanego i budzącego sprzeciw pomysłu Zarządu Dróg Miejskich, który od kilku lat bierze stronę aktywistów miejskich. Z drugiej strony należy zauważyć fakt zmniejszania się ruchu na tej centralnej ulicy Ochoty. Dodatkowo obserwując prace nad planem zagospodarowania przestrzennego okolic placu Zawiszy, jak i ostatnie decyzje Prezydenta dotyczące zabudowy serka przy placu, nie trudno zorientować się, w którą stronę zmierzamy. Otóż jest przesadzone, że ulica Grójecka stanie się ulicą lokalną. Wyraźnie na planach zwycięża koncepcja zaślepienia jej w okolicach placu Zawiszy i skierowanie ruchu kołowego do Alej Jerozolimskich. Pomijając kwestie intensywności zabudowy działki przy placu Zawiszy, która jest sporna i została zaskarżona przez wiele stowarzyszeń i wspólnot na tym terenie to widać, że koncepcja zaślepienia Grójeckiej jest dominująca i znajduje się również w koncepcji miejscowego planu zagospodarowania. Dlaczego o tym piszę? Ponieważ zwężenie ulicy Grójeckiej jest dobrym pomysłem, ale wtedy, kiedy będzie efektem przebudowy placu Zawiszy oraz wybudowaniem drugiej nitki Alej Jerozolimskich na odcinku placu Zawiszy i Dworca Zachodniego. Wykonanie zwężenia wcześniej jest generowaniem korków, a co za tym idzie spalin i zagrożeń związanych z bezpieczeństwem ruchu. W interesie mieszkańców Ochoty jest wyprowadzenie ruchu z tej ulicy, a nie jego blokowanie. Wydaje mi się, że takie spojrzenie na ten problem może pogodzić obie spierające się strony. Czytaj również: Zobacz także: Niemcewicza róg Tarczyńskiej - co tu się dzieje? Zobacz także: Rodzinna niedziela z OKO Zobacz także: Ośmiu Wspaniałych - konkurs dla nastoletnich wolontariuszy Zobacz także: Zegarmistrz i jubiler na Ochocie. Zobacz także: Gimnastyka dla Seniorów Zobacz także: Upamiętnienie ofiar obu najeźdźców Zobacz także: Upamiętnienie ofiar obu najeźdźców