7 czerwca w Urzędzie Dzielnicy Ochota odbyło się spotkanie z przedstawicielami Tramwajów Warszawskich, dotyczące planowanej budowy trakcji tramwajowej na Ochocie. W spotkaniu wzięli udział m.in. Zastępca Burmistrza Ochoty Grzegorz Wysocki oraz Wiceprezes Tramwajów Warszawskich Konrad Niklewicz. [middle1] Na Ochocie linia będzie przebiegać wzdłuż Pola Mokotowskiego ( w osi ulicy Rostafińskich), następnie przetnie Aleję Żwirki i Wigury i ulicą Banacha dojedzie do Grójeckiej. Stamtąd przebiegnie ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 skręcając do tunelu przy Parku Pięciu Sióstr, który przetnie pod ziemią skomplikowaną sieć kolejową i poprowadzi trasę na Wolę do ulicy Kasprzaka. Na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920r. zostanie wybudowana nowa jezdnia po północnej stronie i i dzięki temu w pasie dzielącym uzyska się miejsce pod nowo projektowane torowisko. Układ zasadniczy po przebudowie będzie miał 2 jezdnie po 2 pasy ruchu w każdą stronę z torowiskiem w pasie dzielącym. Szerokość pasów ruchu przyjęto 3m z wyjątkiem 3,25m m w pasach prawych ze względu na prowadzenie ruchu autobusów. Po stronie północnej na długości ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. od parku Pięciu Sióstr do ul. Grójeckiej zaprojektowano ścieżkę rowerową szerokości 2,5m w oddaleniu min. 5m od krawędzi jezdni. Takie rozwiązania budzą wątpliwości ze względu na utratę wielu miejsc parkingowych. Jednak najbardziej kontrowersyjną sprawą jest fakt przebudowy ulicy Bitwy Warszawskiej po północnej stronie, czyli po tej, po której praktycznie na całej długości znajdują się budynki mieszkalne. Jedynym uzasadnieniem takiej koncepcji jest ochrona drzew, których jest po stronie południowej więcej. Ta koncepcja jest realizowana przy jednoznacznie negatywnej opinii Zarządu Dzielnicy. W mieście nie pierwszy raz stawia się wyżej interes drzew nad interes ludzi. Ta inwestycja jest klasycznym tego przykładem. Jednak miasto podjęło taką decyzję a my musimy zrobić wszystko, aby zniwelować negatywne skutki dla mieszkańców okolicznych budynków. Ta linia tramwajowa jest Ochocie bardzo potrzebna i wielu naszych mieszkańców czeka z utęsknieniem kiedy dostaną dobre i szybkie połączenie na Wolę i Mokotów. - Powiedział nam po spotkaniu Burmistrz Grzegorz Wysocki Podczas spotkania na Ochocie Wiceprezes Konrad Niklewicz poinformował, że najprawdopodobniej na przełomie roku ruszą prace związane z budową tunelu od Dworca Zachodniego, a prace powinny się zakończyć w 2025 r. Tunel będzie budowany m.in. na terenie Parku Pięciu Sióstr. Ustalono, że całe zaplecze budowy znajdzie się w północno – zachodniej części parku, co oznacza brak ingerencji w infrastrukturę parku. To bardzo ważne! Tramwaje Warszawskie wzięły również na siebie wykonanie nowych nasadzeń na terenie Ochoty. Prawdopodobnie pojawią się one w placówkach oświatowych (szczegóły będą ustalane) oraz na terenach należących do Wspólnot Mieszkaniowych. Przypomnijmy, że Ochocie w tym roku po raz drugi jest prowadzona akcja nasadzeń, która polega na tym, że urząd dostarcza mieszkańcom zamówione przez nich rośliny, a oni je sadzą. Zadeklarowane przez Tramwaje Warszawskie wsparcie w kwestii nasadzeń świetnie się wpisuje w ten ochocki program. Jak to będzie wyglądać w praktyce. – Zobaczymy. Jedno jest pewne, - mieszkańcy od lat czekają na budowę planowanej linii tramwajowej z Wilanowa na Wolę. Budowa linii tramwajowej na Ochocie rusza niebawem. Czytaj również: Zobacz także: Ochota na Wakacje z Wędką Zobacz także: Kiedy ruszy linia 208 w stronę Grójeckiej? Zobacz także: Otwarcie basenów na Szczęśliwicach, czyli pierwszy dzień lata Zobacz także: Grillowanie na Szczęśliwicach nie może być okazją do łamania prawa! Zobacz także: Spektakl Kwiat Paproci Zobacz także: Jaka przyszłość bazarku przy Mołdawskiej? Zobacz także: Zakończono modernizację Harfowej, Lutniowej i części Lirowej! Zobacz także: Osiedle miejskie we Włochach Zobacz także: Latem też można jeździć na nartach! Zobacz także: Będą kładki przez tory. Tylko nie widomo kiedy Zobacz także: Konkurs Warszawa w kwiatach Zobacz także: Dzieci na rowerach w Parku Szczęśliwickim Zobacz także: Parada Syrenki