Copywriter to osoba, która na co dzień pracuje ze słowem. To zawód, który może wykonywać każdy, kto ma lekkie pióro, nie popełnia błędów, zna interpunkcję i gramatykę, jest dokładny, rzetelny i terminowy. To osoba, której potrzebuje każde przedsiębiorstwo. W końcu zawsze jest coś do napisania – tekst do reklamy, tekst do broszur reklamowych, post na Facebooka, opisy do produktów. Generalnie zawsze, kiedy wpisujemy jakąś frazę Google to wyszukiwania, jakie dostajemy, to wszystko dzięki tekstom jakie „popełnili” copywriterzy. W świecie mnóstwo jest tekstu – dlatego znajdzie się praca dla każdego, kto chce zostać copywriterem. Jak nim zostać? Co dokładnie robi i ile zarabia? Gdzie szukać ogłoszeń o pracę na stanowisko copywritera? [middle1] Kim jest copywriter? Dla wielu osób ten zawód nadal jest nowy, chociaż samo pisanie tekstów nie jest w zasadzie niczym odkrywczym. Jednak obecnie copywriter musi wiedzieć wiele więcej niż ktoś, kto kiedyś pisał np. do gazety. Mowa chociażby o SEO i pozycjonowaniu tekstów, o odpowiedniej jego konstrukcji, a także o różnych stylach – gdzie użyć odpowiedniego i jak skomponować dobry tekst przy jego użyciu. Od copy często wymaga się dobrej znajomości reklamy i marketingu, bo najczęściej szuka się ich do agencji reklamowej. Sami sprawdźcie! Co ciekawe – copywriter wcale nie musi siedzieć w biurze. Wystarczy, że znajdzie pracę, którą może wykonywać w domu lub zacznie pracę jako freelancer, rozpoczynając pisanie tekstów . Co musi umieć dobry copywriter? Przede wszystkim musi znać poprawne zasady pisowni – interpunkcję, gramatykę, ortografię, stylistykę, bo bez tego ani rusz. Oprócz tego musi być kreatywny i znać chociaż podstawy SEO, pozycjonowania, marketingu i reklamy. Powinien orientować się w obecnych trendach i potrafić stworzyć tekst zgodny z wymaganiami klienta. Doskonale, jeśli potrafi pisać szybko i dzięki temu ma możliwość wykonywania więcej zleceń. Co najważniejsze – jeśli copy nie będzie potrafił porozumiewać się z klientem, to nic z tego nie będzie. Ile zarabia copywriter? To jest bardzo indywidualna kwestia, ponieważ zależy to od miejsca, w którym jest zatrudniony, ilości wyrabianych tekstów, rodzaju zatrudnienia, miasta, w którym pracuje i tego, jakie typy tekstów tworzy. Średnie zarobki copywritera na etacie to około 3500 zł brutto. Wiadomo, że może oczywiście zarabiać więcej – ale tak jak podkreśliliśmy, składa się na to wiele czynników. Gdzie szukać pracy dla copywritera? W Internecie jest mnóstwo stron, które oferują pojedyncze zlecenia dla copywriterów, są platformy na których można pisać teksty i zbierać punkty, które wymienia się na pieniądze. Może szukać zatrudnienia w agencjach reklamowych, dużych korporacjach, mniejszych i średnich przedsiębiorstwach lub pracować na własny rachunek. Doskonale sprawdzą się tutaj OLX, pracuj.pl, czy Joob. Wystarczy jednak wpisać np. „ Praca Ochota copywriter” i uwierzcie, że będziecie mieli z czego wybierać. Myślicie, że taki rodzaj pracy mógłby być dla was?