Tragedia, która wydarzyła się 12 maja w Centrum Handlowym na Marywilskiej 44 gdzie w skutek pożaru spłonęło setki stanowisk handlowych. Kilka tysięcy osób zostało bez pracy. Dla wielu było to jedyne źródło dochodu. Ruszyła fala internetowych zbiórek. O pomoc proszą zdesperowani ludzie, którzy stracili dorobek życia i miejsce pracy. Trwa poszukiwanie zastępczych miejsc do handlu. Na Ochocie powstał pomysł wynajęcia wolnych miejsc na Tymczasowym Targowisku na Majewskiego. Wolnych jest 16 obiektów o powierzchni użytkowej 9 m 2 i 28 obiektów o powierzchni 15 m 2 oraz 16 miejsc samochodowych o powierzchni 18 m 2 każde. Tymczasowe Targowisko ma działać najdłużej do końca przyszłego roku i kupcy z Marywilskiej mogliby do tego czasu z niego korzystać. [middle1] Stała się wielka tragedia. Nasz bazar może posłużyć jako miejsce doraźnej pomocy. Zwłaszcza, że Centrum na Marywilskiej ma być odbudowane. Te półtora roku wielu z kupców może przeżyć na Majewskiego. Dlatego zdecydowaliśmy się pomóc - powiedziała nam pani Burmistrz Dorota Stegienka. W związku z tym ogłoszono konkurs specjalnie dla tych kupców i po spełnieniu warunków zgodnych z Zarządzeniem nr 1507/2011 Prezydenta m.st. Warszawy z dnia 14 września 2011 (z późn. zm.) istnieje możliwość udzielenia doraźnej pomocy dla poszkodowanych kupców, w postaci wynajęcia miejsca do kontynuowania działalności handlowo – usługowej na targowisku Zastępczym przy ul. Skorochód – Majewskiego 5 do 31.07.2025 r. Warunkiem udziału w konkursie jest: 1) prowadzenie przez wnioskodawcę działalności gospodarczej potwierdzone: a) w przypadku osób fizycznych – aktualnym (pobranym nie wcześniej niż 2 tygodnie przed dniem złożenia wniosku) zaświadczeniem z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, b) w przypadku podmiotów wpisanych do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego – aktualnym (pobranym nie wcześniej niż 2 tygodnie przed dniem złożenia wniosku) odpisem z rejestru przedsiębiorców KRS, c) w przypadku podmiotów prowadzących działalność rolniczą – kopią decyzji o wysokości podatku rolnego za 2023 r.; d) aktualna umowa dzierżawy/najmu obiektu handlowego w hali Marywilska 44 i pisemne oświadczenie, że na dzień składania wniosku umowa jest obowiązująca. 2) dostarczenie przez wnioskodawcę wraz z wnioskiem o najem oświadczenia o braku zaległości wobec Urzędu Skarbowego i ZUS; 3) złożenie oświadczenia o braku zaległości z tytułu podatków i opłat lokalnych w stosunku do m.st. Warszawy i Skarbu Państwa, które wynikają z wieczystego użytkowania gruntu, dzierżawy/najmu nieruchomości, najmu/bezumownego korzystania z lokalu użytkowego bądź mieszkalnego. 4) złożenie przez wnioskodawcę prawidłowo wypełnionego wniosku o najem obiektu, w siedzibie Zakładu Gospodarowania Nieruchomości w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy ul. Białobrzeska 11, do dnia 17.06.2024 r. godz. 15.30 5) W przypadku, gdy na ten sam obiekt zostaną złożone dwa lub więcej wniosków, najemcę wyłania się w drodze losowania. Wszelkie informacje można uzyskać ZGN Ochota ul. Białobrzeska 11 02-379 Warszawa sekretariat@zgnochota.waw.pl tel. 22 658 05 95, 22 658 19 03 Czytaj również: Zobacz także: Dzień Matki na Ochocie to szczególne święto Zobacz także: Jak wygląda Kolejówka w nocy? Zobacz także: Rada Dzielnicy Włochy nie potrafi wybrać Zarządu? Zobacz także: Zapraszamy na Nocny Dzień Dziecka Zobacz także: Na Rakowcu latarnie na trytytki Zobacz także: Warszawska Spółdzielnia Mieszkaniowa Ochota wrze! Zobacz także: Letnie koncerty w Parku Szczęśliwickim Zobacz także: Basen w Parku Szczęśliwickim - otwarcie sezonu Zobacz także: Piknik Fundacji Avalon Zobacz także: Dickensa 7 - ochockie Złote Tarasy Zobacz także: Utrudnienia na Filtrowej potrwają kilka dni Zobacz także: Biegaj z Ochotą- drugi z kolei trening Zobacz także: WSM Ochota - Jak stracić 2 miliony złotych? Zobacz także: Kolejne miejsce gdzie stojaki stoją po to by w urzędzie sie cieszyli Zobacz także: Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia a ścieżka rowerowa