Reklama

Kładka przy stacji kolejowej Warszawa Główna gotowa

Stacja Warszawa Główna (pierwotnie Warszawa Główna Osobowa) została, oddana do użytku zaraz po zakończeniu II Wojny Światowej i przez ponad dwadzieścia lat pełniła funkcję głównego punktu komunikacyjnego Stolicy. Taki stan rzeczy utrzymywał się aż do oddania Dworca Centralnego, co było związane z dokończeniem prac nad linią średnicową łączącą wschód z zachodem Warszawy. Od tego czasu znaczenie stacji było marginalizowane, aż do pełnego jej zamknięcia w 1997 r. Tyle z ciekawostek historycznych… 

Od ponad roku Warszawa Główna przeżywa drugą młodość i może gościć pasażerów wybierających się w kierunku zachodnim. W związku z przeprowadzeniem tej dużej inwestycji, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuowały prace związane z optymalizacją ruchu pasażerskiego. Między innymi dlatego powstał wiadukt osobowy łączący Dzielnicę Ochota z Wolą. Jego oddanie do użytku planowane jest na koniec tego miesiąca, a niezbędne prace, jakie trzeba wykonać do tego czasu, są jedynie kosmetyczne. Ostatnim elementem całości, jaki został do zrobienia to wykończenie wind, dzięki którym pasażerowie z niepełnosprawnością ruchową, bądź posiadający duży bagaż będą mogli wygodnie korzystać ze stacji. 

 Jednym z elementów niezbędnych przy powstawaniu tej inwestycji, jest chodnik łączący zejście z kładki i windy z istniejącym chodnikiem przy Al. Jerozolimskich. Zlokalizowane na terenie Ochoty 200 m2 chodnika zbudowanego przez wkład spółki wchodzącej w skład grupy kapitałowej Polskie Linie Kolejowe S.A. jest dopełnieniem całego przedsięwzięcia, a kładka przebiegająca nad torowiskiem, w dogodny sposób łączy ze sobą dwie dzielnice oraz perony.

Czytaj również:









Zapraszamy na wydarzenia:



 

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo iOchota.pl




Reklama
Wróć do